کد خبر: ۲۵۰۲۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
رئیس اتحادیه عینک‌سازان:
به گفته ثابت‌قدم از دیگر مشکلات موجود، فروش عینک در برخی چشم‌پزشکی‌ها است که بدون هیچ‌گونه نظارتی به عرضه می‌پردازند
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر حمید ثابت‌قدم رئیس اتحادیه عینک‌سازان آفتابی و طبی در گفتگو با خبرنگار بازارخبر بیان کرد: لازم نیست از عینک برند با قیمت بالا استفاده شود و استفاده از این نوع عینک‌ها سلیقه‌ای است ولی باید توجه داشت که عینک‌های آفتابی و طبی باید دارای استاندارد لازم و عدسی مناسب باشند.

وی افزود: متأسفانه امروز بیش از گذشته علاوه بر فروش عینک توسط مغازه‌داران، شاهد فروش این محصول توسط دست‌فروشان هستیم که همین عامل باعث ایجاد نوسانات قیمت در بازار شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ استفاده از عینک آفتابی هنوز در میان مردم جا نیفتاده و در حالی که افراد حاضرند برای یک تلفن همراه تا 1 میلیون تومان هم هزینه کنند، اما حاضر نیستند برای خرید یک عینک مناسب که ضامن سلامتی چشم است، مبلغی بیشتر بپردازند.

رئیس اتحادیه عینک‌سازان با تأکید بر ضرورت خرید از واحدهای صنفی دارای مجوز کسب تصریح کرد: خرید از واحدهای صنفی از آن رو ضروری می‌نماید که فاکتور آن‌ها زیر نظر اتحادیه بوده و با در دست داشتن این برگه خواهند توانست تا هرگونه شکایتی را پیگیری کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این واحدهای مجوز دار موظف هستند تا درصورتی‌که کالای فروخته‌شده غیر اصل و یا ساخت کشور چین باشد با ذکر قیمت در فاکتور ذکر کنند.

ثابت‌قدم در پاسخ به سؤال خبرنگار بازارخبر که چه تعداد واحد صنفی و عینک‌ساز عضو اتحادیه هستند؟ بیان کرد: حدود 700 واحد دارای مجوز کسب و 300 واحدی که برای اخذ پروانه کسب در دست اقدام هستند در این حوزه مشغول به کارند.

وی در ادامه گفت: عمدهٔ عینک‌های وارداتی در کشور از چین بوده و سایر عینک‌های برند از کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان است.

بر اساس گفته‌های رئیس اتحادیه حداقل و حداکثر قیمت خرید برای عینک‌های چینی، خاور دور و کره 120 و 150 هزار تومان؛ متوسط قیمت برای عینک‌های ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی 200 تا 300 هزار تومان و حداقل قیمت خرید عینک‌های برند اروپایی 400 هزار تومان است.

وی در توضیح اخذ مجوز واحدهای صنفی بیان کرد: ابتدا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فنی را صادر می‌کند، سپس افرادی که قصد تأسیس عینک‌سازی و عینک‌فروشی را دارند، با مراجعه به اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک در تهران یا شهرستان‌ها و ارائه مدارک طبق قوانین نظام صنفی همه اتحادیه‌ها و دریافت تأییدیه‌های سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان شهرداری‌ها و اداره اماکن نیروی انتظامی و ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد و سایر شرایط، در صورت تأیید به عضویت درآیند.

تعطیلی رشته عینک‌سازی بدون دلیل!

رئیس اتحادیه عینک‌سازان اظهار داشت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر اتحادیه با آن درگیر است و در همین زمینه هم نامه‌نگاری‌هایی انجام داده، حذف رشته عینک‌سازی از دروس دانشگاهی است که در سال 86 و پس از آنکه 6 دوره دانشجو از آن فارغ‌التحصیل شدند برخلاف مصوبه قانونی وزارت علوم تعطیل شد؛ در حالی است که در زمینه ساخت عینک‌های آفتابی و طبی، نیاز به فارغ‌التحصیلان رشته اپتیک است.

وی همچنین افزود: از دیگر مشکلات موجود، فروش عینک در برخی از چشم‌پزشکی‌ها است که بدون هیچ‌گونه نظارتی به عرضه می‌پردازند.

حمید ثابت‌قدم در پایان تأکید کرد: کمیسیون شکایات اتحادیه آمادگی دارد تا پاسخگوی عموم مردم از طریق شماره تلفن‌های 66705282 و 66704550 باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها