کد خبر: ۲۶۸۸۸۴
زمان انتشار: ۰۱:۲۴     ۲۰ آبان ۱۳۹۳
عراقچی:
مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی گفت هنوز پیشرفتی در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه 598، عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در مصاحبه با پرس تی‌وی می‌گوید در مذاکرات سه جانیه بین ایران، امریکا و اتحادیه اروپا تا کنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

عباس عراقچی روز دوشنبه (۱۹ آبان) گفت مذاکرات در مسقط، پایتخت عمان مفید بود، با این وجود پیشرفتی حاصل نشد.

وی افزود روند دستیابی به توافق جامع به «حسن نیت بالایی» احتیاج دارد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، جان کری، همتای امریکایی وی و کاترین اشتون، رئیس هیات مذاکره کننده اتحادیه اروپا در روز دوشنبه به دو روز بحث و تبادل نظر پایان دادند.

آنها قرار بود بعد از این مذاکرات در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کنند. با این وجود، این کنفرانس خبری بدون اینکه پیشرفتی در مذاکرات حاصل شود، لغو شد.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت این گفتگوها، دشوار، مستقیم و جدی بودند. وی به خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد امریکا روی پیشرفت این مذاکرات متمرکز است و افزود هنوز برای این کار زمان باقیست.

هدف از این مذاکرات دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از موعد سوم آذر (۲۴ نوامبر) بود.

تعیین ظرفیت و میزان غنی سازی اورانیوم ایران و زمان رفع تحریم‌های امریکا و اتحادیه اروپا محور اصلی مذاکرات عمان بود.

نمایندگان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل – روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و امریکا – به همراه آلمان روز سه شنبه در سطح معاونان با یکدیگر به گفتگو خواهند نشست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۳
۲
۰
چطور مفید بوده ولی پیشرفتی حاصل نشده. یعنی باید منتظر یک شوی دیگر از سوی اعتدالیون باشیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۳
۱
۰
این ره که تو میروی به ترکستان است . برادر عراقچی
پاسخ
soly
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
مگر قرار بود پيشرفتي حاصل بشه ! وقتي طرف مقابل بيشرمانه با تمام قوا به ما توهين مي كنه و ما فقط لبخند مي زنيم، دوستان ديپلمات ما فكر نمي كنند يارو جري تر مي شه براي كارشكني
وقتي در كمال آرامش جمع مي كنند مي روند خريد تو عمان بعدش هم دير تو جلسه حاضر مي شوند و به ديپلماتهاي ما (در واقع ملت ايران) توهين مي كنند كه خريد ما از مذاكرات به اصطلاح حياتي شما مهم تر است ما فقط لبخند مي زنيم قراره پيشرفت هم حاصل بشه ياد آن دلير مرد به خير كه به همان نسبت تاخير و توهين هيات مذاكره كننده تو باغ قدم زد و گفت منتظر بمانيد تا معني توهين را بفهميد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها