کد خبر: ۲۵۸۵۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
کشتی آرای با بیان آرامش نسبی در بازار طلا ،جواهد و سکه گفت: خریداران در هنگام خرید ضمن توجه به عیار طلای خود به ارائه فاکتور معتبر و کد رهگیری توجه ویژه کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛ محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور، طبق اصلاحات صورت گرفته به ما این اجازه را داده که فاکتورهای ساده را طراحی کنیم تا مواردی که مد نظر سازمان امور مالیاتی است، اجرایی شود، لازم بذکر است همین فاکتورهای ساده ی طراحی شده باید به تایید سازمان امور مالیاتی برسد.    

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع، چند نرم افزار دیگر طراحی شده تا موارد درخواستی سازمان امور مالیاتی به آسانی اجرایی شود.  

کشتی آرای بیان کرد: در 2هفته آینده به منظور تأئید نهایی فاکتورها جلسه‌ای با سازمان امور مالیاتی خواهیم داشت تا فاکتورها و نرم افزارهای طراحی شده به تصویب برسد.  

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه در حال حاضر پس از بحران تغییرات قیمتی بازار سکه و طلا در سال 90 و 91 بازار از آرامش خوبی برخوردار است گفت: برای رسیدن به این آرامش تصمیمات جدی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات در جهت خرید و فروش سکه بسته بندی با هولوگرام است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرفی را به متخلفین نمی‌دهد، این اقدام در آینده‌ای نزدیک به منظور ساماندهی سکه فروشان اجرایی خواهد شد.

کشتی آرای با طبیعی خواندن نواسانات فعلی بازار سکه و ارز بیان کرد: در حال حاضر وضعیت خاصی در برابر سکه در بازار وجود ندارد و نوسانات قیمتی طبیعی به نسبت تغییرات بازارهای جهانی اتفاق می افتد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تأکید کرد: در یک سال و نیم گذشته تقریبا قیمت طلا و سکه با توجه به تثبیت نرخ ارز روال ثابتی را می‌گذراند و هیچ حبابی در این بازار وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با افزایش هزینه‌های تولید، قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند طلای ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی خود از قیمت پایین تری برخوردار است. و البته طلای ایرانی با همان تکنولوژی که در خارج برای ساخت طلا و جواهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخته می‌شود.

کشتی‌آرای در رابطه با عیار طلای ایرانی اظهار داشت: عیار18 در هیچ کجای ایران فرق نمی‌کند حداقل عیار طلا در کشور ما 18 است و فروش طلا با عیار بالای 18 منعی ندارد، اما تولید و عرضه محصولات زیر 18 عیارنیز ممنوع و برای صادرات آزاد است.

وی افزود: طلاهای خارجی با 18 عیار وارد ایران می شود البته خریداران باید در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشند تا محصولات غیر قانونی که وارد کشور شده و برخی اوقات با ساخت اعیار آنها کمتر از 18 می شود را خریداری نکنند. بدین منظور به کد رهگیری طلا توجه کنید.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به نظارت بازرسان اتحادیه به این قبیل تخلفات خاطرنشان کرد: نمونه هایی از طلا که عیار آن ها استاندارد نبوده و احتمالا خارجی و با عیار کمتر از 18 فروخته شود تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد، این تخلفات به دادسرای ویژه این موضوع ارسال می شود تا بارسیدگی دادگاه برخورد قضایی صورت بگیرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها