کد خبر: ۲۵۴۱۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
یک کارشناس مسائل پولی و بانکی گفت: ازجمله دلایل رفتن بانک ها به سمت بنگاه داری عدم سود آوری آنها در عملیات بانکی است که در برخی موارد بانکداری اسلامی نیز آن را تایید می کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ مدیرعامل پیشین بانک سرمایه گفت: سیاست های دستوری بانک مرکزی مکانیزم درستی برای پایان دهی بنگاهداری بانک ها باتوجه به رکود فعلی اقتصادی و شرایط نامناسب واگذاری ها و همچنین آنچه که بانک ها را در این شرایط قرار داده، نیست.

حسین هاشمی، کارشناس مسائل پولی و بانکی با اشاره به شرایط فعلی رکود  بازار بیان کرد: با توجه به رکود فعلی در کشور امکان واگزاری توسط بانک ها وجود ندارد چرا که این کار باعث رکود بیشتر در جامعه می شود و برای خروج از این شرایط باید یک تصمیم درست و مهندسی شده بررسی و ارزیابی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بانک ها با توجه به نرخ های دستوری و بالا بودن هزینه های پولی و عدم وصول مطالبات خود و باتوجه به این که در بورس هم فعالیت دارند مجبور شده اند به بنگاه داری رو بیاورند.

مدیر عامل پیشین بانک سرمایه ادامه داد: باتوجه به عدم سود آوری بانک ها در عملیات بانکداری،  بانکداری اسلامی هم در برخی موارد اجازه شرکت داری به بانک ها را می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها