کد خبر: ۲۷۱۲۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در صدر تیم مذاکره کننده هسته ای صبح امروز( سه شنبه) وارد وین پایتخت اتریش شد تا دهمین دور مذاکرات جامع هسته ای را در 10 روز مانده به پایان دومین ضرب الاجل تعیین شده با حضور نمایندگان گروه 1+5 آغاز کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، ظریف در فرودگاه بین المللی وین مورد استقبال مقامات وزارت خارجه اتریش ، حسن تاجیک سفیر ایران در این کشور و نیز رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

در این دور از مذاکرات، ظریف را اعضای تیم مذاکره شامل سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه، داود محمد نیا مشاور وزیر امور خارجه، پژمان رحیمیان مدیر کل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی و محمد امیری مدیر کل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی همراهی می کنند.

تیم مشاوران حقوقی نیز به ریاست امیر حسین زمانی نیا و مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه در این دور از مذاکرات حضور دارند.

دهمین دور مذاکرات جامع هسته ای با ناهار کاری ظریف و کاترین اشتون هماهنگ کننده 1+5 ساعت 13 به وقت محلی در محل نمایندگی ایران در وین برگزار می شود.

قرار است ظریف و اشتون در این ناهار کاری آخرین روند مذاکرات را با یکدیگر مرور و ارزیابی و درباره نحوه ادامه مذاکرات تصمیم گیری کنند.

محل استقرار خبرنگاران برخلاف سایر دوره ها مقابل هتل کوبورگ (هتل محل اقامت هیات ها) تعبیه و فضای باز مقابل این هتل برای محافظت در برابر سرمای وین، مسقف شده است.

قرار است از امروز تا 24 نوامبر (3 آذرماه) خبرنگاران رسانه های مهم جهان که بسیاری از آنها از روز دوشنبه در وین حضور یافته اند، مهمترین رویداد بین المللی را با دوربین ها و قلم های خود بر صفحات تلویزیون ها، مطبوعات و صفحات الکترونیکی رسانه های جهان به تصویر بکشند.

این دور از مذاکرات، حساسترین و مهمترین مرحله مذاکرات جامع است چرا که سرنوشت 10 دور مذاکرات رسمی در وین، نیویورک و مسقط را رقم می زند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها