کد خبر: ۲۴۹۲۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
نظامیان ناتو رفتند اما چکمه‌هایشان را جا گذاشتند؛
سومین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که سال جاری با پیروزی اشرف غنی احمدزی در دور دوم و اعتراض عبدالله عبدالله همراه بود محک جدیدی برای افغان هاست تا استقلال واقعی خود را مورد سنجش قرار دهند/ اعتراضات عبدالله باعث شده تا تعدادی از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات از سمت خود استعفا دهند اما با این وجود وی کماکان اصرار دارد تا امریکا می تواند به ماجرا فیصله دهد

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ اگرچه ایالات متحده ی امریکا تا سال 2013 اکثر سربازان خود را از افغانستان بیرون کشید اما حضور طولانی مدت آنان در این کشور اثراتی را بر جای نهاده که سرنوشت مردم مظلوم افغان را به سختی درگیر خود کرده است. در سالهای حضور امریکایی ها در این کشور اگرچه در ظاهر دموکراسی حکم‌فرما شده است و مردم می توانند نمایندگان و روئسای جمهور مورد نظر خود را با آراء خویش انتخاب نمایند اما در حقیقت هر انتخابی در افغانستان ابتدا باید از فیلتر مقامات کاخ سفید بگذرد. این یعنی دموکراسی در افغانستان یک پوسته ی خوش نقش و نگار بیرونی است که بر استعمار و سلطه ی امریکا کشیده شده است.

کشمکش انتخاباتی اخیر افغانستان بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی بیش از پیش تاثیر حضور امریکا را در این کشور نشان می دهد. این ماجرا مشخص میسازد که رسانه ها و سیاستمداران افغان، خواسته یا ناخواسته نوعی وابستگی به ایالات متحده پیدا نموده و آمریکا را تکیه گاه خود میدانند! خبرگزاری بخدی [پیش از سفر جان کری به افغانستان برای گفتگو با هر دو طرف انتخابات]  به نقل از فاضل سانچارکی، سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله نوشت: "ایالات متحده امریکا به عنوان یکی از شرکای بین المللی افغانستان!! از بحران کنونی و مشکلات پیش آمده بر سر راه انتخابات کشور نگران است و از همین رو، جان کری وزیر خارجه امریکا پس از آگاهی کامل از موضوعات انتخاباتی، برای بیرون رفت از بحران موجود پیشنهاد های قانونی و مشخص ارایه خواهد کرد”.

هیچکس نمی تواند جنایاتی که امریکایی ها طی سالهای متمادی به اسم مبارزه با القاعده در افغانستان مرتکب شدند را منکر شود. قتل عام مردم بی گناه، موشکباران منازل مسکنی، توهین به اجساد کشته شدگان افغان، آدمکشی صرفا به خاطر تفریح و سرگرمی، تجاوز، توهین به اعتقادات و مقدسات مسلمانان، تخریب مساجد و ... به کرّات توسط سربازان امریکایی انجام شد اما هیچگاه مجازاتی که مستحق خاطیان باشد در هیچ دادگاهی به ثبت نرسید و با این حال هنوز هم برخی سیاسیون افغان، امریکا را دوست و منجی خود می دانند!

این روحیه، معلول جنایت بزرگتری است که امریکا در افغانستان مرتکب شد: وابسته کردن دولتمردان افغان به حضور کشورهای بیگانه  فریب مردم با ظاهرسازی، و مشغول نمودن آنان به فرهنگ غربی! (کلیک کنید) قبل از انقلاب شکوهمند ایران نیز، ما شاهد چنین رفتاری از سوی آمریکایی ها با ملت خود بودیم، آنها با ترویج "ما نمیتوانیم" و سرگرم نمودن مردم به لذت ها و غفلت های غربی، نوعی وابستگی فرهنگی در ملت مان ایجاد کرده بودند. اما در شرایطی که برخی فکر میکردند ما "آفتابه سازی" هم بلد نیستیم، انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و پس از آن جنگ هشت ساله نشان داد که "ما میتوانیم" و تمام دستاورد پنجاه ساله فرهنگ غرب را از بین برد.

سومین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که سال جاری با پیروزی اشرف غنی احمدزی در دور دوم و اعتراض عبدالله عبدالله همراه بود محک جدیدی برای افغان هاست تا استقلال واقعی خود را مورد سنجش قرار دهند. عبدالله معتقد است پیروز قطعی انتخابات بوده و اشرف غنی با تقلب آراء را به خود اختصاص داده است. به نقل از خبرگزاری خامه پرس، اعتراضات عبدالله باعث شده تا تعدادی از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات از سمت خود استعفا دهند اما با این وجود وی کماکان اصرار دارد تا امریکا می تواند با دخالت خود ماجرا را فیصله دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها