کد خبر: ۲۷۴۸۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۱۰ آذر ۱۳۹۳
درپی اظهارات تعجب برانگیز سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت در اظهاراتی تعجب برانگیز با دلبخواهی دانستن افزایش قیمت نان بیان داشت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و یارانه خرید گندم را همانند سابق پرداخت خواهد کرد...اما این اجازه را به نانواهایی ها در استان های مختلف نیز خواهد داد تا بر اساس اقتضائات هر استان به منظور جبران مابه التفاوت افزایش هزینه های جانبی ، قیمت نان را تا حداکثر 30 درصد افزایش دهند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور از اجرای مصوبه افزایش۳۰ درصدی قیمت نان در راستای ارتقای کیفیت نان از امروز 10 آذر خبر داد. این افزایش قیمت برای جبران تعدیل قیمت گندم و افزایش دیگر هزینه‌های 2 سال اخیر کارخانجات آسیابانی و نانوایی‌ها نسبت به قیمت‌های رسمی و مصوب 1392 در سراسر کشور صورت گرفته است.

دکتر نوبخت سخنگوی دولت در اظهاراتی تعجب برانگیز با دلبخواهی دانستن افزایش قیمت نان بیان داشت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و یارانه خرید گندم را همانند سابق پرداخت خواهد کرد...اما این اجازه را به نانواهایی ها در استان های مختلف نیز خواهد داد تا بر اساس اقتضائات هر استان به منظور جبران مابه التفاوت افزایش هزینه های جانبی ، قیمت نان را تا حداکثر 30 درصد افزایش دهند.

محسن بهرامی‌ارض‌اقدس در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: از امروز قرار است مصوبه دولت مبنی بر افزایش کیفیت نان اجرایی شود که در این رابطه قرار شده وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد. وی ادامه داد: آقای نعمت‌زاده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مسؤول اجرای مصوبه قیمت نان هستند که بزودی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

در حالی دولت افزایش 30 درصدی قیمت نان را از اول آذر تصویب کرده بود که این مصوبه بنابه مصالحی قرار شد از امروز اجرایی شود. گفتنی است هیأت وزیران در جلسه 14 آبان امسال خود به پیشنهاد معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد به‌منظور مدیریت، هدایت و تصمیم‌گیری چگونگی اصلاح کیفیت و تعیین قیمت‌ها (از جمله هزینه‌های تبعی و قیمت تمام شده) و تهیه طرح جامع مرحله‌ای اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان و نظارت بر حسن اجرای مصوبات، عملکرد استانداران و کارگروه‌های استانی و نظارت بر بازرسی گندم، آرد و نان، کارگروهی به ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهور و عضویت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس اتاق اصناف ایران تشکیل شود.

همچنین براساس این مصوبه، کارگروهی با وظایفی مشخص تشکیل می‌شود. در این مصوبه تصریح شده قیمت فروش گندم از اول آذر 1393 برای نانوایی‌های یارانه‌ای برای در سیلو و انبارهای تحت اختیار شرکت بازرگانی دولتی ایران سراسر کشور از قرار هرکیلوگرم 665 تومان تعیین می‌شود و برای دیگر متقاضیان گندم، براساس قیمت تمام شده، حساب می‌شود. 

دولت همچنین تصویب کرده است که برای بهبود کیفیت نان و ایجاد رقابت سالم بین واحدهای نانوایی سنتی، آزادپز، فانتزی، نان صنعتی، حجیم و نیمه‌حجیم حداقل 20 درصد از مجموع آرد مصارف نانوایی با قیمت غیریارانه‌ای اختصاص خواهد یافت. قیمت فروش نان این واحدها، با هدف رقابت و ارتقای کیفیت، از شمول قیمت‌گذاری مستثناست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
میر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۸
۰
سلام، از امروز نان در شهرستان یزد حدود پنجاه درصد گران شده است.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۸
۰
نان سنگک 500 به 800 تومان یعنی 60درصد افزایش یافته است چرا می گویید 30 درصد؟
پاسخ
راست گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۹
۱
آقای نوبخت خود ....هستی .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۸
۱
ملت رو جیگر فرض کردند!
پاسخ
الوانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۸
۱
این دولت ... ازجان این ملت چه میخواهد هرروز یک چیزی راگران میکند خدایا ...
پاسخ
شکوفه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۵
۰
ای کاش حداقل می فهمیدند که با این نوع قیمت گذاری زمینه حرام خوری را فراهم می کنند. خیلی کار سختیه که قیمت های رند تعیین کنند تا 20 تومن و 10 تومن ها بی دلیل تو جیب نانواها نرود؟
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۴
۰
مگه اقای نوبخت نگفت که ارد نانوایان گران نمیشود ولی الان ارد حدود 45 درصد گران شده ولی نان 30درصد گران شده است
چرا دروغغغغغغغغغغغغغغغغغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
دولت راستگویان هست آخه
javad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۳
۰
سلام
مگه اقای نوبخت نگفته که ارد نانوایان گران نمیشود پس چرا حدود 45درصد ارد را گران کردن؟؟؟؟؟
ولی نا را 30 درصد گران کردن اونوقت میگوین برای تعدیل قیمتهای جانبی فقط نان را گران کردیم
اقای نوبخت ....
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
۲
۰
در حالی که مسؤولان میزان افزایش قیمت نان را ۳۰ تا ۳۵ درصد اعلام می‌کنند، قیمت‌های اعلام‌شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نشان می‌دهد آنچه در عمل اتفاق افتاده، افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت نان است. در حالی که مسؤولان صحبت از افزایش حداکثر 30 درصدی قیمت نان می‌کنند اما نرخ‌های اعلامی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با یک مقایسه سر انگشتی، قیمت‌های جدیدی را نشان می‌دهد که قیمت نان 40 درصد افزایش یافته نه 30 درصد! پیش از این، قیمت هر قرص نان لواش 160 تومان بود که اکنون 225 تومان اعلام شده است.
پاسخ
وطن امروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
۱
۰
http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1778/1/129621/0
پاسخ
محسن عطایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
۳
۰
باریکلا به دولت
ادم رو به غلط کردن می ندازن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
۲
۰
سلام،چرا 30درصد؟؟؟چرا 10درصد گرا ن نشد آنهم باعدم افزایش میزان یارانه ها! دولت گفته بود قیمتها آزاد شده پس چرا هرسال دوباره قیمتها افزایش می یابد وبرخلاف قانون حقوق کارمندان یک پنم تورم افزایش می یابد؟!!
لازم به ذکراست این موضوع را پیگیری کنید چرا قالب اجناس ونرخ تعمیر خودرو و...باید توسط اصناف که مسئولش خودیکی ازصاحب کسب است تعیین شود ؟؟این می شود که تورم توسط اول دولت ودوم توسط مردم ایجاد می شود
حال موضوع افزایش نان که مصوبه دولت بوده به دلیل عدم توانایی درکنترل قیمت ...
اگربه فازدهم اجرای یارانه ها برسیم قطعا مردم ازگرسنگی وگرانی میمیرند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳
۴
۰
در دولت دکتر احمدی نژاد قبل از افزایش قیمت نان یارانه نان به حساب مردم واریز میشد اما حالا فقط قیمت ها را افزایش میدهند و از افزایش یارانه ها خبری نیست !
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها