کد خبر: ۲۵۸۸۹
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
اگر شخصیتی که حضرت امام خامنه ای او را دارای سه مولفه بصیرت، علم و تقوا معرفی می کند، مجتهد سیاسی نیست لابد از دیدگاه آقای حجتی کرمانی افرادی چون هاشمی، خاتمی، کروبی و امثالهم که از مردودین فته هستند، مجتهدین سیاسی می باشند؟!
حجتی کرمانی که اخیرا به بهانه توصیه های اخلاقی و با نقاب دلسوزی برای نظام، علما و مردم، نامه ای سرگشاده ای را خطاب به حضرت علامه مصباح یزدی نوشته بود و همچون سایر دوستان اصلاح طلب خود، بدترین توهین ها و اتهامات را به وی روا داشت امّا زمانی که با متانت و اخلاق حضرت علامه مصباح یزدی در بی توجهی و عدم واکنش به این توهین ها روبرو می شود، با عصبانیت و خشم مضاعف نامه سرگشاده دوّم را نوشت و در ابتدای آن نامه آورد " از برادر ارجمندم حضرت استاد مصباح یزدی جداً گله‌مندم که در قبال نامۀ من سکوت اختیار فرموده‌، در ردّ یا قبول جزئی یا کلی آن اظهار نظری نکرده‌اند"

به گزارش سرویس سیاسی بی باک،  این جنجال حجتی کرمانی نیز ثمری برایش ندارد و همچنان حضرت علامه مصباح یزدی با بصیرت و ژرف نگری خاص خود، از ورود به بازی سیاسی این روحانی اصلاح طلب اجتناب کرد.

نهایت امر این می شود که سناریوی طراحی شده اصلاح طلبان برای تخریب حضرت علامه مصباح یزدی با شکست روبرو می شود و برای آنان جز روسیاهی چیزی حاصل نمی شود.

بعد از این آبروریزی برای برخی سیاست زدگان و مخالفان علامه مصباح، اینبار حجتی کرمانی دست به دامان یک سایت خبری می شود و طی مصاحبه ای برنامه ریزی شده، سعی می کند عملکرد اخیر خود در قبال علامه مصباح را غیر کینه ورزانه و صرفا از روی دلسوزی قلمداد کند این در حالی است که برای مردم جای سئوال دارد که اگر ایشان صادقانه وارد عمل شده اند پس چگونه آقای حجتی کرمانی نسبت به عملکرد نامطلوب آقای هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، کروبی و ... همواره سکوت پیشه کرده است.

به گزارش بی باک، حجتی کرمانی در مصاحبه با یک سایت خبری مدعی شده است: شرکت در باند بازی های سیاسی (!) در شان مقام علمی استاد بزرگواری آیت الله مصباح نیست و من آن را اشتباهی بزرگ می دانم.

گفتنی است، محمد جواد حجتی کرمانی در سال 78 با علامه مصباح یزدی مناظره ای انجام داد که به شکست حجتی کرمانی منجر شد و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که وی از آن زمان تا کنون همچنان کینه علامه مصباح یزدی را به دل گرفته است اما حجتی کرمانی در این مصاحبه با  تاکید بر دوستی با سابقه خود با علامه مصباح این موضوع را رد می کند و می گوید : آقای مصباح، فردی محترم و مبادی آداب و مهربان هستند، اما متاسفانه در درگیری های سیاسی شخصیت اشخاص تحریف می شود .

حال جای سئوال دارد که چه کسی سعی دارد علامه مصباح را وارد بازیهای سیاسی بکند با اینکه علامه مصباح برای وارد نشدن به بازیهای سیاسی حتی به نامه های وی هیچ واکنشی نشان ندادند؟!

حجتی کرمانی بار دیگر برای نشان دادن عمق کینه ورزیهای خود در راستای تخریب علامه مصباح با بیان اینکه آیت الله مصباح به هیچ وجه مجتهد سیاسی (!) نیست، افزود: شرکت در باند بازی های سیاسی در شان مقام علمی استاد بزرگواری چون آقای مصباح نیست و من آن را اشتباهی بزرگ می دانم. افرادی می خواهند، آقای مصباح را در برابر آقای مهدوی کنی قرار بدهند.

یک سئوال: اگر شخصیتی که حضرت امام خامنه ای او را دارای سه مولفه بصیرت، علم و تقوا معرفی می کند، مجتهد سیاسی نیست لابد از دیدگاه آقای حجتی کرمانی افرادی چون هاشمی، خاتمی، کروبی و امثالهم که از مردودین فته هستند، مجتهدین سیاسی می باشند؟!

گفتنی است، حضرت امام خامنه ای در دیدار اخیرشان در بیت علامه مصباح یزدی که در بهمن ماه سال گذشته صورت گرفت، در وصف ایشان اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می دانم. واقعا می دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا.

حضرت امام خامنه ای همچنین تصریح کردند: این سه جهت در ایشان جمع است هم علم  هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است خداوند متعال انشاء الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند.

حجتی کرمانی در ادامه این مصاحبه و برای تخریب علامه مصباح همچنین گفت: اصلا این جناح بندی ها از هیچ طرف دردی را دوا نمی کند. من بر این باورم که اگر آقای مصباح، مجتهد سیاسی نیست آقای مهدوی کنی نیز در زمینه اجتهاد سیاسی نمره کامل نمی گیرد. مجتهدان سیاسی در بین روحانیون دست اندکار در سطح کشور بسیار کم هستند. خود من یک منتقد سیاسی در قلمرو نظری هستم، ولی خودم را برای تصدی مسئولیت های سیاسی شایسته نمی دانم. چون زود عصبانی می شوم .

اینکه آقای حجتی کرمانی یکی از اشکالات اساسی خود را اینگونه عنوان کنند، امری پسندیده است امّا اینکه مجتهد سیاسی در بین روحانیوین بسیار کم است را باید به حساب افکار ناشی از زود عصبانی شدن وی گذاشت.

حجتی کرمانی در ادامه مدعی شد: ابدا حتی یک ذره دلخوری هم بین بنده و آیت الله مصباح بعد از مناظره پیش نیامد. بین ما طلبه ها از این بحث ها زیاد پیش می آید، ولی رابطه دوستانه همچنان پابرجاست. من قلبا به آیت الله مصباح علاقمندم، منتهی از نظر سیاسی موضع گیری ها، سخنرانی ها و فعالیت های ایشان را قبول ندارم!

به هر حال در اینجا تنها می توان گفت که خوشا به حال جریان فتنه و جریان انحرافی که نهایتا یکی دیگر هم پیدا شد تا موضع گیریهای علامه مصباح علیه آنان را قبول نداشته باشد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها