کد خبر: ۲۶۸۵۲۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
دو عضو انتحاری داعش با کامیون‌های بمب‌گذاری شده مکان‌هایی را در کوبانی هدف قرار دادند.
درگیری‌های شدید بین نیروهای کُرد و تروریست‌های تکفیری داعش در شهر کوبانی (عین العرب) واقع در شمال سوریه که حدود دو ماه است در محاصره داعش قرار دارد، بی‌وقفه ادامه دارند.

مدافعان کوبانی روز گذشته در برخی از نواحی کوبانی به پیشرفت‌هایی در برابر تروریست‌های داعش دست یافتند و بعد از جنگ با این افراطی‌ها کنترل مناطق بیشتری را در اختیار گرفتند.

«ادریس نسان» یکی از مقامات ارشد کردتبار در کوبانی گفت: مبارزان ما به پیشروی در مناطقی که به سوی مرکز شهر هستند، متمرکز می‌باشند و امیدوارم بتوانیم در روزهای آینده دستاوردهای بزرگتری را اعلام کنیم.

نیروهای کرد سوریه که از پشتیبانی مبارزان پیشمرگه عراقی برخوردارند برای بیرون راندن داعش از این شهر مرزی که اکثر ساکنانش از آن گریخته‌اند، در حال جنگ می‌باشند.

حدود ۱۵۰ نیروی پیشمرگه که به تسلیحات سنگین از جمله مسلسل‌های ضد هوایی و موشک اندازهای متحرک مجهز بودند، با ده‌ها کامیون و خودروی نظامی از ترکیه وارد سوریه شدند تا به جنگ علیه داعش ملحق شوند.

تروریست‌های داعش از اواسط سپتامبر به کوبانی و مناطق اطراف آن حمله کرده و علاوه بر تصرف ده‌ها روستای کردنشین نزدیک این شهر، صد‌ها تن از ساکنان این منطقه را کشته‌اند. بیش از ۲۰۰ هزار تن نیز با عبور از مرز، به ترکیه گریخته‌اند.

این گروه تکفیری همچنین با انتشار تصاویری از عملیات عناصر خود در کوبانی خبر داد که تعدادی از این عملیات انتحاری بوده است.

در این عملیات «ابومثنی الانصاری» و «ابو نوح الجزائری» دو عضو انتحاری داعش با کامیون‌های بمب‌گذاری شده مکان‌هایی را در کوبانی هدف قرار دادند.

عناصر داعش که با مقاومت شدید مدافعان کوبانی روبرو شده‌اند برای پیشروی به عملیات انتحاری روی آورده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها