کد خبر: ۲۵۴۵۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۰۳ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون چهارشنبه وارد پنجمین روز برگزاری خود شد و نمایندگان ایران روز پرکار و البته پرمدالی را پشت‌سر گذاشتند. رقابت‌هاي ديروز در حالی آغاز شد که ووشوکاران ایرانی در سه وزن برای کسب مدال طلا ‌با حریفان خود ‌رقابت کردند و نتیجه ‌کار آنها، یک طلا و دو نقره بود.
گزارش كامل مربوط به مسابقات ووشو را مي‌توانيد در صفحه 24 بخوانيد. نمايندگان كشورمان در كره‌جنوبي در حالي ديروز چهار مدال نقره به دست آوردند كه شايد با هوشياري بيشتر مي‌شد برخي از اين نشان‌ها را به طلا ارتقا داد. در يكي از بحث‌برانگيزترين اتفاقات ديروز، كيانوش رستمي كه انتظار مي‌رفت بتواند مدال طلا را از آن خود كند، نقره‌اي شد و روي سكوي دوم ايستاد. در دسته 85كيلو، کیانوش رستمی که با 172 کیلوگرم در یک‌ضرب به کار خود پایان داده بود در حرکت نخست دوضرب موفق به مهار وزنه 208کیلوگرمی شد، اما در حرکت دوم وزنه 212 کیلوگرمی را انداخت. او در حرکت سومش هم موفق به مهار اين وزنه نشد تا روي پله دوم بايستد. در اين وزن وزنه‌بردار چیني با مجموع 381کیلوگرم قهرمان شد و نماینده ازبکستان با 369 کیلوگرم به مدال برنز دست يافت.
اما ناكامي كيانوش رستمي در كسب مدال طلا، ظاهرا باعث خشم مسوولان ورزشی کشورمان در اينچئون شده است. بر اين اساس، خبرگزاري تسنيم گزارش داد كيومرث هاشمي بدون اینکه در مراسم اهدای مدال شرکت کند، سالن را با ناراحتی ترک کرد و حتی حاضر به مصاحبه هم نشد. همچنين آنها از قول حسين رضازاده هم نوشته‌اند: «وزنه‌برداران ما باید مسابقات را جدی بگیرند و به راحتی طلا را از دست ندهند. مربی کارش را درست انجام داد، وزنه‌بردار باید وزنه را بلند می‌کرد مثل قهرمان چینی که در نوبت سوم 218 کیلوگرم را بلند کرد.» ديروز اما شمشیربازان ايراني در اسلحه سابر به يك مدال ارزشمند دست يافتند. ایران در فینال مسابقات این رشته با شکست برابر حریف کره‌ای به مدال نقره دست يافت. با اين مدال پرونده شمشیربازان کشورمان در این بازی‌ها بسته شد. در قایقرانی و در رشته روئینگ نیز نمايندگان كشورمان موفق به کسب مدال شدند. دیروز در روئینگ 4 نفره سبک وزن، تيم بانوان ایران با ترکیب برزگر، ملایی، جاور و عباسی به مصاف حریفانی از تایلند، کره‌جنوبی، اندونزی، چین و ویتنام رفت و با زمان هفت دقیقه و 37 ثانیه و 24 صدم ثانیه به عنوان سومی و مدال برنز رسید. در رشته‌هاي توپي هم بسكتباليست‌هاي ايران در نخستين گام توانستند هند را با نتيجه 76 بر 41 مغلوب كنند، اما هندباليست‌ها در ميان تعجب همگان در سومين ديدارشان با نتيجه 26 بر 25 به عمان باختند. در ششمین روز از بازی‌های آسیایی اينچئون، ملي‌پوشان كشورمان در رشته‌هاي والیبال، شنا، تیراندازی، تیراندازی با کمان، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، بوکس، دوچرخه‌سواری و قایقرانی به مصاف حریفان می‌روند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها