کد خبر: ۲۵۹۵۳۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۱۸ مهر ۱۳۹۳
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از بالا رفتن هزینه‌ها و عدم رشد درآمدهای مخابراتی در حوزه تلفن ثابت گلایه کرد.
علیرضا صیدی دیروز در نشستی خبری در نمایشگاه تله‌کام در خصوص درآمدهای شرکت مخابرات استان تهران عنوان کرد: اگر بخواهیم بحث درآمد این شرکت را مورد توجه قرار دهیم، هزینه‌های مربوط به تجهیزات ما تا حدود سه برابر رشد پیدا کرده و شرایط برای تامین تجهیزات نسبت به گذشته متفاوت شده است.

وی ادامه داد: پیش از این شرکت‌هایی که اقدام به واردات تجهیزات مورد نیاز ما می‌کردند هزینه‌ها را پس از تامین تجهیزات و به صورت اقساطی دریافت می‌کردند اما اکنون هزینه تجهیزات حدود بیش از سه برابر از قبل شده و تمام هزینه‌ها در ابتدای کار و پیش از تحویل تجهیزات مورد نیاز گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در عین حال به افزایش هزینه‌های مربوط به حامل‌های انرژی و هزینه‌های پرسنلی اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۳ هزینه‌هایی که باید به شهرداری پرداخت کنیم نسبت به سال قبل سه برابر شده، به عبارتی می‌توان مشاهده کرد که تمام هزینه‌های ما رشدی چند برابری داشته اما تعرفه‌های تلفن ثابت همچنان ثابت است.

صیدی با اشاره به این‌که در استان تهران از سال ۱۳۹۰ و با اجرای هم‌کدی، تعرفه‌ها هیچ تغییری نداشته است، توضیح داد: در حال حاضر با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های مختلفی که روی تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد میزان مکالمات شبکه ثابت در کشور با کاهش مواجه شده و ترافیک تلفن ثابت سیر نزولی داشته بر همین اساس درآمدهای ما نیز کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در ادامه بیان کرد: در واقع می‌توان گفت اگر فقط درآمدهای مربوط به تلفن ثابت را در نظر بگیریم، این روند جای نگرانی دارد و لازم است مدیران ارشد در این زمینه راهکاری در نظر بگیرند تا در روند توسعه شرکت‌ها اختلالی ایجاد نشود.

صیدی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره ADSL مخابرات پرداخت و بار دیگر وعده داد که مشکلات ارائه این سرویس در حال کاهش است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در این حوزه مربوط به تامین پهنای باند است که اکنون با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند ما در این حوزه سه برابر شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران ادامه داد: از سوی دیگر در این حوزه ۷۰۰ هزار مشترک ADSL داریم که به تبع این تعداد بالای مشترکان گاه مشکلات خاص خود را به دنبال دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها