کد خبر: ۲۶۱۳۸۲
زمان انتشار: ۲۱:۲۵     ۲۴ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، خبر درگیری بین بازیکنان و ورود هواپیمای بی سرنشین به ورزشگاه پارتیزان شهر بلگراد، حواشی بسیاری داشته است و اکنون بدنه تصمیم گیری فوتبال اروپا، رای خود در مورد آن را در 21 اکتبر، اعلام خواهد کرد. یوفا صربستان را به خاطر پرتاب مواد منفجره به زمین، حمله به زمین از سوی طرفداران و سازمان دهی ضعیف بازی و آلبانی را به دلیل وارد شدن پرچم شان به ورزشگاه و عدم ادامه مسابقه، جریمه کرده است. بیانیه ای در وبسایت یوفا منتشر شده که به شرح زیر است:

    فدراسیون فوتبال صربستان (FSS) به دلیل پرتاب مواد منفجره به زمین، حمله به زمین از سوی طرفداران، استفاده از لیزر و سازمان دهی ضعیف بازی، مورد بررسی و جریمه انضباطی قرار خواهد گرفت. همچنین فدراسیون فوتبال آلبانی (FShF) به دلیل عدم ادامه بازی و نمایش پرچم کشورشان در ورزشگاه، مورد بررسی قرار می گیرد. هر دو پرونده در تاریخ 21 اکتبر، رسیدگی خواهد شد.

فدراسیون فوتبال صربستان هم در بیانیه ای به انتقاد تند از بازیکنان آلبانی پرداخته و اعلام کرده صرب ها از سوی حریف مورد حمله قرار گرفته اند. این فدراسیون گفته: «همان طور که در تمام تصاویر و ویدیوهای موجود پیداست، میتروویچ با آرامش پرچم آلبانی را گرفته و مشغول تا کردن و دادن آن به داور چهارم بود که مورد رفتار تند و درگیرانه بازیکنان آلبانی قرار گرفته است. به خاطر عدالت و حقیقت، اجازه نمی دهیم کسانی که قوانین فوتبال را نقض کردند، خود را به عنوان قربانی معرفی کنند.»

این بیانیه همچنین اعلام کرده صربستان از مسئولان یوفا خواسته بازی را در ورزشگاه خالی ادامه دهند یا از سر بگیرند، ولی نمایندگان فوتبال آلبانی، مخالفت کرده اند. اکنون صرب ها از یوفا خواسته اند نتیجه بازی را 3 بر صفر به نفع این کشور اعلام کند.

صربستان و آلبانی همواره به خاطر منطقه کوزوو، که مرز مشترکی با هر دو کشور دارد، درگیری داشته اند و اکنون تنش ها بیشتر هم شده است. کوزوو از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده، ولی صربستان هنوز استقلال آن را نپذیرفته و برای همین با آلبانی در جبهه های متفاوتی قرار گرفته است.

جیم بویس، نایب رئیس فیفا، با اظهار نارضایتی از وارد شدن مسائل سیاسی به دنیای فوتبال، اذعان داشته دو کشور مورد تحریم های سنگین یوفا قرار خواهند گرفت.

سپ بلاتر هم در توئیتر نوشته است:

    فوتبال نباید هیچ گاه برای انتقال پیام های سیاسی، مورد استفاده قرار گیرد. شدیدا اتفاقات صورت گرفته در بلگراد را محکوم می کنم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها