کد خبر: ۲۵۰۸۷۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
هاشمی: دانشگاه آزاد برای سود شخصی تشکیل نشد
آقای هاشمی رفسنجانی در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفته است دانشگاه آزاد برای نیاز مردم تاسیس شده و هدف از تشکیل این دانشگاه فعالیت اقتصادی برای یک فرد یا گروه خاصی نبوده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ظهر دیروز در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد با هدف اقتصادی ایجاد نشده است، گفت: سال‌ها گفته شده دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس احساس نیاز مردم تشکیل شده و هیچ کار اقتصادی به نفع فرد یا گروهی در جریان نبوده است.

 رفسنجانی بدون اشاره به ماهیت اختلافاتی که در سال‌های اخیر پیرامون دانشگاه آزاد به وجود آمد گفت: دانشگاه 3 - 2 سال گرفتار تشنجاتی شد تا اینکه با آمدن دولت روحانی مرحله‌ای جدید به‌وجود آمد که با توجه به مدیریت آقای میرزاده توانستیم دانشگاه را به خوبی آماده کنیم.

 او همچنین درباره دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه متقاضی جهت حضور در دانشگاه آزاد زیاد است حتی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور تمایل پیدا کرده‌اند که به ایران بازگردند تا در این دانشگاه تحصیل کنند.

به گزارش «وطن امروز»، اظهارات آقای هاشمی درحالی است که اتفاقاتی که در دانشگاه آزاد افتاده و می‌افتد و نیز رفتار و اظهارات وی در چند سال اخیر درباره این دانشگاه، حاکی از واقعیات دیگری است.

ماجرای وقف دانشگاه آزاد یکی از اتفاقاتی است که نوع نگاه آقای هاشمی به این دانشگاه را نشان می‌دهد.

وقف دانشگاه آزاد در سال 89 مطرح شد. بر این اساس رئیس هیات موسس خواستار وقف دانشگاه شد. اگرچه پس از این ماجرا، اتفاق یکشنبه سیاه مجلس رخ داد و با حضور به موقع دانشجویان جلوی آن گرفته شد اما نوع نگاه آقای هاشمی به موضوع وقف بسیار قابل تامل بود. در همان زمان برخی رسانه‌ها اظهاراتی را از زبان هاشمی درباره وقف منتشر کردند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، هاشمی در جلسه هیات موسس درباره وقف گفته بود: «ما وقتی می‌خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم 6-‌5 نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت‌ها و اینجا را به ثبت رساندیم. از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت‌ها، مالک محسوب می‌شویم و در صورت فوت ما فرزندان ما می‌توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام کنند. ما طبق قانون ثبت شرکت‌ها مالک هستیم و می‌توانیم این مال را وقف کنیم و اگر وقف را باطل کنند ممکن است فرزندان ما نسبت به مالکیت دانشگاه اقامه دعوی کنند!»

البته اشاره آقای هاشمی به مجوز دخل و تصرف فرزندان وی در این دانشگاه، درحالی است که همه فرزندان آقای هاشمی به صورت ویژه در دانشگاه آزاد حضور فعال و مستمر داشته‌اند.

محسن هاشمی، فرزند ارشد آقای هاشمی اکنون معاون عمرانی دانشگاه آزاد است. مهدی هاشمی نیز سال 88 با حکم نماینده هیات موسس و امنا در همه واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی توانست از ایران برود. یاسر هاشمی نیز در این دانشگاه که «برای نیاز مردم تاسیس شد»، دارای پست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد است. فاطمه هاشمی نیز در دانشگاه آزاد دارای سمت است. او اکنون مدیرگروه رشته علوم سیاسی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد است. حتی فائزه هاشمی با آن روحیات و مختصات رفتاری هم در دانشگاه آزاد پست گرفته و معاون آموزشی و دانشجویی واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شده است. بنابراین همه فرزندان آقای هاشمی در دانشگاه آزاد دارای سمت بوده و هستند. در راس خانواده نیز خود آقای هاشمی قرار دارد که رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد است.

 البته در کنار این موضوعات که شائبه خانوادگی بودن دانشگاه را به‌وجود آورده، برخی اخبار مبنی بر سوء‌استفاده از امکانات دانشگاه آزاد در برهه‌های مختلف نظیر انتخابات نیز درباره این دانشگاه منتشر شد. در انتخابات دهم ریاست جمهوری و نیز فتنه 88 بارها اخباری درباره سوء‌استفاده از اموال این دانشگاه برای یک جریان سیاسی مطرح شد.

 البته 4سال پس از فتنه 88 و انتخاب روحانی به عنوان رئیس دولت، حضور برخی افراد مساله‌دار و محکومان مرتبط با فتنه 88 در این دانشگاه باز هم شائبه‌های مطرح درباره این دانشگاه را قوت بخشید که در این میان انتصاب «عبدالحسین هراتی» به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد بسیار خبرساز شد. هراتی در سال 88 توهین‌های بسیار زشت و سخیفی را علیه امام خمینی  مطرح کرد. البته پس از افزایش اعتراضات به این ماجرا و عزل او از این منصب، هاشمی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این ماجرا توضیح داد و مشخص شد هراتی از طریق دفتر هاشمی در دانشگاه آزاد مشغول به کار شده بود.

به هر حال به‌رغم اظهارنظر صریح آقای هاشمی درباره نبودن هدف انتفاع مالی در تاسیس دانشگاه آزاد اما واقعیت‌هایی درباره این دانشگاه وجود دارد که به نظر می‌رسد آقای هاشمی قبل از هرچیز باید درباره آنها پاسخگو باشد. 

منبع: وطن امروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها