کد خبر: ۲۵۴۱۰
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
بیشتر دانشگاه‌های کشور برای این روز تمهیدات ویژه ای را اندیشه‌اند تا دانشجویان با شرکت در اردوها بتوانند از فضای معنوی این روز بهره مند شوند.
به گزارش برنا هر ساله با نزدیک شدن به روز عرفه بسیاری از مردم برای از دست ندادن این روز راهی مناطق مختلف مذهبی می‌شوند، برخی نیز ترجیح می‌دهند در این روز در مناطق جنگی حضور داشته باشند و روز عرفه خود را در محل شهادت شهدای هشت سال دفاع مقدس بگذرانند.

اسماعیل احمدی، مسوول شورای اطلاع رسانی حركت های جهادی در كشور در گفت‌و‌گو با برنا در خصوص این روز می گوید: بیشتر از ۱۴ سال است که دعای عرفه در مناطق عملیایی غرب و جنوب کشور برگزار می‌شود؛ بخصوص شلمچه یکی از مکان‌هایی است که هر ساله با جمع کثیری از مشتاقان روبرو است.

وی ‌افزود:در سال‌های قبل مرحوم ابوترابی کاروان پیاده‌ای از تهران راه می‌انداخت و مشتاقان و علاقه‌مندان از تهران به سمت مناطق جنگی برای دعای روز عرفه می‌رفتند.

از سوی دیگر بیشتر دانشگاه‌های کشور برای این روز تمهیدات ویژه ای را اندیشه‌اند تا دانشجویان با شرکت در اردوها بتوانند از فضای معنوی این روز بهره مند شوند.

«ندا.م» دانشجوی سال آخر دانشگاه آزاد است وی به برنا می‌گوید: امسال برای اولین بار قرار است با اردویی که بچه‌های بسیج دانشگاه آن را تدارک دیده اند راهی قصر شیرین شویم؛ من تا به حال مرز خسروی نرفته ام اما با توجه به تعریف‌هایی که شنیده‌ام احساس می کنم جای مقدسی باشد، چون نزدیک نقطه ایران به کربلاست.

حرکت‌های خودجوش و فردی برای حضور در مناطق جنگی درست در روز عرفه در حالی هر سال پر رونق تر می‌شود که شنیده‌ها حاکی است که برخی از فعالان در این زمینه اردوهایی خودجوش به مدت ۵ روز با قیمت ۵۰ هزار تومان برای روز عرفه -۱۵ آبان-برگزار می‌کنند که علاقه مندان می‌توانند بصورت فردی و یا خانوادگی در این اردو شرکت کنند.

بازدید از مناطق ازگله، قلاویز، شرهانی، سومار، سلمان کشته، مطلع الفجر، میمک، مهران، قلاویزان، دوکوهه و پادگان سفینه النجات از جمله مناطقی هستند که این اردوها در برنامه خود دارند.

بنظر می‌رسد با توجه به استقبال و تمایل مردم برای حضور در مناطق جنگی و اماکن مطهر مسوولان امر باید برنامه‌ای مدون و مشخص برای هر چه پربارتر شدن این روز و بهره‌مندی مردم با کمترین مشکل را فراهم کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها