کد خبر: ۲۴۹۲۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: معمولاً یک ماه تا یک ماه و نیم تا دوران پایلوت نسل ۳ توسط اپراتورها سپری می‌شود و با رسیدن شاخص‌های فنی به سطح استاندارد، اختلال‌ها پایان می‌یابد.
به گزارش پایگاه 598، علی‌اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره اختلالات اخیر همراه اول در طی ارتقا به نسل 3 و اینکه در موافقت‌نامه چه دوره زمانی برای تست شبکه نسل 3 برای همراه اول در نظر گرفته شده که پس از آن اختلال‌ها پایان یابد و ارائه سرویس مطلوب را شاهد باشیم، گفت: در موافقت‌نامه نسل 3 همراه اول یکسری شاخص‌های فنی وجود دارد که آن شاخص‌ها باید احصاء شود.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: به دلیل نصب و راه‌اندازی، یکسری اختلالات در شبکه ایجاد شده که از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه باید آپدیت شود.
 
وی گفت: تا زمانی که شاخص‌های فنی که در پیوست موافقت‌نامه دیده شده احصاء نشود نمی‌توانیم پروانه نسل 3 را صادر کنیم که پس از آن اپراتور بتواند به عموم سرویس ارائه کند.
 
عمیدیان خاطرنشان کرد: همراه اول در حال گذراندن دوران پایلوت است و در استانهایی که پایلوت در حال انجام است رگولاتوری نیز پارامترهای فنی را تست و ارزیابی می‌کند.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌بینی زمانی برای پایان دوره پایلوت و رسیدن به سطح مطلوب سرویس توسط همراه اول وجود دارد گفت: معمولاً یک ماه تا یک ماه و نیم زمان لازم است تا شاخص‌های فنی به حد استاندارد و مطلوب برسد در مورد ایرانسل نیز تقریباً سه هفته تا یک ماه دوران پایلوت به طول انجامید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها