کد خبر: ۲۵۵۵۲۷
زمان انتشار: ۲۲:۵۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سایپا بر اساس یک سری دستورات تکلیفی در سال های ۸۸ و ۸۹ متاسفانه مجبور به خرید سهام شد و دو خودروسازی ورشکسته بخش خصوصی که هیچ گونه محصولی نداشتند و فقط بدهی های کلانی به بانکها داشتند را خریداری کرد که هیچگونه سودی برای سایپا در برنداشت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای خودرو ؛ در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تجلیلی از کارکنان فرزند شهید شاغل در گروه خودروسازی سایپا در شرکت پارس خودرو برگزار شد، مهندس مدنی- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، ضمن قدردانی از حمایت های وزیر صنعت معدن و تجارت، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و افزود: ارزش ها و معیارهای خلق شده در دفاع مقدس باید سرلوحه تمامی کارهای ما باشد و احساس آرامشی که اکنون در کشور به خصوص در حوزه تولید بوجود آمده به دلیل زحمات و از خود گذشتگی رزمندگان دفاع مقدس است.

مدنی افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ با وجود شرایطی خاص و ایجاد ۴ شوک افزایش قیمت ارز، افزایش مشکلات شرایط گشایش اعتبار، بیان جمله معروف پراید کیلویی چند؟، تحریک مردم به نخریدن خودرو و افزایش تحریم های بین المللی، خوشبختانه توانستیم با تلاش و همت همه همکاران، با وجود کمبود نقدینگی، شرکت را به روال عادی برگردانیم.

وی سیاست زدگی از کل گروه سایپا را از جمله کارهای مهم انجام شده دانست و گفت: خوشبختانه توانستیم فضای مسموم سیاسی که در گروه سایپا حاکم شده بود را پاک کنیم، علاوه بر این بدهی های سنگینی که ایجاد شده بود را با فروش دارایی های مازاد موفق به بازپرداخت شدیم که در این مسیر حمایت های دولت تدبیر وامید و به خصوص مقام محترم وزارت صنعت معدن و تجارت ستودنی است و این موارد باعث خروج صنعت از بحران ایجاد شده بود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سه اصل اساسی تولید، توسعه محصول و صادرات را در اولویت قرار دادیم و نتایج خوبی را هم به دست آوردیم و امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش تولید داشته ایم و بر اساس برنامه ریزی این روند تولید را افزایش خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته تولید خوب بود ولی تحریم ها باعث ایجاد اشکال در روند کاری شد. البته با ایجاد توسعه محصول بر اساس برند داخلی  سعی در برطرف کردن مشکلات داریم.

وی برنامه تولید محصولات سایپا را بر اساس برند داخلی دانست و گفت: بر اساس برنامه ۶۰ تا ۷۰ درصد محصولات با برند سایپا تولید خواهد شد و بقیه محصولات نیز با همکاری شرکای جدید خارجی و بر اساس فرهنگ همکاری های متقابل تولید و عرضه خواهد شد. البته با وجود کمبود شدید نقدینگی ایجاد تنوع به این اندازه در تاریخ خودروسازی بی سابقه بوده است.

مدنی با اشاره به تولید ۱۳ محصول جدید در سال آینده در گروه سایپا گفت: نقشه راه گروه سایپا، افزایش محصول و ایجاد تنوع است و برهمین اساس در حال طراحی پلت فرم جدید SP100  هستیم واین تنها پلت فرمی است که با مشارکت مهندسان ایرانی در حال ساخت است. علاوه بر این خودرو سراتو به تولید انبوه رسیده و از هفته آینده پیش فروش خواهد شد.

وی تولید یک محصول جدید از کشور چین که همکار شرکت فیات ایتالیا است را از جمله محصولات جدید گروه سایپا دانست و گفت: به دلیل ایجاد ارتباط و همکاری های بیشتر با این شرکت اروپایی اقدام ک، علاوه بر این تولید خودرو تیبا ۲ نیز آغاز شده وبر اساس برنامه ریزی   تولید پلتفرم ایکس ۱۰۰ کاهش وبه جای آن تولید تیبا افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وضعیت خوب شرکت سایپا در صادرات محصول گفت: سایپا جز بهترین شرکت های صادراتی است و در شش ماهه اول امسال ۸۸ درصد کل صادرات خودرو کشور متعلق به سایپا بوده و تا آخر سال ۳۲ هزار خودرو صادر خواهیم کرد و در این وضعیت صادرات محصول در رفع نیاز ارزی بسیار مناسب است.

وی در رابطه با استراتژی های کیفی محصولات گفت: سند راهبردی کیفت تدوین شده و به وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ارائه شده و شاخص کیفی محصولات در گروه سایپا در حال بهبود و رضایت مشتریان در حال برآورده شدن است و جهت افزایش کرامت مشتریان برنامه های فرهنگی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در خصوص منابع انسانی گروه سایپا خاطر نشان کرد: بر خلاف شرکت های خارجی که در بروز مشکلات مالی اولین برنامه تعدیل نیروهارا در دستور کار قرار می دهند، سعی کردیم در وضعیت بحرانی ایجاد شده، هیچ نیرویی را تعدیل نکنیم و به طور کلی ۳ هزار نفر را بازنشسته کرده ایم. همچنین برای اولین بارطرح بازنشستگی سخت و زیان آور را در سایپا اجرا کرده ایم و به همین دلیل فشار نقدینگی به ما وارد شده البته در آینده وضعیت بهتر خواهد شد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بعضی اظهار نظرهای غیر کارشناسی در کسب و کار ما تاثیر گذار بوده و باعث افزایش میزان انصرافی های خرید خودرو و کاهش پیش فروش شده و در نهایت مانع از جذب نقدینگی شده و متاسفانه هرزمان که خودروسازی خواست نفسی بکشد و حرکتی رو به جلو داشته باشد یک صحبت نابجا یا تصمیم غیر عقلانی به این صنعت ضربه زده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها