کد خبر: ۲۷۴۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
نماینده سوریه در اتحادیه عرب اذعان کرد که برخی از دولتهای عرب حوزه خلیح فارس برای خرابکاری در سوریه پول هزینه می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، "یوسف احمد" در گفتگو با روزنامه الرای گویت گفت: برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای برهم زدن اوضاع سوریه پول می فرستند.

وی گفت: حواله های مالی از برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با هدف خرابکاری در سوریه فرستاده می شود و همچنین قاچاق سلاح (به سوریه) و تبلیغات گسترده رسانه ای علیه نظام این کشور وجود دارد.

یوسف تاکید کرد: تصمیم تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب پیشتر از طرف یکی از کشورهای عربی که برهم زدن امنیت و عدم اتحاد صفوف اعراب برایش از اهمیت برخوردار است، طراحی شده بود.

کشور اردن پناهگاه اغتشاشگران سوری

یک روزنامه سعودی فاش کرد که اردن به پناهگاه افراد مسلح و شورشی علیه نظام سوریه تبدیل شده است.

برخي منابع دستگاه امنيت عمومي اردن به روزنامه سعودی "الشرق" گفتند که صدها نیروی شورشی و جدا شده از ارتش سوريه، از مرزهاي اردن وارد اين کشور مي شوند.

این منابع افزودند: این نیروهای شورشی در چندين مرحله به مناطق امني در داخل اردن در دو شهر "الرمثا" و "امان" انتقال داده مي شوند و برخي از آنها اقدام به سفرهاي دوره اي ميان اردن و سوريه مي کنند.

برپایه این گزارش، مراجع دولتي اردن از ارائه هرگونه توضيحي درمورد اين خبرها و تکذيب يا تاکيد رسمي آنها خودداري کرده اند؛ بويژه که خبرهایی از تاسيس منطقه اي بي طرف در مرز اردن و سوريه که پناهگاه اين نظاميان و تحرکات آنها عليه نظام سوریه هست؛ فاش شده است.

این درحالی است که منابع عشايري منطقه "الرمثا"ي در شمال اردن با تاکيد بر صحت اين اخبار، عنوان کردند که مرزها شاهد رفت و آمد زياد اين نظاميان جدا شده از ارتش سوريه است.

دستگیری اغتشاشگران مسلح توسط نیروهای امنیتی سوریه

نیروهای امنیتی سوریه در راستاي شناسایی و برخورد با افراد مسلح در این كشور، 58 نفر دیگر از آنها را در مركز سوریه دستگیركردند.

به گزارش اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"، نيروهای امنیتی سوریه همچنین مقادیر قابل توجهی سلاح از اين افراد مسلح كشف و ضبط کردند.

اين نيروها پیشتر نیز درعملیات گسترده خود 205 نفر از افراد مسلح را در مناطق مركزی و شمال غربي سوریه در نزدیك مرز با تركیه دستگیر كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها