کد خبر: ۲۵۷۲۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۱ مهر ۱۳۹۳
دبیر کل سازمان ملل در تازه ترین گزارش در خصوص میانمار نگرانی جدی خود را نسبت به تنش های قومی و مذهبی در این کشور که منجر به تشدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا شده اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: دبیر کل سازمان ملل در تازه ترین گزارش در خصوص میانمار نگرانی جدی خود را نسبت به تنش های قومی و مذهبی در این کشور که منجر به تشدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا شده اعلام کرده است.

به گزارش رویترز، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل گرچه از تلاش های دولت میانمار برای اصلاحات سیاسی استقبال کرده ولی از تشدید تنش های مذهبی و قومی در این کشور که منجر به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا شده ابراز نگرانی کرده است.

بان کی مون تصریح کرد که اوضاع به خصوص در استان راخین نگران کننده است جایی که تنش های شدید بین بودایی ها و مسلمانان گسترش یافته و شرایط در اردوگاه ها برای آوارگان بدتر شده است.

دبیر کل سازمان ملل افزود: تنش های قومی و مذهبی موجب تشدید خشونت ها، از دست رفتن جان انسان ها و آواره شدن جمعیت بیشتر و از بین رفتن اموال و دارایی ها شده است.

بان کی مون تاکید کرد که شرایط در استان راخین موجب ادامه نگرانی گسترده در سطح داخلی و بین المللی شده است. اکثر 1.1 میلیون مسلمان روهینگیا بی وطن هستند و در شرایط شبیه نژاد پرستی در استان راخین زندگی می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها