کد خبر: ۲۶۲۵۸۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
هادی طباطبایی – جام حذفی در تمامی کشورهای دنیا یک مسیر راحت برای رسیدن به قهرمانی است. در جام حذفی دیگر لازم نیست یک تیم به اندازه تعداد بازی های لیگ، پرقدرت باشد و البته موضوع شانس هم یک فاکتور مهم محسوب می شود. البته بحث دیگر این است که در جام حذفی معمولا شاهد ظهور پدیده های جوان و بازیکنانی هستیم که کمتر در بازی های حساس به بازی گرفته می شوند. البته این موضوع زیاد رد فوتبال ایران دیده نمی شود و معمولا در فوتبال ما استفاده درستی از فضای بازی های جام حذفی نمی شود. ما در این بازی ها می توانیم شاهد معرفی شدن بازیکنان و تیم های خوب باشیم ولی معمولا کم پیش می اید که بازیکن پدیده ای رو شود.

موضوع دیگر به انگیزه ای است که تیم های کوچک مقابل تیم های بزرگ دارند و همین موضوع با خلق شگفتی همراه می شود. البته باید بگویم در فوتبال ایران اتفاقاتی افتاد که حالا می بینیم چند تیم مطرح لیگ برتری از جام حذفی کنار رفتند و این اتفاق را نمی توان بر حسب تصادف در نظر گرفت. وقتی تیم های لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم حذف می شوند، این نشان می دهد که کیفیت لیگ ایران پایین است و بازی ها از لحاظ فنی نسبت به سال های گذشته ضعیف تر شده است. الان فاصله تیم های لیگ برتری با تیم های لیگ دسته اول کم شده و این موضوع در نوع خودش نگران کننده است. حذف چند تیم لیگ برتری در چند روز گذشته به خوبی نشان داد که تیم های لیگ دسته اول ترسی از تیم های لیگ برتر ندارند.

فدراسیون در ابتدای فصل با قانون اشتباهی که تصویب کرد، باعث شد تا بسیاری از بازیکنان بیرون بمانند. هدف این بود که لیگ جوان شود ولی اکثر بازیکنان جوان هم کیفیت بالایی نداشتند و همین مسائل یکی از دلایل مهم ضعیف شدن سطح فنی بازی های لیگ برتر بود. در این خصوص بسیاری از کارشناسان و مربان هشدار دادند ولی فدراسیون فوتبال کار خودش را انجام داد و در نهایت هم می بینید که کیفیت بازی های لیگ برتر چگونه است.

در حال حاضر با توجه به حذف مدعیانی مثل فولاد و سپاهان، همه نگاه ها به استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی است و به احتمال فراوان یکی از این 3 تیم قهرمان خواهد شد. الان این تیم ها با توجه به نتایجی که در دور قبل به دست آمده است دیگر تیم های دسته اولی را دست کم نخواهند گرفت چون می دانند که دست کم گرفتن این تیم ها قطعا برایشان مشکل ساز خواهد شد.با این حال باز هم این امکان وجود دارد که در مراحل بعدی هم نتایجی غیر منتظره به دست بیاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها