کد خبر: ۲۶۲۹۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۹ مهر ۱۳۹۳

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن الصعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، چند ساعت پس از اقدام کارشناسان سازمان ملل مبنی بر قرار دادن اسم «عبدالملک الحوثی» رهبر این جنبش در فهرست اسامی عاملان عدم حل و فصل مشکلات جاری در یمن، واکنش نشان داد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با عجیب دانستن این اقدام کارشناسان سازمان ملل گفت: هدف از این اقدام، وادار کردن انصارالله به عقب‌نشینی و دادن امتیاز از سوی آن است اما این مسئله محقق نخواهد شد.

این مقام جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با تلویزیونی الجزیره گفت: جامعه بین‌الملل به قضیه ما یا قضیه یمن خدمتی نکرده است و طرح ابتکاری خلیج فارس درباره بحران یمن تنها یک سهمیه بندی به شمار می‌رود اما همه آنها باید به خواست و اراده ملت یمن احترام بگذارند.

کارشناسان سازمان ملل دوشنبه (دیروز) یک فهرست شامل 5 اسم را ارائه کرده‌اند و این افراد را مسئول مانع‌تراشی در روند انتقال قدرت در یمن اعلام کرده‌اند. این اسامی عبارتند از «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله، «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور برکنار شده یمن، «احمد» پسر ارشد او، «عبدالخالق الحوثی» و «ابوعلی الحاکم».

این در حالی است که انصارالله یمن تنها در کنار مردم یمن و انقلابیون قرار گرفته‌اند و هیچ خواسته‌ای برای مشارکت در قدرت ندارند و هیچ سهمی نمی‌خواهند و تنها اعلام کرده‌اند که در کنار انقلابیون قرار می‌گیرند تا به حقوق مشروعشان برسند و مانند سال 2011 انقلابشان مصادره نشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها