کد خبر: ۲۴۹۲۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
آیت الله نمازی تأکید کرد؛
نماینده ولی فقیه در کاشان، از سعه صدر به عنوان یکی از روش ها و فرمول های حکومت داری نام برد و گفت: حکومت داری نیازمند تحمل و داشتن ظرفیت است. به گفته وی، نزاع های سیاسی، جناح بندی های سیاسی برای این است که ما در طول تاریخ کار سیاسی نکرده ایم و مانند خانواده ای که بچه های آن هنوز به بلوع نرسیده و بر سر عروسک با هم دعوا دارند اما بعد بزرگ شدند تازه متوجه می شوند چه اشتباهی کرده اند.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان پیش از ظهرامروز در دیدار رؤسای شعب بانک مسکن، گفت: به لحاظ کارشناسی بیشترین تدبیر اقتصادی را اسلام دارد اما به دلیل این که اقتصاد به دست حکومت های غیر دینی بوده است و حکومت دینی در حاشیه قرار داشته به مسأله اقتصاد اسلامی در حکومت ها بها داده نشده است.

 

وی افزود: حاکمیت ها در تمامی دوران ها در دست اسلام نبوده و زمینه ای برای اجرای مسائل سیاسی، حقوقی و اقتصادی اسلام فراهم نبوده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر امروز بعد از گذشت 35 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز در اداره کشور مشکل داریم به دلیل عدم تجربه در حکومت داری است و تازه داریم تمرین حکومت داری می کنیم.

 

به گفته وی، نزاع های سیاسی، جناح بندی های سیاسی برای این است که ما در طول تاریخ کار سیاسی نکرده ایم و مانند خانواده ای که بچه های آن هنوز به بلوع نرسیده و بر سر عروسک با هم دعوا دارند اما بعد بزرگ شدند تازه متوجه می شوند چه اشتباهی کرده اند.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: امروز نیز در اداره کشور هر گروه و جناحی، گروه و جناح دیگر را زیر سؤال می برد و نمی توانند در کنار هم و با یکدیگر فعالیت داشته باشند و هردولتی که روی کار آمد عده ای را پارو می کنند در حالیکه در دیگر کشور جهان با تغییر حکومت ها فقط مدیران میانی جا به جا می شوند اما در ایران با تغییر دولت از رأس تا پایین مدیران را جا به جا می‌کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: روش کشورداری و حکومت داری ما باید براساس آنچه در اسلام گفته شده است باشد که ما نیز از آن خبر نداریم.  

 

آیت الله نمازی از سعه صدر به عنوان یکی از روش ها و فرمول های حکومت داری نام برد و افزود: حکومت داری نیازمند تحمل و داشتن ظرفیت است نه این که رییس اداره اگر حرکتی از سوی کارمندی دید بلافاصله حکم تبعید او را صادر کند این روش، روش حکومت داری در اسلام نیست.

 

وی با اشاره به این که ما هنوز تحمل یکدیگر را نداریم و با تنگ نظری نمی توانیم از خطاهای یکدیگر بگذریم و از اشتباهات یکدیگر چشم پوشی کنیم، گفت: این گونه نمی توان کشور را اداره کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) از سعه صدر به عنوان ابزار ریاست نام برده است، افزود: رییس باید تحمل تمامی بی مهری ها و ناملایمات و مشکلات پیش رو را داشته باشد و به آنها اهمیت ندهد و چنانچه کم ظرفیت باشد نخواهد توانست دوام بیاورد و جای او را به مدیر دیگری خواهند داد.

 

آیت الله نمازی از صبر و بردباری به عنوان ابزار آسان سازی کارها در مدیریت ها نام برد و با اشاره به این که مدیریت ها دارای پس لرزه هایی است، گفت: از پس لرزه های مدیریتی باید با سعه صدر و حوصله و بردباری عبور کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه از اقتصاد به عنوان یکی از مسائل مهم در اسلام نام برد و گفت: از مسأله اقتصاد در اسلام خیلی ها هنوز خبر ندارند و این در حالی است که خداوند در دو جای قرآن از بحث معنویت، انسجام و استواری و اقتدار به واسطه اقتصاد نام آورده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یاد آور شد: اسلام در مورد اقتصاد گفته است ثروت های عمومی و سرمایه ملی جامعه را به دست افرادی که کارشناس اقتصاد نیستند ندهید.

 

به گفته وی ثروت در جامعه اسلامی منشأ اقتدار جامعه می شود بنابراین اسلام در مسائل اقتصادی حرف برای گفتن زیاد دارد منتها مسائل اقتصادی باید کار کارشناسی، کاربردی و سامان دهی شود.

 

آیت الله نمازی گفت: اسلام در همه مسائل زندگی تعریفی از مسائل اقتصادی دارد که یکی از آنها صرفه جویی و تولید است که اسلام مصرف حداقلی و تولید حداکثری را سفارش کرده است، بنابراین اسلام در زندگی فردی و اجتماعی نقش دارد و برای هر یک از ابعاد اقتصادی زندگی انسان مبنا و تدبیر دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اصلاحات در سیستم نظام اقتصادی بانکی، گفت: بانک باید در جهت تقویت مردم و طبقات مولد تولید تلاش کند و افرادی را که قدرت تولید دارند تشویق و حمایت کنند.  

 

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز کشور ایران در بحث تحریم ها در حال جنگ تمام عیاری با دنیا قرار دارد که مردم ایران با وجود مشکلات مردمی قانع و همراه با نظام و اسلام هستند.

 

به گفته وی، تحریم های اقتصادی علیه ایران برای کشورهای تحریم کننده نیز همراه با ضرر و زیان های اقتصادی و مشکلات اقتصادی بوده است و بسیاری از شرکت های بزرگ اقتصادی در اروپا به متضرر شدن خود از جانب تحریم ها اذعان داشته اند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مسؤولان جمهوری اسلامی در چنین شرایطی باید متوجه باشند که در چه جایگاهی و چه مسؤولیتی قراردارند و چگونه باید از انقلاب اسلامی که امانت خون شهدا است پاسداری کنند.

منبع: رسا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها