کد خبر: ۲۶۰۱۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۳
با سخنان وزیر ورزش و معاون قهرمانی وزارتخانه؛
افزون بر فوتبال، پس‌لرزه‌های اینچئون دامن سه فدراسیون دیگر را هم خواهد گرفت؛ فدراسیون دوومیدانی و جودو به اضافه فدراسیون وزنه‌برداری که کارکردشان در اینچئون بر خلاف انتظار بوده است.
از سخنان روز جمعه وزیر ورزش و جوانان و روز شنبه معاون امور قهرمانی وزارت‌خانه چنین برمی‌آید که پس‌لرزه‌های بازی‌های آسیایی اینچئون به‌ زودی دامن سه یا چهار وزارت‌خانه‌ای را که عملکرد نه‌ ‎چندان مناسبی در این مسابقات داشته‌اند، خواهد گرفت؛ وزارت‌خانه‌هایی که برخی از آن‌‌ها پیش از اینچئون هم مورد انتقاد وزیر قرار گرفته بودند، ولی نتایج ضعیف اینچئون بیش از پیش مشخص کرد که باید رویدادهای مهمی در این وزارت‌خانه رخ بدهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از«تابناک»، از سخنان روز جمعه وزیر، همه این برداشت را داشتند که به زودی رخدادهای مهمی در فدراسیون فوتبال روی خواهد داد. فدراسیونی که همین دیروز سومین تیم رده‌های پایه‌اش پس از نوجوانان و امید‌ها در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا حذف شد تا بار دیگر ثابت شود، ساختار فوتبال ایرانی چند سالی است ‌در سایه این نوع مدیریت از هم پاشیده ‌است.

بنا بر این گزارش، محمود گودرزی با سخنان روز جمعه‌اش درباره وضعیت مدیریت فدراسیون فوتبال، ثابت کرد ‌این مجموعه آینده‌ای مبهم و پرحادثه در پیش خواهد داشت. وزیر ورزش رسما اعلام کرد، فوتبال ایران ناموفق عمل کرده و مجموعه کار‌شناسی در وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون باید تشکیل شود. آن هم برای اینکه کار نه به تصمیمات شخصی بلکه به خرد‌جمعی واگذار شود تا اگر اشتباه از جانب سرمربی، کادر فنی یا هر بخش دیگری بوده، برطرف گردد.

وزیر البته تأکید داشت‌، ‌پافشاری بر اشتباه، خود‌ اشتباهی دوچندان ‌است و باید با تجدیدنظر زمینه بهتری‌ فراهم کرد. محمود گودرزی از آغاز ورودش به وزارتخانه ورزش و جوانان تاکنون بار‌ها به راه‌های گوناگون نارضایتی‌اش از نوع مدیریت حاکم بر فوتبال را بیان داشته است.

اما علاوه بر فوتبال، پس لرزه‌های اینچئون، دامن سه فدراسیون دیگر را هم خواهد گرفت؛ فدراسیون دوومیدانی و جودو به اضافه فدراسیون وزنه‌برداری که عملکردشان بر خلاف انتظار بوده ‌و این موضوع حتی برای آن‌ها که کار‌شناس ورزش هم نیستند، محرز است که حضور این ورزشکاران در کره جنوبی همراه با نتایج ضعیفی بوده که به اعتقاد ما هم باید از سوی مرجع ورزش کشور به چالش کشیده شود.

تیم دوومیدانی کشورمان جدای از طلای احسان حدادی که آن هم مشخص است با اردوهای شخصی و تلاش شبانه‌روزی خودش به دست آمده، ‌تنها یک مدال نقره توسط لیلا رجبی به دست آورد ‌که آن هم حاصل پرورش استعدادهای فدراسیون دو‌و‌میدانی نیست، بلکه مانند حدادی مدالی است‌ حاصل رخدادهای بیرون از فدراسیون دو‌و‌میدانی‌.

اما ناگفته نماند، فدراسیون جودو، دیگر فدراسیونی است که انتقادات وزیر ورزش و جوانان را به‌ همراه داشته است. فدراسیون جودو هم که مدتی است از اختلافات داخلی رنج می‌برد، در اینچئون ثابت کرد، حرفی برای گفتن ندارد و اگر به دنبال مدال‌آوری آسیایی و جهانی است، باید سنگ بنای برنامه‌های خود را از آغاز دوباره بچیند، چون تقریبا وضعیت کنونی این فدراسیون با حرکت از نقطه صفر فرق آنچنانی ندارد.

البته گویا هشدارهای وزیر در این فدراسیون، منجر به اتفاقاتی شده و صبح امروز شاهد تغییراتی در کادر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان بودیم و به زودی هم شاید شاهد حضور یک مربی خارجی طراز اول در این رشته باشیم؛ اما آیا این تغییرات موجب می‌شود که ضربه پس‌لرزه‌ها گرفته شود یا خیر، هنوز معلوم نیست!

فدراسیون وزنه‌برداری چهارمین فدراسیونی است که عملکردش در اینچئون از سوی همگان نقد شد. این فدراسیون در تدارک رقابت‌های جهانی قزاقستان است و کمتر از یک ماه دیگر باید ملی‌پوشانش را به آوردگاه جهانی ـ که سهمیه المپیک ریو از آن به دست می‌آید ـ بفرستد. شاید بهانه این رقابت‌ها، آهنگ تغییرات را در این فدراسیون کُند کند، ولی بی‌گمان موج تغییرات به این فدراسیون هم خواهد رسید.

وزیر ورزش و جوانان در کنفرانس خبری شهریورماه خود با انتقاد از دو شغله بودن رئیس این فدراسیون، از حسین رضازاده خواسته بود میان این فدراسیون و شورای شهر تهران، یکی را برگزیند و اکنون با رسیدن به نتایج ضعیف در اینچئون، بی‌شک بر تصمیم خود مصم‌تر هم شده است.

در پایان باید گفت، نزدیک به دو سال دیگر تا رقابت‌های المپیک ریو فرصت باقی است و کارآیی برخی ‌فدراسیون‌ها در اینچئون، نشان داد که اگر می‌خواهیم در المپیک در برخی رشته‌های مدال‌آور مانند وزنه‌برداری و جودو مغموم نشویم، باید هر چه زود‌تر مشکلات موجود در این فدراسیون‌ها را برطرف کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها