کد خبر: ۲۶۰۱۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۰ مهر ۱۳۹۳
حسین خاکی‌پور، خادم حسینیه اهل‌سنت روستای بندگرمان شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان درگذشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبستان، حسین خاکی‌پور، خادم حسینیه اهل‌سنت روستای بندگرمان شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان درگذشت.

شیخ عثمان میرزاپور، امام‌جمعه اهل‌سنت روستای بندگرمان از توابع شهرستان سیریک با اعلام این خبر، گفت: دهه اول محرم هر سال، اهالی اهل‌سنت روستای بندگرمان با به راه انداختن دسته‌ سینه‌زنی و علم‌گردانی، سالروز شهادت امام‌حسین(ع) را عزاداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه عزاداری اهالی روستای بندگرمان برای امام حسین(ع) قدمت چند صد ساله دارد، تصریح کرد: پدران و پدربزرگان ما از برگزاری مراسم‌های عزاداری برای امام‌حسین(ع)کرامات و فضائل بسیار دیده‌اند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندگرمان با اشاره به مراسم علم‌گردانی در این روستا، عنوان کرد: علمی که منتسب به حسینیه روستای بندگرمان است در دهه اول محرم طی مراسم و احترام خاص به درخواست خود اهالی روستا به خانه‌هایشان برده می‌شود و خانواده‌ها پارچه‌هاشان را با علم تبرک کرده و نذری می‌دهند و همچنین علم به روستاهای اطراف نیز برده می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحوم حسین خاکی‌پور خادم و علمدار حسینیه اهل‌سنت بندگرمان بود، افزود: ایشان ساکن یکی از روستاهای همجوار بندگرمان بود اما با فرا رسیدن ایام محرم با حضور در روستای بندگرمان به همراه دیگر عزاداران، حسینیه را برای مراسم‌های دهه اول محرم مهیا می‌کرد.

شیخ میرزاپور با بیان اینکه خاکی‌پور به مدت ۳۰ سال وظیفه علم‌گردانی و خادمی حسینیه بندگرمان را به عهد داشت، گفت: وی در دهه اول ماه محرم هر سال به همراه جمعی از اهالی روستا، صبح‌ها علم را به منازل روستای بندگرمان و دیگر روستاها می‌برد و شب‌ها نیز مجلس را برای عزاداری سیدشهدا در حسینیه بندگرمان آماده می‌کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
خداوند با اباعبدالله الحسين (ع) محشورشان فرماید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
خداوند با اباعبدالله الحسين (ع) محشورشان فرماید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها