کد خبر: ۲۶۵۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۰

به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، در ابتدای این همایش، مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، نام امیرالمومنین(ع) را تداعی کننده آرزوهای مسلمین دانست و اظهار داشت: امام علی(ع) عطیه ای آسمانی بر اهل زمین و هدیه ای از طرف پیامبراکرم(ص) به عالم بشریت است.

وی در پایان خطاب به ادبا و فرهیختگان داخلی و خارجی حاضر در مجلس، گفت: این توفیق بزرگی است که به شما عنایت شده تا ذوق و احساسات خود را در خدمت تمجید و ابراز ارادت نسبت به امام علی(ع) و خاندان مطهرش قرار دهید.

در ادامه این مراسم شعرایی چون دکتر جرجی طربای از کشور لبنان، احمد الطویلی از کشور تونس و پرفسور سحر مقبول انصاری از کشور پاکستان سروده های خود را در مدح امام علی(ع) قرائت کردند.

براساس این گزارش طاها حسین خواننده بین المللی برنامه ای را تحت عنوان «الله» اجرا کرد و در پایان گفت: این سرود تقدیم به همه کسانی که نسبت به پروردگارشان عشق می ورزند.

همچنین در بخش بعدی این مراسم تعداد دیگری از شاعران بین المللی از جمله پرفسور محمود عالم از هندوستان، بنیامین دروغوار از ترکیه و عبدالقادر یوسف ترنینی از لبنان اشعار خود را در ستایش مولا علی (ع) سرودند.

 شایان ذکر است: اکثر شعرای حاضر در این همایش از برادران مسیحی و اهل تسنن بودند که اشعار بسیار گرانمایه ای را در مدح مولا سرودند.

گفتنی است: دومین همایش بین المللی «باران غدیر» با حضور 17 میهمان خارجی از هفت کشور، مصر، تونس، پاکستان، افغانستان، هند، ترکیه و لبنان برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها