کد خبر: ۲۶۷۱۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
فارس از اقدامات آمریکا برای افزایش تولید مواد مخدر گزارش می‌دهد
هیئت حاکمه آمریکا در حالی فریاد مدعی خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم بلند کرده‌اند که حقایق و اسناد موجود گویای آن است که کاخ سفید تا آن اندازه در لجن حمایت از مواد مخدر و تروریسم فرو رفته که دیگر هیچکس دروغ‌هایش را در زمینه مبارزه با این دو مقوله باور نخواهد کرد.
دولت آمریکا از مدعیان اصلی مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در دنیاست. ادعایی که در برخی از گفتار حاکمان کاخ سفید و اعضای کنگره آمریکا وجود دارد اما در حقیقت اتفاقات دیگری رخ می‌دهد که دقیقاً بر خلاف مواضع کاخ سفید است.

در واقع هیئت حاکمه آمریکا با مدارکی که در مجامع رسمی دنیا و رسانه‌ها وجود دارد و البته بارها نیز منتشر شده است، یکی از اصلی‌ترین حامیان ترویج مواد مخدر و تروریسم در دنیا هستند.

در زمینه فعالیت‌های پنهان و آشکار آمریکا در خاک افغانستان که منجر به توسعه کشت و تولید مواد مخدر شده است، اسناد فراوانی وجود دارد. مدارک موجود حکایت از آن دارد که ارتش آمریکا در این کشور که به عنوان مهد تولید ماده اصلی تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی یعنی تریاک مطرح است، دست به اقداماتی زده و زمینه‌های تسهیلی را فراهم آورده است که منجر به افزایش میزان کشت مواد مخدر، تولید انواع جدیدی از مواد مخدر صنعتی و آسان‌تر شد اقدامات باندهای قاچاق مواد مخدر شده است.
 
آنچه ‌در ادامه می‌خوانید اشاره‌ای است به مدارک و اخباری است که در این زمینه توسط مجامع بین‌المللی و رسانه‌های جهان منتشر شده است.

* آمریکا برای تولید مواد مخدر صنعتی، به افغانستان اسید دپو می‌کند

۱- مواد مخدر صنعتی با ترکیبات متفاوتی از مورفین و اسید تهیه می‌شوند، کشور افغانستان اگرچه به عنوان مهد تولید تریاک (ماده اصلی برای تولید مورفین!) مطرح است اما به هیچ‌وجه توانایی تولید اسیدهای صنعتی را ندارد. در واقع افغانستان نه از فناوری لازم برای تولید اسید برخوردار است و نه بر فرض برخورد آن از قابلیت تولید اسید در مقادیر فراوان را نیز ندارد.

اسید مورد نیاز لابراتورهای تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان و پاکستان را چه کسی تأمین می‌کند؟

جالب آنکه در منطقه خاورمیانه و همسایگان افغانستان نیز، کشورها یا فناوری لازم را ندارند و یا از توانایی تولید اسید در مقادیر زیاد برخوردار نیستند.

گزارش‌های مراجع فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر حاکی از آن است که اسید مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی توسط ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی و با همکاری گسترده نظامیان آمریکایی به داخل افغانستان قاچاق شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سازمان ملل متحد در همین زمینه طی گزارش اعلام می‌کند که تنها در سال ۲۰۰۹، بیش از ۳۸ تن اسید برای ساخت مواد مخدر صنعتی به داخل افغانستان قاچاق شده است. و البته سازمان ملل این نکته مهم را اعلام نمی‌کند که این اسیدها از کجا به خاک افغانستان وارد شده‌اند.!

* سیر صعودی تولید تریاک در افغانستان پس از حضور نظامیان آمریکا

۲- از زمان آغاز اشغال افغانستان توسط ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۰ تاکنون، میزان کشت تریاک و تعداد مزارع خشخاش در افغانستان توسعه زیادی یافته است. معمایی که پاسخ آن را باید از کاخ سفید جویا شد.

بنا به گزارش یک رسانه آلمانی، میزان تولید خشخاش در کشور افغانستان تنها در سال جاری میلادی، نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد ایالت‌هایی از افغانستان نیز که در آنها خشخاش کشت می‌شود از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون افزایش چشمگیری یافته است.

البته برخی رسانه‌های داخل افغانستان در این زمینه مدعای کاهش کشت خشخاش در برخی از سال‌ها را دارند اما حقایق موجود چیز دیگری را می‌گویند.

بر اساس یک گزارش بین‌المللی میزان تولید مواد مخدر در افغانستان تنها در سال ۲۰۰۷ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تن نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است که البته این آمار را می‌توان به ۱۱ سال گذشته نیز ربط داد. 11 سالی که آمریکا در افغانستان حضور دارد و میزان کشت تریاک در افغانستان بیش از 40 برابر شده است.

چه اتفاقی رخ داده است که با حضور آمریکا در افغانستان، به یک باره تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی در این کشور افزایش غیر قابل تصوری پیدا می‌کند؟

این در حالی است که برخی رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی، در همین زمینه مدعی شده‌اند که با حضور نظامی آمریکا در افغانستان زمینه‌های امنیت به وجود آمده و همین امر سبب افزایش کشت مواد مخدر شده است که در پاسخ باید گفت اولاً هیچیک از گروه‌های معارض افغان و حتی تندروهای حاضر در این کشور با تولید و کشت مواد مخدر مشکلی ندارند و ثانیا مقوله امنیت پس از حضور آمریکا در افغانستان بسیار کم‌رنگ‌تر نیز شده است که افزایش فعالیت‌های تروریستی و باندهای قاچاق مواد مخدر در این کشور، شاهدی بر همین مدعاست.

از سوی دیگر رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی باید به این سؤال نیز پاسخ دهند که چگونه ممکن است افغانستان به یک‌باره و پس از حضور آمریکا به اینچنین توانایی زیادی برای تولید مواد مخدر صنعتی دست پیدا کند.

* حمایت مستقیم آمریکا از خشخاش‌کاران افغانی

3_ حقیتی که در لابه‌لای اخبار رسانه‌های جهان وجود دارد، حاکی از آن است که ارتش آمریکا به مسئله توسعه کشت خشخاش در افغانستان و بالا بردن قیمت تریاک و مورفین توجه ویژه‌ای دارد.

عدم نابودسازی مزارع خشخاش توسط ارتش آمریکا، تضمین خرید تریاک تولیدی برخی از کشاورزان افغان توسط ارتش آمریکا و تشویق مردم افغان به توسعه مزارع خشخاش به جای مزارع برنج و دامداری‌ها از جمله اقداماتی است که ارتش آمریکا در افغانستان انجام می‌دهد و رسانه‌های جهان هر از گاهی اخبار آن را منتشر می‌کنند.

در زمینه حمایت جدی آمریکا از افزایش تولید مواد مخدر در خاورمیانه، مطالب فراوان و قابل ذکر دیگری هم وجود دارد که خبرگزاری فارس به زودی آنها را منتشر خواهد کرد.

دولت آمریکا دیگر نخواهد توانست از منجلاب تناقضات و دروغ‌هایی که در این زمینه به افکار عمومی جهان گفته است جان سالم به در ببرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها