کد خبر: ۲۵۱۳۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
رئیس سابق سازمان نظام مهندسی:
سید محمد غرضی، یکی از شروط ایجاد تحرک در بازار راکد مسکن را تزریق وام ارزان قیمت دانست و افزود: دولت بالاجبار نسبت به ارائه وام اقدام می‌کند تا بخشی از اقتصاد کشور فعال شود.
به گزارش پایگاه 598، سید محمد غرضی در گفتگو با «نسیم»، یکی از شروط ایجاد تحرک در بازار راکد مسکن را تزریق وام ارزان قیمت دانست و افزود: دولت بالاجبار نسبت به ارائه وام اقدام می‌کند تا بخشی از اقتصاد کشور فعال شود.

وی، تاثیرگذاری تزریق وام ارزان قیمت به بازار مسکن را غیر قابل انکار دانست و گفت: ارایه تسهیلات 80 تومانی به افزایش قیمت زمین و مسکن می انجامد.

محمد غرضی با اشاره به افزایش حجم نقدینگی در یکسال اخیر، نتیجه گیری کرد که میزان تورم ناشی از افزایش نقدینگی بر روی قیمت زمین ومسکن،به مراتب بیشتر از تورم ناشی از تزریق وام است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی چرخ اقتصاد و بازار مسکن را منوط به افزایش تولید داخل و اشتغالزایی برشمرد و تصریح کرد: در غیر اینصورت، دور باطل همچنان ادامه خواهد یافت.

وی، با اشاره به افزایش قیمت محصولات مختلف در یکسال اخیر، تاکید کرد: دولت در تلاش بوده تا قیمت ارز و طلا را تثبیت کند، بنابراین اگر برای مدت دوسال آتی، این تثبیت ادامه یابد افزایش قیمت مسکن هم دیرتر رخ خواهد داد.

غرضی، گفت: در صورت ترکیدن حباب تثبیت قیمت ارز و طلا، قیمت مسکن هم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با اشاره به تشویق مردم از سوی دولت برای دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی خرید مسکن، افزود: ارایه وام 80 میلیون تومانی، مردم را تشویق به خرید خواهد کرد اما صابخانه نمی کند.

غرضی، درباره راه اندازی صندوق زمین و مسکن هم گفت: راه اندازی صندوق زمین و مسکن به مثابه دلسوزی عده ای برای راه اندازی صندوق های مختلف بوده که نتیجه آن صابخانه شدن مردم نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها