کد خبر: ۲۶۲۲۸۱
زمان انتشار: ۲۲:۴۸     ۲۷ مهر ۱۳۹۳
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این نکته که باید هزینه کارمزد کارتخوان ها بر اساس سقف مبادله تجاری، متغییر تعیین شود، گفت: شورای پول و اعتبار باید براساس جمع بند ی های کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس درباره نحوه و میزان اخذ کارمزد از کارتخوان ها تصمیم گیری کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانکداری نیوز ؛ رجب رحمنی درباره موضوع اخذ کارمزد  از دارندگان پایانه‌های فروشگاهی گفت: موضوع اخذ کارمزد از دارندگان کارتخوان ها در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح شده، اما درباره اجرای این موضوع تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

نماینده مردم تاکستان درمجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:با توجه به اینکه بسیاری از مردم و مغازه داران با موضوع اخذ کارمزد از دارندگان پایانه های فروشگاهی درگیر خواهند شد بنابراین لازم است که قبل از اجرای طرح مذکور، کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس تمامی جوانب موضوع را بررسی کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: رئیس بانک مرکزی باید در کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس استدلال های لازم درباره موضوع اخذ کارمزد از دارندگان پایانه های فروشگاهی و همچنین نحوه انجام این کار را برای نمایندگان تشریح کند.

رحمنی افزود: شورای پول و اعتبار باید بعد از بررسی جمع بندی های نهایی کمیسیون های اقتصادی مجلس، درباره موضوع اخذ کارمزد از کارتخوان ها تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: استدلال برخی‌های در زمینه اخذ کارمزد از کارتخوان مبنی بر این بوده که معمولا استفاده کنندگان از کارت های اعتباری از اقشار مرفه جامعه هستند این در حالی است که بسیاری خانوارهای کم درآمد با استفاده از کارت اعتباری دریافت یارانه نقدی از کارت خوان استفاده می کنند.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این نکته که باید هزینه کارمزد کارتخوان ها بر اساس سقف مبادله تجاری، متغییر و منطقی باشد، یادآور شد: در موضوع اخذ کارمزد از کارتخوان ها باید بصورت شفاف میزان هزینه کارمزد پرداختی از سوی مشتری و مغازه دار مشخص شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها