کد خبر: ۲۵۹۹۷۷
زمان انتشار: ۲۱:۵۴     ۱۹ مهر ۱۳۹۳
پیشكسوت فوتبال كشورمان گفت: «وای به وقتی که یک مربی ایرانی خطایی از او سربزند و آن وقت است که خود فروخته ها و دلال پرورها گردنش را هم می زنند.»
به گزارش پایگاه 598، مهدی مناجاتی که از حذف تیم فوتبال جوانان ایران شوکه شده بود اظهار داشت: «ما باید دردمان را به چه کسی بگوییم؟ دیروز آن بلا سر تیم امید ما در بازی های آسیایی آمد و امروز تیم جوانان ما در مرحله مقدماتی از گردونه بازی ها حذف شد. این نتایج تاکنون در فوتبال ما اتفاق نیفتاده بود. چه کسی باید پاسخگو باشد؟ آقایان در فدراسیون دارند چه کاری انجام می دهند؟»

 

وی ادامه داد: «وینگادا تیم ایران را در بازی های آسیایی در دور اول اوت کرد بعد با کمال جسارت به ایران برگشت و هیچ کس به او نگفت بالای چشمش ابروست. کی روش در جام جهانی چه کرد؟ رفتیم یک ساعت و نیم جمع شدیم در دفاع آخر هم باختیم آن وقت همه می گویند به به و چه چه؟ دلال این آقایان چه کسانی هستند که اینطور فوتبال ما را به این روز انداخته اند؟ واسطه ها پدر فوتبال این مملکت را در آورده اند.»

 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در این ارتباط گفت: «سابقه نداشته در هیچ دوره ای این بلا سر تیم های پایه ما بیاید. زمان من تیم به جام جهانی رفت و زمان دوستی هم همین اتفاق تکرار شد ولی دوست داشتم در بازی های آسیایی یک مربی ایرانی تیم امید را حذف می کرد و آن وقت می دیدید که چه پوستی از او می کندند.»

 

وی درباره انتقادات وزیر ورزش از فدراسیون  تصریح کرد: «انتقاد وزیر چه فایده ای دارد؟ انتقادی که فقط در حد حرف باشد که نشد انتقاد. گودرزی در جایگاهی که هست می تواند با یک اشاره کل این گروه را از کار کنار بگذارد و حتی کل فدراسیون را عوض کند. به خدا اگر این نتایج ظرف دو ماه در یک کشور کوچک گمنام رقم می خورد الان ورزش شان را زیرورو می کردند اما اینجا زور دلالان و آنهایی که از ماندن خارجی ها در فوتبال سود می برند بیشتر است.»

 

مناجاتی با اشاره به این که وزیر ابتدا درباره تمدید قرارداد کی روش مخالف بود اما در نهایت کی روش در سمتش ابقا شد گفت: «وقتی رأس یک هرم زورش به پایین دستی هایش نرسد هر چقدر هم که از آن بالا داد و فریاد کند کسی گوشش به حرف هایش بدهکار نیست و در واقع، وزیر در این باره یک مهره بیکاره و معمولی محسوب می شود.»

 

وی تأکید داشت: «این وظیفه رسانه های جمعی است که متأسفانه در برخی برنامه هایش به جای انتقاد از عملکرد این تیم ها به سادگی از کنارشان می گذرند اما وای به وقتی که یک مربی ایرانی خطایی از او سربزند و آن وقت است که گردنش را هم می زنند. مادامی که این خود فروخته ها و دلال پرورها هستند هیچ فایده ای به این فوتبال نمی رسد و ما فقط الکی گلو پاره می کنیم.»

 

این پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: «متأسفانه ما همیشه شمشیرمان برای ایرانی جماعت تیز و بران است وگرنه هر کشور دیگری بود آن مربی خارجی که این افتضاح را به بار آورده باید چمدانش را می بست و از ایران می رفت. چرا مربیان بزرگ خودمان باید خانه نشین باشند و این ها در ایران به ما فرمان بدهند که چکار کنیم و چکار نکنیم.»

 

مناجاتی ادوار گذشته فدراسیون فوتبال گفت: «زمان ریاست صفایی فراهانی ما در همه تیم های پایه برتر آسیا بودیم و این در دوران محمد دادکان هم اتفاق افتاد. پس باور کنیم که ما خودمان نمی خواهیم که عنان ورزش فوتبال را به دست یک مدیر دوومیدانی کار می دهیم که قطعا در رشته خودش موفق است اما اینجا نه تنها گلی به سر فوتبال نزده بلکه فوتبال ما را خشکانده است.»

 

وی تاكید كرد: «تا وقتی این فدراسیون بر سر کار است از این مشکلات هست. در این مملکت به مربیان قدیمی بها داده نمی‌شود. منظور من خودم نیستم. امثال حسن حبیبی و حشمت مهاجرانی کسانی هستند که به عنوان یک وزنه تجربی می‌توانند کنار تیم‌های ملی ما باشند و تفکرات‌شان را در اختیار کادر فنی بگذارند اما چنین نیست. فدراسیون تیم‌های ملی را مثل یک بار میوه تلقی می‌کند که یک کیلو و نیم کیلو از آن به این و آن می‌دهد.»

 

وی در پاسخ به اینکه آیا مقصر این ناکامی ضعف علی دوستی‌مهر، سرمربی تیم جوانان است تصریح کرد: «او هم ضعیف کار کرده و باید علت آن ریشه‌یابی شود. او یک نفر است. دوستی‌مهر مربی خوبی است. او چهار سال کنار من کار کرد و از مربیان زحمت‌کش و کاربلد فوتبال ایران است اما فوتبال پایه ایران مشکلات زیادی دارد. همین تیم‌های عربی اطراف ایران که ما فکر می‌کنیم نباید حریفان قدرتمندی برای ما باشند، عمدتا در رده نوجوانان و جوانان از بازیکنان صغر سن استفاده می‌کنند. دوستی‌مهر از زمانی که کمک مربی بوده تا الان این را می‌داند. اما من معتقدم باید مربیان و اشخاص باتجربه‌ای تحت عنوان مدیر فنی یا هر سمت دیگری کنار این تیم‌ها و مربیان جوانی چون دوستی‌مهر باشند.»

 

این پیشکسوت فوتبال با انتقاد از روند برنامه‌ریزی‌ها در فدراسیون گفت: «متاسفانه برنامه‌ریزی‌های فوتبال ایران در فدراسیون اشتباه‌های زیادی دارد و آنها جدیدا فکر می‌کنند فقط مربیان خارجی می‌توانند علاج تیم‌های ملی ما باشند. نگاه آنها به گونه‌ای شده که پرتقال فروش خارجی را هم به ایرانی ترجیح می‌دهند. کار اصولی در فوتبال پایه ایران انجام نمی‌شود. در حالی که کشورهای دیگر بعد از اتمام حضورشان در چنین تورنمنت‌هایی بلافاصله فکر چند سال بعد را کرده‌اند و دست به کار می‌شوند. این مشکلات هست و علی کفاشیان رییس فدراسیون هم در جواب خنده تحویل می‌دهد.»

 

فدراسیون نباید هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. او در این زمینه مقصر است. شما ببینید با مربیان داخلی به گونه‌ای رفتار کردند که حتی آنها نمی‌توانند از جلوی در فدراسیون رد شوند. در تیم بزرگسالان که کی‌روش را با سلام و صلوات نگه داشتند باید ببینیم چه می‌کنند. او در جام جهانی شق‌القمر که نکرد یک امتیاز گرفت که جلال طالبانی و مهاجرانی هم این کار را کرده بودند اما یک هزارم این مربی پول نگرفتند. برخی از رفقای از ما بهترون در رسانه‌ها از مربیان داخلی بد گفتند اما در مورد او هیچ صحبتی نکردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها