کد خبر: ۲۶۷۶۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۱۵ آبان ۱۳۹۳
وقتی نام رفسنجان را بر زبان جاری می کنی، آنها که اهل حساب و کتاب های اقتصادی هستند سریعا لبخند پسته رفسنجان یا همان طلای سبز دلشان را می برد و آنان که اهل سیاست هستند چهره حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و خانواده اش جلوی چشمشان نمایان می شود، اهل ورزش هم عادل فردوسی پور، علی سامره و دیگران چهره های ورزشی این شهر و اهل فرهنگ دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد و ... را از دریچه دوربین ذهن خود به تماشا می نشینند اما گروه مستندسازی برنامه توتیا شبکه سه سیما به سراغ جوانی رفسنجانی رفته است که عزت و اعتبار خود را تنها و تنها در گروه شهدایی از جنس گمنامی می بیند. 

توتیا به سراغ مداح جوانی رفته است، که محافلش همواره رنگ و بوی شهدا بویژه شهدای گمنام می دهد. عوامل این برنامه امشب سعی دارند تا مردم و جوانان کشور را هرچه بیشتر با شاعر و مداحی که نوای دلنشین " شهید گمنام سلام، خوش اومدی، مسافر من، خسته نباشی پهلون" را به دلهای عاشق مکتب سیدلاشهدا(ع) هدیه داد، آشنا نمایند.

به گزارش بی‌باک، حاج مجتبی رمضانی از ذاکران جوان اهل بیت(علیهم السلام) و رویش های انقلاب اسلامی در عرصه مداحی می باشد که با اشعار زیبا و نوای محزون خود، اذهان زیادی را به فکر فرو برده است.

وی در اشعار خود هیچگاه تنها به گریه و زاری برای گذشته نپرداخته است بلکه همواره مشکلات و دردهای مشترک روز اجتماعی و فرهنگی را در قالب مرثیه و عزاداری مطرح نموده است.

این ذاکر اهل بیت(علیهم السلام) که به گفته حاج سعید حدادیان راز موفقیتش در صدای محزون و اشعاری با دردهای مشترک و به روز است، امشب ساعت 20 در قسمت دهم برنامه توتیا از شبکه سه سیما میهمان خانه های عاشقان و رهروان شهدا و پیراون مکتب سیدالشهدا(ع) می باشد.

دوربین مستند توتیا که در همین ایام محرم به منزل، هئیت و شهر حاج مجتبی رمضانی رفته است، امشب پرده از دغدغه ها و برنامه های این ذاکر اهل بیت(علیهم السلام) بر می دارد و ضمن پرداختن به موضوعات مهمی در این برنامه، گریزی هم به نحوه سرودن شعر شهید گمنام و راز ذکر و یادشهدا در محافل عزداری می زند.

نکته ای که در این برنامه بسیار قابل توجه است راز موفقیت و محبوبیت شعر شهید گمنام این خادم الشهدا می باشد. ماجرای سرودن این شعر بسیار شنیدینی است. انگار این ذاکر اهل بیت در موقعیتی قرار می گیرد که شائبه ....

گفتنی است؛ این برنامه جمعه شب نیز فعالیتهای حاج مهدی سلحشور از مداحان مشهور انقلابی را از قاب تلویزیون به نمایش خواهد گذاشت.

لازم بذکر است؛ برنامه توتیا کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی مهدی صاحبی و کارگردانی متفاوت جمعی از طلاب و دانشجویان ارزشی می باشد که در قالب 13 قسمت از اول محرم آغاز گردیده است و تا شنبه آتی ادامه خواهد داشت. این برنامه هر شب ساعت 20 از شبکه سه سیما پخش می گردد و به موضوع عزاداری و خادمان اهل بیت(علیهم السلام) می پردازد.

متن شعر معروف "شهید گمنام سلام" حاج مجتبی رمضانی

دلم گرفته،بازم چشام بارونیه،وای،وای،وای

خبر آوردن بازم تو شهر مهمونیه،وای،وای؛وای

شهید گمنام سلام،خوش اومدی،مسافر من،خسته نباشی پهلون

شهید گمنام سلام،پرستوی مهاجر من،صفا دادی به شهرمون

وقتی رسیدی همه جا بوی خوش خدا پیچید،تو مگه کجا بودی؟

وقتی رسیدی کوچه ها نسیم کربلا رسید،تو مگه کجا بودی؟

وقتی رسیدی همه جا عطر گل نرگس اومد،مگه با آقا بودی؟

وقتی رسیدی همه اشکا مثل زهرا(س)می چکید،تو مگه کجا بودی؟

شهید گمنام،دوباره زائرت شدم،وای،وای،وای

شهید گمنام،بازم کبوترت شدم،وای،وای،وای

شهید گمنام بگو،بگو به من حرف دلت رو،تا کی می خوای سکوت کنی!

شهید گمنام بگو،پس کی می خوای فکری برای بغض توی گلوت کنی؟

راستی هنوز مادر پیرت تو خونه منتظره،چرا اینجا خوابیدی؟

راستی مادر نصفه شبا با گریه از خواب می پره، چرا اینجا خوابیدی؟

راستی بابات چند ساله دق مرگ شد و عمرش سر اومد، خدا رحمتش کنه!

راستی کسی نیست مادر و حتی یه دکتر ببره، چرا اینجا خوابیدی؟

خودم می دونم،شرمنده پلاکتم،وای،وای

مدیون اشکِ فرزند بی پناهتم،وای،وای

حق داری هر چی بگی،تازه دارم کنار قبرت فکر دقایق می کنم!

حق داری هر چی بگی،به روم نیار گلایه هاتو خودم دارم دق می کنم!

باشه دیگه کل وصیت هاتو اجرا می کنم،تو فقط غصه نخور!

باشه دیگه دعا برا یوسف زهرا می کنم،تو فقط غصه نخور!

باشه دیگه کاری برا غوغای محشر می کنم،تو فقط غصه نخور!

باشه دیگه فکری برا اشکای رهبر میکنم،تو فقط غصه نخور!

نام فایل: دانلود صوت: مداحی شهید گمنام سلام ( مجتبی رمضانی)
   دانلود با لینک مستقیم
--- حجم : 2.0 KiB
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۳
۴
۳
حجه الاسلام؟
پاسخ
با انصاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳
۰
۲
اگه به هاشمي عزيز آيه الله هم نگيد چيزي از شخصيت او كم نميشود ولي تو رو خدا يه وقت به تازه به دوران رسيده هايي مثل احمد خاتمي حجه الاسلام نگيد كه سخت عقده اي ميشود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها