کد خبر: ۲۵۱۳۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۳     ۱۰ آبان ۱۳۹۰
رويه توهين به باورهاي اسلامي توسط يك تشكل غير قانوني دانشگاه خليج فارس در سايه سكوت رييس اين دانشگاه با زير سوال بردن حكم قرآني قصاص ادامه دارد.

به گزارش رجانيوز از بوشهر، علي رغم هشدارهاي دلسوزان استان نسبت به فعاليت‌هاي خلاف قانون و شرع يك  تشكل غير قانوني كه با عنوان انجمن اسلامي فعاليت مي‌كند و رجانيوز در گزارشي با عنوان "فاجعه دانستن كربلا تا تجليل از بهروز وثوقي" به آن پرداخته بود، اما اين تشكل در هفتاد و دومین! شماره نشریه خود در مطلبي كه در باره مجازات اعدام منتشر كرد، با زير سوال بردن حكم قرآني قصاص آن را غير انساني توصيف كرد.

به دنبال آن جمعي از دانشجويان دانشگاه خليج فارس در ديدار با رييس اين دانشگاه اعتراض خود را به ادامه توهين هاي اين تشكل غير قانوني اعلام كرده و خواستار برخورد قاطع شدند كه جواب قانع كننده‌اي نشنيدند.

این تشکل غير قانوني در کارنامه خویش سابقه توهین به امام حسین(ع)، توهین به مقام معظم رهبری، دروغ بستن به امام(ره)، زیر سوال بردن احکام اسلامی، توزیع و نشر کتابهای نویسندگان فراری و ضد انقلاب همچون عبدالکریم سروش، محسن کدیور، رامین جهانبگلو و... را دارد.

جالب است كه اتحادیه تحکیم وحدت با ارسال چندین نامه به ریاست دانشگاه، اعلام كرد كه اين انجمن اسلامی را از سوي اتحادیه مورد تاييد نيست.

بيانيه مشترك جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه خليج فارس و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در همين خصوص جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه خليج فارس و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بيانيه مشتركي صادر كردند كه مت كامل آن در ادامه مي‌آيد:

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى بِالْأُنْثى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْ ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِيمٌ ، )سوره بقرة: آيات 178 تا 179(:

«اى افرادى كه ايمان آورده ايد! حكم قصاص در مورد كشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر كسى از ناحيه برادر (دينى) خود مورد عفو قرار گيرد (و حكم قصاص او تبديل به خونبها گردد) بايد از راه پسنديده پيروى كند (و در طرز پرداخت ديه، حال پرداخت كننده را در نظر بگيرد) و قاتل نيز به نيكى ديه را به ولى مقتول بپردازد (و در آن مسامحه نكند).اين تخفيف و رحمتى است از ناحيه پروردگار شما و كسى كه بعد از آن تجاوز كند عذاب دردناكى خواهد داشت.»

از نهضت مشروطه تا به امروز گروه‌های مختلفی در کشمکش‌های تئوریک خود مقابل اسلام قصد روی گرداندن ملت ایران از پیمانی که با اسلام بسته بودنند را داشتند. ملت ایران پس از تحمل هزینه‌های فراوان با رهبری عالمی فرزانه و عارفی وارسته  در بهمن 57 طاغوت را در این کشور به زانو در آورد  تا سر آغازی باشد برای تشکیل حکومت الهی برای اجرای احکام خداوند بروی زمین که آرزوی چند هزار ساله  پیامبران الهی بود.

از همان ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز ملت بزرگ ایران به رهبری امام حاضرشان  همواره نسبت به انحرافات واکنش صریح نشان می دادند به‌ویژه اگر این انحرافات در همسویی با دشمنان ایران و اسلام بود، واکنش تند و قاطع ایشان را به دنبال داشت.

نمونه بارز این انحرافات، ماجرای موضع گیری جبهه ملی علیه حکم قرآنی قصاص در اوایل انقلاب و توهین به روز عاشورا در فتنه 88 بود که با واکنش شدید رهبری و ملت همراه شد. امام راحل 25 خرداد 60 در واکنش به بیانیه جبهه ملی برای راهپیمایی، سخنرانی صریح و قاطعی را ایراد کردند و آنها را مرتد خواندند. در ماجرای توهین به روز عاشورا نیز ملت بزرگ ایران  حماسه تاریخی 9 دی را در حمایت از ولایت و اسلام خلق نمودند.

متاسفانه امروز در دانشگاه خلیج فارس بر خلاف جریان عظیم ملت ایران عده ای- بسیار اندک- مزدور بی جیره و مواجب دشمنان اسلام با نام اسلام و با باطن بردگی لیبرالیسم  همچنان در صدد ظهور و بروز عقده های دیرینه خود به اسلام بر می‌آیند و از گفتن هیچ نوع توهین به اسلام ومقدسات این ملت ابایی ندارند،  که خود بهتر از هرکس می‌دانند که راه به جایی نخواهند برد.

 عده‌ا‌ی افراد معلوم حال در تشکل غیر قانونی و غیر اسلامی انجمن( اسلامی) مرتبا و مکررا توهین به مقدسات اسلام از قرآن گرفته تا توهین به ائمه را دست مایه نوشته‌های بی مقدار خود می‌سازند تا از راه شاد کردن دشمنان این ملت به خیال خود به نان و نوایی برسند. این افراد فرزندان ناقص الخلقه جبهه ملی دیروز هستند که امروز به پسماند خواری رسانه‌های غربی برای پر کردن ستون نشریات‌شان روی آورده اند و در شماره اخیر خود چند باره توهین دیگری به نص صریح قرآن نموده وحکم اعدام که حکمی قرآنیست را خشونت بار خواندند و تا نوکری خود را به بوق‌های رسانه‌ای لیبرالیسم کامل کنند  با  وقاحت تمام قصاص حیات بخش انسان را امری خشونت آمیز توصیف نمودند.

امری که بیشتر دل ها را به درد می آورد ، تساهل و تسامح عجیب و غریب مسئولان دانشگاه خلیج فارس در قبال سال‌ها بی‌قانونی و هتک حرمت تمامی مقدسات توسط اصحاب فتنه هستیم، چگونه است کسانی که نماینده دولت اصولگرا در دانشگاه هستند در برابر این هتک حرمت قرآن کریم همچنان سکوت اختیار کرده‌اند؟

ما دانشجویان اعلام می‌کنیم امروز با سکوت خود در مقابل اين رفتارها مسئولیت تاریخی خود را زمین نخواهیم گذاشت و اجازه ظهور و بروز آزادی نفاق و تزویر که متانقض‌ترین امر با آزادی اصیل انساني‌است را نخواهیم داد. آیا امروز نیز باید حکم تاریخی امام در مورد ارتداد دوباره صادر شود تا مسئولین دانشگاه از خواب ناز خود برخیزند و دست از همراهی با این فتنه گران بردارند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها