کد خبر: ۲۵۸۲۶۴
زمان انتشار: ۰۰:۳۱     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
در اعتراضات چند هفته اخیر در «هنگ‌کنگ» یک چهره فعال که از رهبران سابق و بنیانگذار حزب «مدنی» و عضو سابق شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ است، تلاش دارد تا به این ناآرامی‌ها دامن زند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در 22 سپتامبر سال جاری میلادی، گروهی از معترضان «هنگ‌کنگ» تحصن‌هایی را برگزار کردند و خواستار برگزاری انتخابات بدون نظارت چین شدند که این اعتراضات ادامه پیدا کرد و به خشونت کشیده شد.

چهره بارزی در این اعتراضات به چشم می‌خورد که در صدد است اعتراضات را سازماندهی و هدایت کند و آن شخصی نیست جز، «اودری ایو»، یکی از اعضای سابق شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ و رهبر سابق بنیانگذار حزب مدنی  که در سپتامبر سال 2012، کرسی خود را در شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ از دست داد.

وی لیسانس خود را در رشته حقوق از دانشگاه حقوق گرفت و کارشناسی ارشد خود در این رشته را از دانشگاه لندن کسب کرد.

ایو در سال 2000 تصمیم گرفت وارد عرصه سیاست شود و موفق شد یک کرسی در شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ کسب کند.

هم اکنون حدود چند هفته است که اعتراضاتی در هنگ‌کنگ شروع شده و همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار آن هستند که بدون مداخله پکن، نمایندگی مستقلی در دولت داشته باشند.

ایو که رئیس حزب مدنی قلمرو هنگ‌کنگ است، نقش فعالی را در اعتراضات هنگ‌کنگ و ناآرامی‌هایی که علیه پکن صورت گرفته است، ایفا کرده است.

این فعال هنگ کنگ که همچنین یکی از اعضای سابق شورای قانونگذاری هنگ کنگ به حساب می‌آید که اعمال نفوذهایی را در مقامات هنگ‌کنگ داشته است.

یکی از فعالیت‌های ایو این است که در سال 2003، ماده‌ای از قانون اساسی که مربوط به اقداماتی علیه خیانت و فتنه‌گری می‌شود را از مسیر اصلی خارج کرد و مانع از اجرای آن شد زیرا در سال 2002، زمانیکه دولت هنگ‌کنگ در صدد تغییر موجودیت خود بود، ماده 23 قانون اساسی درباره خیانت و فتنه‌گری موانعی را به وجود می‌آورد و از این رو، ایو گروهی را تشکیل داد و اظهاراتی را علیه اقداماتی که مربوط به این ماده می‌شد مطرح کرد.

هم‌اکنون ایو نقش پررنگی را در اعتراضات هنگ‌کنگ ایفا می‌کند و معتقد است که هنگ‌کنگ نباید در اختیار برخی قانونگذاران یا احزاب سیاسی خاص قرار گیرد و همه باید در آن سهم داشته باشند.

معترضان هنگ‌کنگ به سیاست چین برای برگزاری انتخابات سال 2017 اعتراض دارند و به گزارش شبکه بی بی سی، در سال 2017 مردم هنگ کنگ می‌توانند برای اولین بار رئیس دولت محلی را به طور مستقیم انتخاب کنند اما با این حال نامزد‌ها باید قبلاً به تایید برسند و معترضان خواستار برگزاری انتخابات آزاد و بدون نظارت چین هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
بهار عربی بالاخره به چین هم رسید ..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها