کد خبر: ۲۶۷۶۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۱۵ آبان ۱۳۹۳
در تماس تلفنی خبرنگار با سفارت عراق در ایران:
چند روزی است پیامکهای فراوانی توسط عاشقان زیارات عتبات مبنی بر لغو روادید و ویزا برای سفر به عراق تا اربعین منتشر می شود./ در مرزها بخاطر شلوغی سفارتخانه ها و کنسولگریهای عراق در ایران از الان تا اربعین (در آن دو مرز) روادید ورود با قیمت ۸۲ دلار (یعنی دو برابر قیمت ویزا در سفارتخانه و کنسولگریهای عراق در ایران) صادر می شود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، چند روزی است پیامکهای فراوانی توسط عاشقان زیارات عتبات مبنی بر لغو روادید و ویزا برای سفر به عراق تا اربعین منتشر می شود.

در خبرها آمده بود، مدیرگذرگاه مرزی شلمچه در شرق بصره گفت: وزارت کشور به ما دستور داده تا پایان اربعین حسینی به زوار ایرانی که قصد ورود به عراق را دارند روادید ورود صادر کنیم.

خبرگزاری ایلنا در این خصوص نوشت، صدام عبدالصاحب افزود: این دستور شامل گذرگاه مرزی الشیب که همرز با استان میسان عراق است نیز است. در این گذرگاه ها همچنین خودروهایی برای انتقال زوار به شهرهای مقدس تدارک دیده شده است. وی پیش بینی کرد: تا پایان اربعین حسینی بیش از ۲۵۰ هزار زائر ایرانی از این دو مرز عبور کنند.

وزارت کشور عراق اعلام کرد: سی هزار نیروی نظامی، امنیت مراسم روز عاشورای حسینی را تامین خواهند کرد.

وزارت کشور عراق گفته است: این سی هزار نیروی نظامی در سیزده کمربند امنیتی مستقر خواهند شد تا امنیت زوار روز عاشورا را تا زمان بازگشت آنها به استان هایشان تامین کنند.

وزارت دفاع عراق هم گفته است: بالگردهای خود را در آسمان کربلا و مناطق اطراف به پرواز درخواهد آورد تا مانع از هرگونه تلاش تروریست ها برای هدف قرار دادن زوار شود.چتربازان وزارت دفاع نیز برای تامین امنیت این روز وارد عمل شده اند.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق هم اعلام کرده است: تروریست ها تلاش دارند تا مراسم روز عاشورا را ناامن کنند و ما هرگز به آنها فرصت چنین کاری را نخواهیم داد.

وزارت دفاع عراق افزوده است: کربلا با دو استان بابل و الانبار مرز مشترک دارد و هزاران داوطلب مردمی که در جنگ جرف الصخر نقش اساسی داشتند در مناطق پیرامون کربلا خصوصا در مرزهای الانبار و بابل مستقر شده تا مانع از بروز هرگونه ناامنی شوند.

پیرو اعلام این خبر بعضی از زوار بدون ویزا برای سفر کربلا در ایام تاسوعا و عاشورا راهی مرزها شدند که در همین خصوص رئیس سازمان حج جناب آقای اوحدی اعلام کرد زوار بدون ویزا به مرزها نروند.

خبرنگار سایت موکب اربعین طی تماسی با سفارت عراق جویای صحت و سقم این خبر شد، که یکی از کارمندان سفارت اعلام کرد روادید ورود صادر می شود، نه اینکه لغو شده.

دقت کنید: در مرزها بخاطر شلوغی سفارتخانه ها و کنسولگریهای عراق در ایران از الان تا اربعین (در آن دو مرز) روادید ورود با قیمت ۸۲ دلار (یعنی دو برابر قیمت ویزا در سفارتخانه و کنسولگریهای عراق در ایران) صادر می شود.

در پی سرگردانی زوار در مرزها و دادن مبلغ ۸۲ دلار برای صدور ویزا، آقای اوحدی رئیس سازمان حج با خبرگزاری فارس مصاحبه کرد که متن آن خبر نیز در سایت اربعین درج شد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به موضوع صدور ویزا از سوی کشور عراق اشاره کرد و گفت: به تمام زائران توصیه می‌کنیم بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه نکنند چراکه در این ایام دلال‌ها از فرصت استفاده می‌کنند و ممکن است در مرزها وعده گرفتن ویزا به آنها داده شود که احتمال گم شدن پاسپورت‌ها در این صورت بیشتر است و از سوی دیگر ویزایی که از طرف دولت عراق صادر می‌شود با نام ویزای اضطراری ۸۲ دلار هزینه دارد اما در کشور ایران زائران می‌توانند به راحتی با پرداخت ۴۳ دلار ویزای خود را دریافت کنند.

گزارش از: روح اله کرمی راد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
۳
۱
با سلام
کی گفته به راحتی میشه در ایران ویزا گرفت؟
پاسخ
هلمامهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۳
۳
۱
آیاهمچنان ویزاصادرمیشود؟درچه مدتی؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
۱
۰
واقعا که متاسفم برای......
پاسخ
SEYED
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
۲
۱
با سلام
دفتر صدور ویزای عراق در طهران یعنی دفتر طلوع همچنان از متقاضیان ویزای عراق گذرنامه در یافت میکند و روز بعد تحویل میدهد
میدان ولیعصر خیابان شقایق کوچه سوم درب اداری مسجد ولیعصر
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
حضرت عباسی مردمو مسخره کردید هرکه یه چیز میگه. بیاین تو تلویزیون مردمو روشن کنید. السلام علیک یا ابا عبدالله
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
باسلام
آخه با حذف ويزا چندين نفر ثبت نام ميکنن حيفه اين زايرها جا بمونن پس ويزا رو حذف کنين
پاسخ
یدالله خلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
ازهمه مسولان که درراهامام حسین ع زحمت میکشند تشکر میکنم فقط تقاظ دارم جلوی اتوبوسهای فرصت طلب رابگیرن خیلی فرصت طلبن ایام اربعین سه برابر کرایه نگیرند
پاسخ
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
دوست عزیز من مدیر کاروانم چندین سای هست اگه خدا قبول کند دارم زوار میبرم تنها سالی که مردم با مشکل روبرو شدن و بیش از 300 نفر زن و بچه مردم گم شد پارسال بود که ویزا را ازاد کردنند . یا حسین
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
واقعا حیف است زیارت امام حسین رو از زائرا بگیرین من خودم پول ویزا ندارم خیلی ها هم مثل من هستن آخه بخاطر ۱۰ روز ویزای سه ماهی به چه دردم میخوره
پاسخ
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
به نظرمن برای رفتن به کربلا گزرنامه کافیست ولی باید به نظرمسعولان عراقی احترام گذاشت
پاسخ
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
آی مسولین سلام توروبه خون پاک سیدالشهدامن حسرت به دل کربلام پول ندارم این ویزاروحذف کنین بامسولین عراق بحرفیداگه خاطرامام حسین عزیزه راه روبازکنین
پاسخ
عاشق امام حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
سلام تو رو جون امام حسین بزارید زائر امام حسین بره زیارت فقط با گذرنامه. بخدا دعاگوتان هستیم.
پاسخ
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
سلام
خودتونو مسخره کردین اخه.من میخوام برم کربلا پنج روز طول میکشه ویزا بیاد .ویزارو بردارین .الان چند هزار نفر پشت مرز مهران معطل کارهای شما هستند .خدارو خوش نمیاد مردومو اذیت کنین.مگه میشه ک زایر امام حسین برگرده?
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
چرابرای ورودبه خاک عراق ازمرزشلمچه نفری 100هزارتومان میگیرن؟
پاسخ
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
از خدا نترس ها مسعول حج و زیارت برو به ایستگاه های فروش بلیط تو ایران ببین چه جوری جیب مردم رو چپاول
میکنن بعد به عراقی ها توهین بکن ، خجالت نمیکشید ویزا پنج روزه میدین اما اگه ترکیه بود ویزا نمیخواد برید یک کم فکر کنید جوان های ما تو عراق به خاطر دفاع از اماکن زیارتی
شهید میشن شما به فکر چپاول مال مردم هستید
اگه یه دختر با مادرش بخواد بره زیارت چرا باید با چند نفر
نامحرم دیگه هم گروه بشه از آتش جهنم خدا بترسی
یا مهدی ادرکنی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
واقعا تاسف داره از مردمي كه پ ندارن با هزار بهانه پول ميگيرن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
من پروازم 1روز بعد اربعینه اما اعتبار ویزام تا روز اربعین خورده و مثل من خیلی ها هستن که بااین مشکل برخوردن و چون پرواز چارتر میباشد هیچ وجهی مسترد نمیشه ایا راهی هست که مشکلمون حل بشه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها