کد خبر: ۲۵۷۹۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
دانشجوي جهادگر بسجي يكي از خاصيت هاي اردوهاي جهادي را رهايي جهادگران از قيد و بندهاي دنيوي و اتصال به عالمي بزرگتر از اين دنيا دانست.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از بسيج سازندگي؛ عاطفه محسني نژاد، يكي از دانشجويان جهادگر رشته دندانپزشكي كه در اردوهاي طرح هجرت 3 شركت كرده است، در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي با اشاره به فضاي معنوي موجود در ميان مردم روستايي اظهار كرد: خدا در روستا به انسان نزديك تر است و به دليل پاكي و بي آلايشي مردم اين مناطق حضور خدا را مي توان كاملا احساس كرد.

محسني نژاد كه در اردوي طرح هجرت روستاي استلج حضور يافته است، عنوان كرد: در روستاي استلج و مكان استقرار ما آنتن گوشي هاي همراه كاملا قطع بوده و تنها دسترسي و ارتباط با محيط بيرون از راه يك تلفن ثابت است.

وي عنوان كرد: عدم آنتن دهي تلفن هاي همراه در روستاي استلج موجب شده تا جهادگران در اين منطقه به امور ديگري توجه كرده و خود را بيش از پيش به امور معنوي متوجه كنند؛ در واقع رهايي از قيد و بندهاي دنيوي زمينه اتصال به عالم ديگري را براي اين جهادگران فراهم كرده است.

دانشجوي جهادگر رشته دندانپزشكي در روستاي استلج تصريح كرد: با ورود جهادگران به روستاي استلج اهالي روستا استقبال گرم و صميمانه اي از خود نشان داده و در مدت اقامت جهادگران دندانپزشك در اين روستا همكاري و همراهي خوبي با آن ها داشتند.

محسني نژاد ادامه داد: حضور در روستاي استلج با مشكلات و سختي هايي همراه بود، اما هيچ يك از آن ها نتوانست از لذت كمك به مردم بكاهد؛ هرگاه كه گوشه اي از مشكلات و درد مردم روستاي استلج كاسته شد، تمام سختي هاي پيش از آن را فراموش كردم.

دانشجوي جهادگر رشته دندانپزشكي در روستاي استلج يادآور شد: براي خود لازم مي دانم در آينده هم به اين اردوها آمده و در اين فضا قرار بگيرم تا علاوه بر تلاش براي رفع محروميت زدايي زمينه ارتقا و بازسازي معنوي خود را نيز فراهم كنم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: با حساب تقريبي از آمار اقدامات انجام شده توسط دانشجويان جهادگر رشته دندانپزشكي در روستاي استلج ارزش مالي اين خدمات براي اهالي اين منطقه اگر به صورت آزاد انجام مي شد، بالغ بر 90 ميليون تومان بود.

همچنين امير شفاهي، دانشجوي جهادگر سال آخر رشته دندانپزشكي در روستاي استلج با اشاره به تجربه جديد خود براي حضور در يك منطقه محروم و دور افتاده اظهار كرد: حضور در اين اردوها بر خلاف باور برخي افراد كه احساس سختي مي كنند، از لذت خاصي برخوردار بوده و مي توان به اين امر به عنوان يك دوره خودسازي نگاه كرد.

شفاهي عنوان كرد: دانشجويان جهادگر با حضور در اين روستا به طور مستقيم با مردم نيازمند در ارتباط بوده و تعداد افراد بيشتري را كه به درمان نياز داشتند، زير نظر خود قرار دادند.

دانشجوي جهادگر سال آخر رشته دندانپزشكي در روستاي استلج ادامه داد: تفاوت زندگي اهالي روستاي استلج و ساير روستاهاي اطراف با مردم شهر اين باور را به ما داده كه نياز است در سال هاي آينده نيز به اين منطقه آمده و در خدمت اهالي آن باشيم.

شفاهي يادآور شد: جوانان دانشجو در رشته هاي پزشكي قابليت زيادي براي حل مشكلات و نيازهاي پزشكي مناطق محروم داشته و به اين مهم بايد توجه ويژه اي كنند، زيرا تجربه، تخصص و توان علمي آن ها بايد در اختيار مردمي باشد كه نياز بيشتري به آن دارند.

دانشجوي جهادگر سال آخر رشته دندانپزشكي در روستاي استلج تصريح كرد: برخي افراد كه براي حضور در چنين اردوهايي بهانه جويي مي كنند، اين فعاليت را يك نوع تظاهر مي دانند، اما شركت در اردوهاي جهادي به دليل سختي هايي كه ممكن است به برخي افراد وارد شود نمي تواند با تظاهر و رياكاري همراه باشد.

وي افزود: در اين اردوها هيچ پست و مقام يا مزاياي ديگري براي جهادگران وجود ندارد، اما اين افراد به طور فعال و با علاقه كامل در اين فعاليت اجتماعي شركت كرده و اين امر را به عنوان يك تكليف و وظيفه مي دانند.

شفاهي تاكيد كرد: شركت مستمر دانشجويان در اردوهاي جهادي نشان از پاكي آن ها دارد كه براي كمك به مردمي ناشناس در مناطق محروم از رفاه و آسايش موجود در كنار خانواده جدا شده و براي مدتي زندگي در شرايط سخت را براي خود انتخاب مي كنند.

دانشجوي جهادگر سال آخر رشته دندانپزشكي در روستاي استلج اظهار كرد: اميدوارم تاثير فعاليت صورت گرفته توسط جهادگران دندانپزشكي در جامعه و ميان مردم بيش از تاثير گذاشته شده در روستاهاي اين منطقه باشد تا با حضور خود در اين روستاها به محروميت زدايي هرچه بيشتر آن كمك كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها