کد خبر: ۲۵۸۶۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
به طور قطع "دینوزوف" برترین دروازه بان تاریخ ایتالیا و ماهرترین دروازه بان زنده جهان بوده هرچند پس از "لئو یاشین" روسی که از دنیا رفته به قول ایتالیایی‌ها "عمو زوف" برترین دروازه بان زنده دنیا است و عکس العمل‌های وی نظیر ندارد.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "دینوزوف" در 28 فوریه 1942  در شهر فریولی ایتالیا متولد شد  و کار خود را با تیم این شهر اود نیزه در سن 19 سالگی در سال  1961 اغاز کرد و پس از ان به ترتیب دوران باشگاهی را در تیم های مونتاوا، ناپولی گذراند تا در سن 30 سالگی  به تیم بزرگ یونتوس بپیوندد و افتخارات زیادی  را طی 330 بازی چه در اروپا و چه در کالچو کسب نماید. دینوزوف به عنوان مسن ترین کاپیتان و همچنین دروازه بانی است که در سال 1982 توانسته جام جهانی را بالای سر ببرد.

"دینوزوف" در سال 1982 به عنوان برترین بازیکن جام جهانی نیز انتخاب شد و این عنوان را تنها ایکر کاسیاس اسپانیایی توانست در سال 2010 به عنوان یک دروازه بان تکرار کند.

رکورد گینس "کلین شیت" یا مهارت در گل نخوردن برای بازیهای ملی همچنان به نام دینوزوف یوده که طی سال های 1972 تا 1974، 1142 دقیقه اصلا رنگ گل را هم ندید.

"دینوزوف" تا قبل از مارکو بالوتا دروازه بان لاتزیو مسن ترین دروازه بان کالچو نیز بوده است. وی همچنین تا قبل از مالدینی با 112 بازی ملی رکورد داربوده است .

دینوزوف دوران مربیگری موفقی را در مقاطع مختلف با لاتزیو تجربه کرده و سهامدار باشگاه فیروزه ای پوش رمی بوده است.

در پایان باید گفت دینوزوف بالاترین بازدهی مربیگری را در تیم ملی ایتالیا نیز داشته اما خاطره شکست در ثانیه های اخر فینال یورو 2000 به خاطر گل "سلوین ویلتورد" و نایب قهرمانی در این رقابت ها از ذهن زوف به هیچ عنوان پاک نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها