کد خبر: ۲۵۸۵۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
تاریخ خودروسازی تاکنون به خود چنین اعجوبه‌هایی ندیده است. شاید اینها تنها محصولاتی باشند که با گذر زمان به قیمتشان اضافه هم می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛
درست مثل الماس و یاقوت هستند. کم‌یاب و زیبا.

اصلاً به همین خاطر است که گران‌تر شده‌اند.

رولزرویس در 100 سال خودروسازی خود از هیچ‌گاه از تجمل‌گرایی و اشرافیت دست برنداشت.

حس لذت‌بخشی که آن را تبدیل به اسطوره کلاس خودش کرد.

خرید یکی از مدل‌های این انگلیسی مغرور (که البته اکنون زیرمجموعه ب‌ام‌و آلمان است) حقیقتاً مانند یک سرمایه‌گذاری پرسود تلقی می‌شود.

حتی نسخه‌های دست دوم آن نیز با قیمت‌هایی بالا خرید و فروش می‌شوند.

آنچه واقعیت دارد این است که در حال حاضر تنها 10 مدل هستند که رکورد گران‌ترین رولزرویس‌ها را از آن خود کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

فانتوم Coupé

قیمت: 650 هزار دلار

این ارزان‌ترین مدل رولزرویس در لیست امروز ما است! خودرویی که زبان جدیدی از لوکس‌گرایی در بین اشراف‌زاده‌های 2درب را باب کرد. فانتوم کوپه را بخش مهندسی کالیفرنیای این شرکت طراحی کرده بود تا نزدیک‌تر به ذائقه مشتریان ثروتمند آمریکایی باشد. این خودرو از نظر آپشن و امکانات، یکی از معمولی‌تری رولزرویس‌های دنیا تلقی می‌شود. البته هم‌چنان به لطف صندلی‌های چرم دست‌دوز، درب‌های فیبر کربنی و شستی‌های نقره‌ای او را از مدعیان لوکس‌گرایی یک سر و گردن بالاتر آورده است. فانتوم کوپه با طول 5.6 متر، مجهز به یک پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر Vشکل به قدرت 453 اسب‌بخار است. بد نیست بدانید شتاب صفر تا 100 آن 5.8 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 249 کیلومتر در ساعت است.

 

فانتوم

قیمت: 670 هزار دلار

یکی از قدیمی‌ترین تولیدات شرکت. سدان چهار دربی که نسخه اول آن سال 1925 (یعنی حدود 90 سال پیش) رونمایی شد. باور نخواهید کرد اگر بدانید مشتری می‌تواند بیش از 44 هزار نوع رنگ برای این خودرو انتخاب کند. تقریباً می‌توان گفت تک‌تک لوازم و قطعاتی که در این خودرو استفاده شده، با کیفیت فوق‌العاده تولید و تعبیه شده‌اند. هنوز هم می‌توان از تریم چوب طبیعی بلوط و یا گردو (بر حسب انتخاب مشتری) در آن استفاده کرد. رولزرویس روی همین خودرو بود که سفارش ساخت نسخه ضدگلوله را نیز دریافت کرد. فانتوم 4درب دارای یک پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر Vشکل به قدرت 454 اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک است. این پیشرانه‌ را ب‌ام‌و به صورت انحصاری برای این مدل ساخته است. رنگ مشکی استفاده شده در این رولزرویس به اسم «سیاه فانتوم» مشهور شده است.

 

فانتوم Hearse

قیمت: 700 هزار دلار

به گزارش بازارخبر، مقابل شما لوکس‌ترین و البته گران‌ترین نعش‌کش دنیا قرار دارد. افرادی هستند که حتی بعد از مرگ نیز علاقه دارند تا سوار خودروی شیک و تجملی شوند. حتی برخی که پول خرید آن را در زمان حیات خود ندارند، وصیت می‌کنند تا بعد از مرگ حداقل برای یک بار هم که شده با چنین سواری رویایی آشنا شوند. با طول 7 متری‌اش یکی از طویل‌ترین اعضای خانواده رولزرویس شناخته می‌شود. غیر تغییر قسمت انتهایی که مخصوص جنازه طراحی شده، مابقی اجزای خودرو درست مانند مدل فانتوم 4درب است. این خودرو که آن را B12 نیز می‌نامند سال 2012 در نمایشگاه جهانی نعش‌کش‌ها رونمایی شد. برای طراحی B12 رولزرویس مجبور به استفاده از 600 قطعه جدید بود. حتی در داخل محل قرارگیری جنازه نیز می‌توان شاهد المان‌های لوکس و گران‌قیمت بود.

 

فانتوم DropHead Coupe

قیمت: 720 هزار دلار

از همان روزی که رونمایی شد، جنجالی بود. ویرایش 2درب روبازی که روی پلت‌فرم فانتوم اجرا شد. استقبال از این خودرو علی‌رغم قیمت کهکشانی‌اش، فوق‌العاده بود. التون جان نوازنده سرشناس اولین دستگاه آن را به قیمت 1.6 میلیون دلار به نفع مبتلایان به ایدز خرید. شمای اصلی آن از 100EX الهام گرفته شده است. دراپ‌هد یکی از مدرن‌ترین تجربه‌های کانورتبیل‌سازی رولزرویس است. در حقیقت همین امر نیز اصلی‌ترین چالش شرکت را پدید آورده بود. بحث سقف جمع شونده در حالی مطرح می‌شد که این خودرو نباید از الگوهای سنتی لوکس‌گرایانه خود صرف نظر می‌کرد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های رولزرویس‌های دراپ‌هد، کاپوت دو رنگ آن است. این خودرو یکی از اولین نمونه‌هایی بود که چراغ‌های اصلی‌اش تمام LED بودند.

 

فانتوم Mansory Conquistador

قیمت: 1 میلیون دلار

به گزارش بازارخبر، باید اعتراف کرد که این تیونر آلمانی ‌تبار ایرانی ‌الاصل واقعاً گل کاشته است. محصولی که با استادی تمام و درک مفهومی واقعی ذات فانتوم، یک‌ دست مشکی طراحی شده است. این تم را حتی روی رینگ‌ها و شیشه‌ها نیز می‌توان مشاهده کرد. منصوری که پیش از این رولزرویس، پروژه موفق بنتلی را ارائه کرده بود حالا با این سدان فوق اشرافی، میلیونرهای کاخ نشین را نشانه رفته است. بهره‌گیری از فیبر کربن و فیبر شیشه (فایبر گلاس) و هم‌چنین چرم مرغوب آلکانتارا در طراحی داخلی،‌ به زیبایی‌های بصری این خودرو افزوده است. همان‌طور که می‌دانیم منصوری علاوه برا تغییرات ظاهری، عادت دارد دستی هم در مشخصات فنی خودرو ببرد. به طوری‌که توانسته 543 اسب‌بخار نیرو از قلب 7.5 لیتری‌اش بیرون بکشد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها