کد خبر: ۲۷۱۵۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۸ آبان ۱۳۹۳
معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش وجوانان ازامضاي تفاهم نامه ميان اين معاونت با مسئولان سازمان نظام وظيفه عمومي نيروي انتظامي خبر داد و گفت: ثبت قرار داد با مشمولان ورزشکار بدون اخذ مجوز از سازمان وظيفه عمومي ممنوع شد.

به گزارش پایگاه 598،از وزارت ورزش و جوانان، نصر اله سجادی روز چهارشنبه افزود:امضای این تفاهم نامه به منظور ساماندهی و ایجاد تمرکز در پاسخگویی به تمامی درخواست های مشمولین ورزشکار صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نشست های تخصصی در این زمینه با حضور سرتیپ دوم پاسدار سید حمید صدرالسادات رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد و در نهایت برپایی این جلسات منجر به تدوین تفاهم نامه ای در 8 بند شد.

معاون وزیرورزش ادامه داد: به کار گیری یا ثبت قرار داد با مشمولان ورزشکار (درهمه سطوح و رشته ها ) طبق ماده 62 قانون بدون اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی ممنوع است.

وی گفت: به این ترتیب براساس مفاد این تفاهم نامه تمامی فدراسیون ها و هیات های ورزشی باید پیش از ثبت هر گونه قرار داد با ورزشکاران، برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، وضعیت خدمتی آن ها را از سازمان وظیفه عمومی استعلام کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته به کار گیری مشمولان غایب، در هر یک از باشگاه ها و هیات های ورزشی ممنوع است، افزود: مسئولیت اجرای ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی و تبعات آن بر عهده فدراسیون ها، هیات ها و باشگاه های ورزشی است.

وی ادامه داد: استعلام اصالت کارت های پایان خدمت و معافیت های صادره از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10 ) فقط یک بار ضروری است و هیات های ورزشی استان پاسخ استعلام را در پرونده افراد درج می کنند.

دکتر سجادی همچنین گفت: فدراسیون های ورزشی موظف هستند ساز و کاری در زمینه وضعیت خدمتی ورزشکاران فراهم کنند که حداکثر یک ماه تا قبل از شروع هر فصل مسابقات و نقل و انتقالات بازیکنان نسبت به دریافت مجوز فعالیت ورزشی اقدام کنند.

متن تفاهم نامه میان معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با سازمان نظام وظیفه به این شرح است:

1- به کار گیری یا ثبت قرار داد با مشمولان ورزشکار (در همه سطوح و رشته ها ) طبق ماده 62 قانون بدون اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی ممنوع است و مراتب توسط وزارت ورزش و جوانان به اطلاع فدراسیون ها ، هیات ها و باشگاه های ورزشی خواهد رسید .

2- تمامی فدراسیون ها وهیات های ورزشی باید قبل از ثبت هر گونه قرار داد با ورزشکاران برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی آن ها را از سازمان وظیفه عمومی استعلام کنند.

3- به کار گیری مشمولان ورزشکار غایب، در هر یک از باشگاه ها و هیات های ورزشی ممنوع و مسئولیت اجرای ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی و تبعات آن بر عهده فدراسیون ها ، هیات ها و باشگاه های ورزشی است .

4- وزارت ورزش وجوانان در مورد لغو مجوز خروج از کشور ورزشکاران، پس از برگشت از ماموریت بلافاصله به سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کند.

5- استعلام اصالت کارت های پایان خدمت و معافیت های صادره از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) فقط یک بار ضروری بوده و هیات ورزشی استان پاسخ استعلام را در پرونده فرد درج می کنند.

6- با توجه به کثرت بازیکنان رشته های مختلف به ویژه در رشته فوتبال همچنین محدودیت زمانی، هیات های ورزشی می توانند از مورخه 1/ 8/ 93 بر اساس فرایند تعریف شده سازمان وظیفه عمومی، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک ناجا (پلیس + 10 ) مجوز فعالیت ورزشی دریافت کنند.

7- فدراسیون های ورزشی موظف هستند ساز و کاری در زمینه وضعیت خدمتی ورزشکاران را فراهم کنند که حداکثر یک ماه تا قبل از شروع هر فصل مسابقات و نقل و انتقالات بازیکنان نسبت به دریافت مجوز فعالیت ورزشی اقدام کنند.

8- سازمان وظیفه عمومی برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، تمامی استعلام‌ها و پاسخ درخواست‌های هیات های ورزشی برای صدور مجوز فعالیت ورزشی را برابر روش ابلاغ شده صادر می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها