کد خبر: ۲۵۰۵۲۳
زمان انتشار: ۲۱:۲۵     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
شنای خطرناک 10 دانش آموز که اردوگاه المپیاد «آماده» را ترک کرده بودند دو قربانی داشت.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از ایران، روز چهارشنبه این دانش‌آموزان در ساحل ممنوع بندر انزلی به آب زدند که زیر پایشان ناگهان خالی شد و همگی با خطر مرگ روبه‌رو شدند. با نجات یافتن دانش‌آموزان، دو نفر از آنان در یک قدمی مرگ قرار گرفتند که یکی ‌پس از دیگری تسلیم مرگ شدند.


در المپیاد آماده 500 دانش‌آموز از سراسر کشور و در قالب 32 تیم برای مسابقات حاضر شده بودند که گروهی از آنان بدون اجازه اردوگاه را ترک و به شنا پرداخته بودند. دو دانش‌آموز به‌نام‌های «بهنام شاملو» و «ابوالفضل روشنایی» در این حادثه غم انگیز کشته شدند.


توضیحات مسئولان
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر در مورد حادثه غرق شدن دو دانش‌آموز در جریان برگزاری المپیاد «آماده» در انزلی گفت: این دانش‌آموزان بدون اجازه مسئولان و با وجود مخالفت‌ها به دریا رفتند. «وحید قبادی دانا» در مورد حادثه روز چهارشنبه و غرق شدن دو دانش‌آموز در دریا گفت:‌ متأسفانه چند دانش‌آموز خارج از قالب برنامه مسابقات و المپیاد «آماده»‌ و با وجود مخالفت‌های مکرر سرپرست تیم اعزامی هلال‌احمر استان خود، محل اردو را ترک کرده و در زمان و مکان شنا ممنوع، به شنا پرداختند.


رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر افزود: با توجه به شرایط جوی دریا دو دانش‌آموز به نام‌های بهنام شاملو و ابوالفضل روشنایی در دریا غرق شدند. به گفته وی، بلافاصله پس از وقوع حادثه و اطلاع یافتن نجاتگران هلال‌احمر مستقر در محل، عملیات امداد و احیا آغاز شد و در ادامه دو دانش آموز در حالی که عملیات CPR برای آن‌ها ادامه داشت به بیمارستان شهید بهشتی انزلی منتقل شدند که متأسفانه تلاش‌های تیم پزشکی پاسخ نداد و یکی از آن‌ها جان باخت.


قبادی دانا گفت: در مورد دانش‌آموز دوم نیز پس از عملیات احیا تا صبح پنجشنبه تحت مداوای گروه پزشکی بیمارستان قرار داشت که متأسفانه ایشان نیز جان خود را از دست داد. وی در مورد حضور خود در انزلی گفت: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه همراه مدیران ارشد این سازمان برای بررسی و پیگیری‌های لازم عازم انزلی شدیم.


رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با تسلیت به خانواده این دو دانش‌آموز گفت: برای آن‌ها علو درجات در بهشت برین و برای خانواده‌هایشان صبر جزیل از خداوند متعال خواستارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها