کد خبر: ۲۷۵۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
تهران - سودان امروز (دوشنبه) موافقت كرد كه با سودان جنوبی برای حل ‌و فصل اختلافات دو جانبه تحت میانجی‌ گری اتحادیه آفریقا گفت و گو بكند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ايرنا: شین هوا از خارطوم، تابو امبكی رئیس كمیته بلند پایه امور سودان در اتحادیه آفریقا امروز (دوشنبه ) با عمر البشیر رئیس جمهوری سودان دیدار كرد و دو طرف در مورد تدابیر مربوط به دور آتی مذاكرات میان خارطوم و جوبا در آدیس آبابا بحث و تبادل نظر كردند.

امبكی به دنبال گفت و گو با عمر البشیر به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری سودان تایید كرد كه هیات سودان به آدیس آبابا سفر خواهد كرد تا بدین وسیله روند مذاكرات با سودان جنوبی برای حل اختلافات میان دو كشور آغاز شود.

امبكی خاطر نشان كرد كه دور آتی مذاكرات میان دو سودان ظرف چند روز آینده در آدیس آبابا برگزار می شود. این در حالی است كه وی تاریخ دقیقی برای آغاز این مذاكرات اعلام نكرد.

امبكی افزود: به مقامات ارشد دو كشور پیشنهاد كرده ایم كه دو طرف باید مذاكراتشان را برای حل و فصل اختلافاتشان ظرف چند روز آینده از سر بگیرند.

امبكی تصریح كرد كه هیات اتحادیه آفریقا قرار است به جوبا سفر كند و در مورد آمادگی ها برای برگزاری این مذاكرات گزارشی به سالوا كر رئیس جمهوری سودان جنوبی ارائه كند.

گفته می شود كه دولت سودان جنوبی نیز آمادگی خود را برای شركت در این مذاكرات اعلام كرده است.

مذاكرات میان این دو كشور قرار بود روز شنبه گذشته از سر گرفته شود، اما به دلیل اختلافات برگزار نشد.

مقامات این دو كشور در مورد مسائل مختلفی از جمله درآمدهای ناشی از فروش نفت، مسائل مرزی و مناقشه بر سر منطقه ابیی با یكدیگر اختلاف دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها