کد خبر: ۲۵۰۲۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر "علی علیلو" عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازارخبر درباره نتایج جلسات مشترک شورای رقابت و مجلس برای شفاف‌سازی و کاهش قیمت خودرو اظهار داشت: بنا بود این جلسات ادامه داشته باشید اما چون مبانی فکری مجلس و شورای رقابت فرق می‌کرد، ادامه جلسات فایده‌ای نداشت؛ بنابراین آنها نیامدند و ما هم دیگر جلسه نگذاشتیم.

عضو کمیته پیگیری قیمت خودرو در مجلس با بیان اینکه ما همچنان پیگیر کاهش قیمت خودرو هستیم عنوان کرد: شورای رقابت اراده کاهش قیمت را نداشت و مواضع ما از اساس با هم فرق می‌کرد؛ اراده مجلس کاملا بر کاهش قیمت خودرو براساس مستندات بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شورای رقابت وضع را از آنچه که بود بدتر کرد گفت: شورای رقابت کمکی به بازار خودرو و صنعت نکرد و بدون اطلاعات و مستندات به ضرر مشتری موضع گرفت؛ بعد از آن هم گفت ما یک حرفی زده‌ایم و اگر بخواهیم خلاف حرفمان عمل کنیم آبرویمان می‌رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره احتمال انحلال شورای رقابت گفت: شورای رقابت منحل نمی‌شود اما در شرح وظایف آن تغییراتی داده خواهد شد.

علیلو اعلام کرد: استفساریه تعدیل در وظایف شورای رقابت آماده شده است و بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی به آن رسیدگی خواهد شد.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن، مجلس برای حل مشکل تعیین قیمت خودرو برنامه دارد و می‌خواهد تعیین قیمت در مسیر طبیعی جلو برود.

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت پس از تعدیل، به چه نهادی محول خواهد شد،  افزود: اصلا نباید قیمت‌گذاری قیم و متولی داشته باشد؛ ما اساس کار را باید درست کنیم که همان رقابتی شدن صنعت خودرو است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو در صورتی با روال طبیعی جلو می‌رود که سلیقه‌ای و رانتی عمل نشود، گفت: اگر تنها به تامین منافع برخی افراد و شرکت‌ها توجه کنیم، قیمت خودرو واقعی نخواهد شد.

وی درباره علت خروج صنعت خودرو از روال طبیعی به حضور برخی از شرکت‌ها و افراد انحصارطلب در صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: این افراد بخش‌های انحصاری و رانت‌های بزرگ را در اختیار دارند و حاضر نیستند منافع خودشان را از دست بدهند.

علیلو گفت: اگر ساختار اصلاح شود و صنعت خودرو انضباط مالی پیدا کند قطعا خروجی آن قیمت مناسب و افزایش کیفیت خودرو خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: اراده مجلس بر این است که صنعت خودرو اصلاح شود، در مسیر طبیعی خودش قرار بگیرد و فسادهای موجود در آن از بیم برود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها