کد خبر: ۲۶۰۱۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۰ مهر ۱۳۹۳
سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، شخصی که نخست وزیری دولت وحدت ملی در یمن را بر عهده خواهد گرفت تا چند روز آینده معرفی خواهد شد.
 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الشرق الوسط عربستان چاپ لندن، محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که رایزنی‌ها درباره انتخاب نخست وزیر دولت وحدت ملی ادامه دارد و احتمالا تا چند روز آینده نخست وزیر معرفی خواهد شد.

وی افزود که رایزنی‌ها به در مسیر درستی پیش می‌رود و توافق‌هایی در مورد برخی از شخصیت‌ها صورت گرفته است و نامزد نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

محمد عبدالسلام برخی ادعاها در مورد درخواست انصارالله از عبد ربه منصور هادی برای استعفا را رد کرد و گفت: ما از وی چنین درخواستی نداشته‌ایم ولی ناخورسندی عمیق خود را از زیر پا گذاشتن توافق اخیر با رئیس  جمهور را به اطلاع وی رساندیم.
وی تصریح کرد: موضع ما در قبال رئیس جمهور بستگی به احترام وی برای جریان‌های سیاسی دارد و اینکه تصمیم (انتخاب نخست وزیر) کاملا داخلی و مستقل از دیکته‌های خارجی باشد.

عبد السلام در مورد کمیته‌های مردمی گفت که این کمیته‌ها همچنان در کنار دستگاه‌های امنیتی باقی خواهد ماند و هماهنگی کاملی در این مورد وجود دارد و هدف از این کار حمایت از مردم و دارایی‌های آنها است و با توجه به چالش‌های امنیتی اخیر کمیته‌های مردمی با دستگاه‌های امنتی همکاری خواهد کرد.

این در حالی است که منابع نزدیک به رئیس جمهور یمن به روزنامه الخلیج امارات، گفتند عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن بعد از کناره‌گیری احمد عوض مبارک از پذیرش سمت نخست وزیری این کشور  خواستار نشستی فوری با حضور مشاوران خود برای انتخاب نخست وزیر جدید این کشور شده است.

این منابع تاکید کردند که از بارزترین چهره‌ها برای بر عهده گرفتن پست نخست وزیری، دکتر «احمد لقمان» مدیر کل سازمان عمل عربی و دکتر «صالح باصره» وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی و دکتر »احمد عبید بن دغر» وزیر ارتباطات و فناوری هستند.

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن  چندین هفته بعد از شروع اعتراض‌های مردمی علیه «دولت فاسد» یمن، احمد عوض بن مبارک را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرد ولی مخالفان با رد این انتخاب آن را انتخابی کاملا خارجی و تحمیلی از سوی برخی از کشورها خواندند.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله در واکنش به این انتخاب آن را نتیجه دخالت سفارتخانه‌های برخی از کشور های خارجی خواند و از مردم یمن خواست در اعتراض به دخالت‌های خارجی در این کشور روز پنجشنه تظاهرات گسترده‌ای برپاکنند.ساعاتی بعد از این سخنرانی احمد عوض بن مبارک اعلام کرد که  از پذیرش سمت نخست وزیری معذور است.

در حمله تروریستی روز پنجشنبه در میدان التحریر واقع در مرکز صنعا پایتخت یمن، 52تن از انقلابیون که در بین آنان کودکان و سالخورده دیده می‌شود، جان باختند. این تظاهرات در اعتراض به انتخاب نخست وزیر جدید این کشور که مخالفان با انتصاب وی به شدت مخالفت کردند، برگزار شد. به گفته وزارت بهداشت یمن، در این حمله بیش از 150 نفر مجروح شدند که حال 24 نفر از آنان همچنان وخیم گزارش شده است‎
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها