کد خبر: ۲۴۹۱۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
به دلیل وجود ابهام در نتیجه مذاکرات، زمان مشخصی را جهت تغییر روند بازار نمی توان اعلام کرد. بطوریکه توصیه می شود تا زمانیکه شرایط بازار به حالت عادی باز گردد، سهامداران در مقطع فعلی اقدام به خرید و یا فروش سهام نکنند.
به گزراش پايگاه 598 به نقل از بورس نيوز؛ با توجه به افت قیمت سهام طی چند ماه اخیر در صورت حصول توافقات هسته ای و با فرض کاهش سود سپرده های بانکی، پی بر ای بازار سرمایه افزایش خواهد یافت در نتیجه متناسب با آن رشد قیمت سهام را شاهد خواهیم بود.

در همین راستا، یدالله هیودی، مدیر صندوق سرمایه گذاری سپهر اندیشه نوین اظهار داشت: به اعتقاد بنده به دلیل وجود ابهام در نتیجه مذاکرات، زمان مشخصی را جهت تغییر روند بازار نمی توان اعلام کرد. بطوریکه توصیه می شود تا زمانیکه شرایط بازار به حالت عادی باز گردد، سهامداران در مقطع فعلی اقدام به خرید و یا فروش سهام نکنند.

هیودی تصریح کرد: در خصوص روند اصلی بازار سرمایه می توان به نتیجه مذاکرات اشاره کرد این در حالی است که بازار سرمایه در صورت عدم حصول توافقات هسته ای با وضعیت نامطلوبی نیز رو به رو می گردد. بنابراین با توجه به افت متوالی قیمت سهام طی 8 ماه اخیر، با فرض توافقات و همچنین با فرض کاهش نرخ سود بانکی، احتمال افزایش پی بر ای بازار نیز وجود دارد بطوریکه متناسب با آن، شاهد رشد قیمت سهام شرکت ها نیز خواهیم بود.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن به زمان تسویه اعتبارات کارگزاری ها و همچنین نزدیک شدن به سال مالی اکثر شرکت های سرمایه گذاری، احتمال افزایش عرضه در بازار سرمایه دور از ذهن نمی باشد اما مسلماً این افزایش در حجم عرضه ها نسبت به سال های قبل با همان شدت نخواهد بود چراکه طی چند ماه اخیر به اندازه کافی سهام شرکت ها با افت قیمتی مواجه شده اند لذا افزایش عرضه های ناشی از تسویه اعتبارات کارگزاری ها و نیز عرضه های شرکت های سرمایه گذاری به دلیل نزدیک شدن به پایان سال مالی آنها، تأثیر منفی و محسوسی بر عملکرد بورس نخواهد گذاشت.

مدیر صندوق سرمایه گذاری سپهر اندیشیه نوین در خصوص روند برخی صنایع اظهار کرد: در شرایط کنونی، شرکت های ساختمانی به دلیل رکود در بخش مسکن وضعیت مطلوبی ندارند این در حالی است که صندوق زمین و ساختمان به دلیل حجم پایین نیز نتوانسته تأثیر محسوسی بر وضعیت شرکت های ساختمانی بگذارد. در صنعت خودرو نیز به دلیل عدم شفافیت، این صنعت دارای ابهام می باشد که باید رفع ابهام شود اگرچه در صورت حصول توافقات، به دلیل ورود سرمایه گذار خارجی شاهد کاهش بهای تمام شده محصولات خودرویی خواهیم بود همچنین صنعت پتروشیمی به دلیل دارا بودن سهم عمده ای در بازار سرمایه به نظر می رسد که سهام بنیادی این گروه به خصوص اتیلنی ها با چشم انداز روشنی همراه باشند. در خصوص صنعت غذایی نیز با توجه به پی بر ای پایین و کاهش قیمتی که تجربه کردند، احتمال رشد قیمت در این گروه دور از تصور نمی باشد.

وی در خاتمه افزود: وضعیت کنونی بازار سرمایه در هاله ای از ابهام می باشد و به نظر می رسد روند قیمت سهم در بازار سرمایه تا زمان مشخص شدن نتیجه مذاکرات، نوسانی باشد همچنین پیش بینی می شود با فرض حصول نتیجه در مذاکرات و تحولات مثبت در حوزه اقتصاد داخلی از جمله کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، شاهد جهش قیمت سهام در بورس باشیم علاوه بر این ورود نقدینگی جدید نیز می تواند باعث تحرک در بازار سرمایه گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها