کد خبر: ۲۶۵۸۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۲۴ آبان ۱۳۹۰
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: برای آخرین بار به دوستانی که به اسامی مختلف در مقابل جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته‌اند، نصیحت می‌کنم که برادران بیایید و ما شما را قبول داریم.ما همه اصولگرایان معتقد به امام، رهبری، قانون اساسی و انقلاب را قبول داریم.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در مراسم عمامه‌گزاری جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) که در مسجد این دانشگاه برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: عیدالله الاکبر بسیار اهمیت دارد و از افتخارات ما شیعیان است که به این عید بزرگ احترام می‌گذاریم.

وی افزود: همانطور که مرحوم علامه امینی می‌فرماید، عید غدیر خم همیشه برای مسلمانان و طرفداران اهل بیت عید بزرگی بوده البته گاهی به صورت علنی و گاهی به صورت پنهانی شیعیان این عید را بزرگ می‌شمرند و مخصوصاً برای سادات احترام زیادی قائل شده و به دیدار آنها می‌روند.

آیت‌الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: تا آنجایی که یادم هست سادات نیز در حدّ خود سور و عیدی می‌دهند. عید غدیر خم روز بزرگی است که باید قدر آن را دانست و جوانان روزه این روز را ترک نکنند و از این برکات استفاده کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: واقعیت‌های عالم وجود و ارتباط با عالم ولایت و ملکوت با زبان و وصف نمی‌گنجد. عالم ولایت متصل به ولایت‌الله است و کسانی که به چیزی دست پیدا کردند از همین ایام و شب‌ها و روزها دریافت کرده‌اند و به احترام این روزهای بزرگ کارهایی انجام داده‌اند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه بحث لباس روحانیت مسئله مهمی است، گفت: خداوند فرمودند در این روز کفار از دین شما مأیوس شد. یعنی کافران و معاندان اسلام که با از دنیا رفتن پیامبر امید داشتند در مسائل دخالت و دسیسه کنند، در روز غدیر خم مأیوس شدند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) نظام‌سازی کرد. یعنی اصل ولایت و حکومت اسلامی برای پیامبر اصل بود و نه تنها به بیان اسلام پرداخت بلکه رسالت آن را نیز مدنظر داشت.

آیت‌الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند، حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و برخی اشکالاتی که موجود بود را امام(ره) قبول داشت اما تاکید داشت که نباید این اشکالات موجب شود اصل نظام زیر سؤال برود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر اصل نظام زیر سؤال رفت فروع آن نیز حذف می‌شود، اظهار داشت: اکنون نیز سخن ما این است با امام(ره) در چند روزی که به عمرشان باقی بود، همه را دعوت کردند و فرمودند این انقلاب راه خود را باز کرده و روی غلطک افتاده است. دشمن نیز نمی‌تواند کاری صورت دهد. البته می‌تواند کارهای ایضایی بکند و همیشه در نظام‌های مختلف این امر بوده اما نباید فکر کنید که جاده صاف صاف است و مشکلی وجود ندارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: امام(ره) فرمودند که این انقلاب راه خود را باز کرده است اما به شرطها و شروطها و من هم اکنون به دوستان انقلابی خود و همه کسانی که می‌گویند انقلابی و اصولگرا هستیم این مطالب را مطرح می‌کنم.

آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: اصولگرایان در اصطلاح فعلی یعنی کسانی هستند که اساس انقلاب را قبول دارند، اما معنای اصولگرایی در غرب مفهوم خوبی ندارد و به معنای انسان‌های متعصب، خشک و بنیادگرا هستند.

وی با بیان اینکه باید اصل را حفظ کرد و اصل یعنی اصول واقعی که معنای این انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی داشته باشیم که طبیعی است و این مسئله را متعدد مطرح کردم و در قرآن کریم بیان نشده که دعوا و اختلاف داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اختلاف نظر طبیعی است و بنابراین ما اصولگرایان که امام، رهبری، قانون اساسی، انقلاب و جهادی را که در راه انقلاب باشد، قبول داریم ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی در کیفیت پیاده شدن و انتخاب افراد داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بیایید با هم باشیم و برای آخرین بار به دوستانی که به اسامی مختلف در مقابل کمیته ۸+۷ (جبهه متحد اصولگرایان) قرار گرفته‌اند نصیحت می‌کنم که برادران بیایید و ما شما را قبول داریم.

وی با حالت مزاح و تبسم گفت: ما شما را قبول داریم اما شما ما را قبول ندارید!!! بیخود قبول ندارید!!! در این هنگام حاضران در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) نیز خندیدند.

آیت‌الله مهدوی کنی گفت: این قبول نداشتن به ضرر است و دشمن سوءاستفاده می‌کند. باید نشست و برخی از اختلافات را با صحبت حل کرد. در این مقطع این جدایی‌ها حتی به حسن نیت هم که باشد، خوب نیست و دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بنابراین خوب است که با هم باشیم، بنده هم علما و هم مجلسی‌ها و غیر مجلسی‌ها را که انقلاب را قبول دارند، دعوت می‌کنم که با هم باشند چون جدایی‌ها موجب می‌شود، دشمنان از آب گل‌آلود سوء‌استفاده کنند.

وی افزود: برخی سایت‌ها از قول بنده و دیگران چیزهایی می‌نویسند که دعوای مغلوبه ایجاد می‌کند و این دعواها نباید مغلوبه شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: من در روز عید غدیر خم و درحالی که سنم حدود ۱۴ یا ۱۵ سال بود معمم شدم و اکنون ۶۴ سال از آن روز می‌گذرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری باز هم به مزاح تصریح کرد:‌ در طول این ۴۶ یا ۶۵ سال در این مسیر بودم و الحمدالله راهمان درست بوده و آدم خوبی هم بودم که در این حین حاضران نیز در مجلس خندیدند.

آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه در مسیر روحانیت و به تصدیق دوست و دشمن آدم بسیار خوبی بودم، خاطرنشان کرد:‌ در مدرسه مرحوم آیت‌الله برهان و امام باقر(ع) حضور داشتم و با دوستانی از جمله آیت‌الله خوشوقت در این مدارس درس خواندم. بسیاری از دوستانم مرحوم شدند اما من زیادی مانده‌ام!
وی افزود:‌به شما جوانان و به کسانی که بیشتر انقلابی و یا کمتر انقلابی هستند، وصیت می‌کنم که ترا به حضرت عباس(ع) اختلافات را کنار بگذارید، چون اختلافات مضر است. این اختلافات حتی با حسن نیت هم که باشد خوب نیست مخصوصا در این مقطع از انقلاب هرچه با هم نزدیکتر باشیم بهتر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه لباس روحانیت، لباس تقواست، خاطرنشان کرد: منظورم این نیست که لباس‌های دیگر لباس تقوا نیست اما لباس روحانیت در میان علمای دینی به عنوان لباس تقوا شمرده می‌شود.

وی در ادامه گفت: به جوانانی که معمم می‌شوند دو توصیه دارم، اول اینکه روحانیت آثار و نمودهایی دارد که باید در عمل، گفتار و رفتار نشان داده شود و دوم اینکه روحانیت نیاز به علم و ملایی دارد.

آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: ملایی با عمامه گذاشتن کفایت نمی‌کند. روحانی باید ادبیات خوبی داشته باشد، با تفسیر قرآن و روایات در ارتباط باشد و با فکر، اصول و تاریخ اسلام آشنا باشد. والا همینکه عمامه بر سر بگذارد کافی نیست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در زمانی که جوان بودم، روحانی کم بود و اصلا طلبه در تهران پیدا نمی‌شد. رژیم پهلوی مدرسه مروی را گرفته بود و آنجا را به هنرستان تبدیل کرده بود.

وی در ادامه گفت: برای اینکه در شب عید کمی بخندید این مطلب را مطرح می‌کنم که در شب اول که می‌خواستم معمم شوم ۱۵ ساله و کوچک بودم و مجبور شدم لباس روحانیت آیت‌الله برهان را بپوشم چون وی قد کوتاهی داشت.

آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: آیت‌الله برهان لباس خود را به من عاریه داد و من فقط یک عمامه خریدم. پس از اینکه مراسم عمامه‌گذاری به پایان رسید و با اتوبوس به منزل باز می‌گشتم همه به من می‌گفتند آخوند کوچولو که در این حین حاضران خندیدند.

وی افزود: مردم روحانیت را مسخره نمی‌کردند بلکه خوشحال شده بودند که کسی در این سن کم روحانی و معمم شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اکنون توصیه نمی‌کنم همه معمم شوند اما به شما جوانان می‌گویم که خوب درس بخوانید و اگر هم کسی علاقه داشت لباس روحانیت بپوشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: لباس روحانیت هم در دنیا و هم در آخرت محترم است. البته عده‌ای ممکن است بر ما صلوات بفرستند و عده‌ای هم فحش دهند.

وی افزود: اگر یک روحانی خوب باشیم می‌توانیم به مردم، دین، امام زمان(عج) و دنیا خدمت کنیم و روحانی می‌تواند مشعلی باشد که هزاران نفر از آن استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی ما معمم شدیم، استادمان گفت خداوند شما را از شرّ این لباس محفوظ بدارد. لباس روحانیت در عین حال که خیر دارد شرّ هم دارد.

آیت‌الله مهدوی کنی خطاب به دانشجویانی که معمم می‌شدند، گفت: قدر این لباس را بدانید و مطمئن باشید با پوشیدن این لباس مسئولیت شما بیشتر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها