کد خبر: ۲۵۸۵۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
رییس جمهور امروز در دانشگاه تهران حضور یافت. حضور و سخنرانی نمادین روحانی در حالی بود که هیچ تشکلی اجازه صحبت نیافت. روحانی پیشتر گفته بود که دوران منبرهای یکطرفه به سر آمده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال گذشته رییس جمهور سه بار در دانشگاه حاضر شد. اولین بار در مراسم آغاز سال تحصیلی، در جمع دانشجویان هولوگرام دار حضور یافت و در سالنی که بیش از نیمی از آن را کادر همراه رییس جمهور و مسئولان دانشگاه پرکرده بودند، گفت:  این باعث سرشکستی یک دولت است که دانشجویش و یا استادش بخاطر بهانه‌جویی‌های عده‌ای دم فروبندد و نتواند اظهارنظر کند. در دانشگاه جای بیان اظهارنظر است.

دانشجویان می گفتند، نیمی از افراد حاضر در سالن هیئت همراه رییس جمهور، مسئولان و اساتید دانشگاه بودند

این سخن رییس جمهور تا کنون شامل حال گروههای مختلف دانشجویی نشده است و روحانی صرفا در حضوری نمادین در جمع هایی که تعریفش می کنند، به ایراد سخنرانی پرداخته است، اما دانشجویان انتظار داشتند پس از گذشت بیش از یکسال از زعامت دکتر روحانی بر عرصه اجرایی کشور بتوانند حرفهای خود را بزنند.

15 مهر 93 هم، برخلاف همیشه که مراسم حضور روسای جمهور در دانشگاه ها با شور و هیجان خاصی برگزار می شد در حالی روحانی وارد سالن شد که نیمی از سالن هنوز خالی بود که تا شروع مراسم و با پخش سرود ملی و آیات قرآن رفته رفته صندلی های سالن پر شد و بیشتر حضار از افراد میانسال بودند که معلوم بود دانشجو نیستند. از ازدحام دانشجویان پشت در سالن برگزاری مراسم و محوطه دانشگاه در تمام طول مراسم و حتی پایان آن خبری نبود و این مراسم بدون شور و هیجان های دانشجویی برگزار شد.

روز دانشجو هم با اینکه از پیش گفته شده بود، تشکلها اجازه صحبت دارند، ساعاتی قبل از آغاز برنامه در دانشگاه شهید بهشتی، به دانشجویان گفتند که شما حق حرف زدن ندارید. دانشجویان که متن های خود را آماده کرده بودند تا در مقابل یک حقوقدان قرائت کنند، در شب برنامه، با حرکت گاز انبری وزارتخانه نشستند و حرفهای یکطرفه رییس جمهور را گوش کردند.

روحانی پیشتر گفته بود: دیگر دوران رساندن پیام از طریق بلندگوهای یک طرفه به سر آمده است

روحانی در سخنرانی دیگری در جمع اساتید که آنهم اتفاقا یکطرفه بود، گفت: با طرح این سوال‌ها که چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا اساتید خاموشند؟ ما شهامت سقراط‌وار می‌خواهیم. از چه می‌ترسیم.

مدتی بعد سعید زیبا کلام که ساکت نبود و به تواقنامه ژنو نقد داشت، دادگاهی شد. مستند سازان دانشجویی نیز به خاطر نقد به توافقنامه ژنو تهدید شدند.

اگرچه روحانی در چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات (27 اردیبهشت) گفته بود: « گویی دوران پیام‌های یک طرفه به سرآمده و کم کم به نقطه‌ای می‌رسیم که جایی برای استبداد پیام نباشد و دیگر دوران رساندن پیام از طریق بلندگوهای یک طرفه، منبرهای یک طرفه، تریبون‌های یک طرفه و سنتی به سرآمده است.»، اما حالا یکه و تنها در دانشگاهی که آن را محل گفتگوی دوطرفه خوانده بود، حضور یافت و یکطرفه مونولوگ کرد و رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
همايش سالمندان است يا دانشجويان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها