کد خبر: ۲۵۸۸۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۶ مهر ۱۳۹۳
۳۱سال سابقه سبزپوشي دارد و کتابي از خاطرات و تجربيات انتظامي است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان، به اعتقاد او در مشهد فرش امام رضا(ع) پهن است و هرکس خدمت کند هنوز عرقش خشک نشده، پاداشش را مي گيرد. او با کليک خاطراتش از سارق ۱۰۰پرايد مي گويد و تماس مديرعامل کارخانه اي که اگر دير تماس گرفته بود دارايي بانکي اش به حساب سارق اينترنتي مي رفت اما سايت خاطرات او آن قدر صفحات گوناگوني دارد که در اين مجال نمي گنجد با عجله به سراغ اخبار داغ حوزه فضاي مجازي مي روم خبرهاي متعدد اما ناتمام که به نظر او هنوز وقت انتشارش نرسيده است.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي اما از دستگيري گرداننده سايت قماربازي در مشهد خبر مي دهد و از پسر پولدار يک فرد سرشناس مشهدي مي گويد که براي تحصيل به اروپا رفته و در آن جا به قماربازي و کوکائين آلوده شده بود.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني ادامه مي دهد: اين جوان که در رشته رايانه تحصيل کرده اما به قماربازي حرفه اي مبدل شده بود پس از بازگشت به مشهد، سايت قمار پوکر را راه اندازي مي کند و در چند قمار يک ميليارد تومان مي بازد اما او فقط ۷۰۰ميليون مي تواند پرداخت کند و براي تهيه بقيه پول ها دست به جرم هايي غيراخلاقي مي زند.

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه مي افزايد: اين جوان براي تهيه پول و به بهانه نصب تجهيزات روي گوشي عمويش، نرم افزار جاسوسي نصب مي کند و با به دست آوردن اطلاعات شخصي او، قصد اخاذي دارد که پليس وارد ماجرا مي شود و اين گونه اين جوان که گرداننده يک سايت قماربازي بود در چنگ قانون گرفتار مي شود.سرهنگ عرفاني همچنين با قدرداني از تلاش هاي همه همکارانش و به ويژه تدابير سردار اميري مقدم - فرمانده انتظامي استان- براي کشف سريع جرايم فضاي مجازي مي گويد: همه همکارانم در بخش هاي مختلف زحمت شبانه روزي مي کشند تا زائران و مجاوران امام رضا(ع) در امنيت روحي و رواني باشند. اما وجود فرماندهي لايق، دلگرمي خاصي را به اين تلاش ها مي بخشد.

او نظارت و راهنمايي هاي رئيس پليس فتاي کشور را نيز غنيمتي براي خدمت گزاري بيشتر مي داند و اضافه مي کند: اگر حمايت هاي فرماندهان و تلاش همکارانم در پليس فتاي خراسان رضوي نبود هيچ گاه نمي توانستيم ۸۰درصد جرايم رخ داده در فضاي مجازي را کشف کنيم. وي درحالي ۲۰درصد اين جرايم را غيراخلاقي و ۶۵درصد آن را اقتصادي مي داند که معتقد است خانواده ها بايد شبکه هاي اجتماعي را جدي بگيرند و فرزندان خود را از عواقب و آسيب هاي اجتماعي در اين فضاها آگاه کنند.

سرهنگ سيد محسن عرفاني به تاثير فيلم ها و بازي هاي رايانه اي غيرايراني بر کودکان و نوجوانان نيز اشاره مي کند و خطاب به والدين مي گويد: شما بايد اين عرصه ها را مديريت و نظارت کنيد تا ضمن پيشگيري از افشاي اطلاعات خانوادگي، اعتياد اينترنتي و هزاران معضل ديگر زمينه ساز فرهنگ صحيح استفاده از فناوري هاي جديد باشيد.او در حالي هدف اصلي پليس فتا را ارتقاي امنيت رواني و حفظ سرمايه هاي اجتماعي مي داند که معتقد است تعامل پليس با نهادها و سازمان هاي استاني مرتبط با فضاي مجازي، کنترل کافي نت ها، محيط هاي چت روم، وبلاگ ها و برخورد جدي با تخلفات مي تواند در کاهش جرايم نوين اينترنتي نقش موثري داشته باشد. به همين دليل هم اشراف اطلاعاتي پليس خراسان رضوي در حوزه سايبري موجب احساس امنيت خوبي در استان شده است که در همين راستا تعداد زيادي از مجرمان قبل از هرگونه اقدامي به دام افتاده اند.

سرهنگ عرفاني که خود را خادم مردم مي داند در پايان از آن ها مي خواهد هرگونه اطلاعات خود را با تلفن 32۱۸۳۹۱۸ در ميان بگذارند و يا از پليس فتا مشاوره بگيرند. وي همچنين مي گويد: مردم مي توانند نظرات و پيشنهادات خود را به ويژه در هفته نيروي انتظامي با ورود به سايت www.cyberpolice.ir ارائه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها