کد خبر: ۲۷۵۳۱۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۱ آذر ۱۳۹۳
جلسه صبحگاهی اتاق بازرگانی تهران دوباره با حواشی خاص همراه بود و در جریان بحث ها رئیس اتاق ایران و روسیه آمار مرکز آمار را زیر سوال برد و گفت: آمار منتشر شده مرکز آمار به درد نمی خورد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، چهل‌و هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق نیز همراه با حاشیه‌‌هایی بود، حاشیه‌هایی که اظهار نظر دو دوست صمیمی عسگرواولادی و حریری بیش‌ترین توجه را به خود جلب کرد.
 
بعد از صحبت‌های اولیه آل اسحاق که شباهت بسیاری به صحبت‌های جلسه قبلی اتاق تهران داشت، خوانساری تذکری مبنی بر عدم شرکت‌ برخی نمایندگان در جلسات اتاق مطرح کرد و ادامه داد: با گذشت 10 ماه از ابلاغ این مصوبه کاری در این راستا انجام نشده است با وجود آن که انتخابات دوره آینده اتاق در پیش است و  فرقی بین افرادی که در جلسات حاضر می‌شوند و افرادی که در جلسات شرکت نمی‌کنند نیست.
 
در رابطه با صحبت‌های خوانساری، آل اسحاق با اشاره به این که سه ماه از دوره جاری اتاق مانده است، گفت: اجازه داده شود در دوره بعد با کمال میل این آیین نامه اجرایی شود.
 
سلطانی نیز تذکری در این جلسه داشت که با واکنشی خاص از سوی عسگراولادی مواجه شد، این نماینده در اتاق بازرگانی تهران تاکید داشت که باید اصلاح شود که سهم بخش خصوصی در اقتصاد 20 به 80 نیست بلکه با توجه به آمار کشور حضور سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور در بدترین شرایط 50 درصد است.
 
برای آل اسحاق جای سوال بود و با بیان این که " همین الان 50درصد است" تعجب خود را اعلام کرد.
 
سلطانی ادامه داد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی 10 درصد است که تماما خصوصی است، بخش اصناف در تولید ناخالص داخلی 20درصد است که تماما بخش خصوصی بوده، سهم صنعت 20درصد که 70 درصد برای اسمی‌ها است و بخش خدمات 45 درصد که حداقل نیمی از آن خصوصی است.
 
وی با بیان این که  ما به حضور دولت در اقتصاد اعتراض داریم اما نباید بخش خصوصی خود را با این گونه صحبت‌ها تضعیف کند،‌ تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا، دولت آن بیش از 50 درصد در اقتصاد نقش ندارد حتی کشورهای کمونیستی.
 
آل اسحاق بیان کرد: جای سوال دارد از مجموع تولید ناخالص داخلی کشور چه میزان در دست بخش خصوصی است و باید نگاه با شاخص‌های خود باشد، که در کل حرف بخش خصوصی بر این است که دولت باید اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند.
 
جالب‌ترین لحظه جلسه امروز اتاق از سوی عسگراولادی در واکنش به نظرات سلطانی شکل گرفت که تاکید داشت، بحث می‌طلبد تا صحبت‌های بیشتری شود و ادامه داد: صحبت‌های آقای سلطانی را قبول ندارم زیرا بزرگترین کارخانجات در دست دولت است که سلطانی در پاسخ به عسگراولادی خاطرنشان کرد:  آمار از سوی مرکز آمار اعلام شده و می‌توان گفت که همه دروغ می‌گویند که عسگراولادی گفت: همه دروغ نمی‌گویند اما من و شما اشتباه می‌کنیم و آمار منتشر شده مرکز آمار به خاطر شما درست می‌شود .
 
در پایان این بحث حسینی ورود کرد و بیان داشت: اگر به بودجه عمومی دولت مراجعه شود نشان از آن دارد که سهم بخش خصوصی 20 درصد است اما در کل نباید بخش خصوصی خود را تضعیف کند و بهتر است کار تحقیقاتی صورت گیرد و دعوایی نکنیم.
 
صالحی در تکمیل صحبت‌های آل اسحاق در رابطه با بدهی دولت به پیمانکاران، گفت: بدهی پیمانکاران به دلیل دیرکرد پرداخت بدهی از سوی دولت برای پیمانکاران چند برابر شده و دولت باید این را ببیند.
 
وی با اشاره به این که بدهی یکی از پیمانکاران از 2/5 میلیارد به 6 میلیارد افزایش یافته است،‌ادامه داد: با توجه به محاسبات صورت گرفته حجم بدهی‌های دولت در حدود 2 هزار میلیارد تومان است و باید اتاق این موضوع را در مجلس مطرح کند و دولت برای اولین بار شجاعانه پذیرای بدهی‌های خود باشد که این موضوع امیدی برای بنگاه‌ها خواهد بود.
 
حاجی بابا نیز در نظری همسو با خوانساری گفت: باید در این سه ماه کسانی که خیلی کم به جلسات آمده‌اند را اعلام کنیم تا مشخص شود چه افرادی هستند  و می‌گویند هر وقت ماهی را از آب گرفت تازه است که در واکنش به این صحبت یکی از اعضا گفت هر وقت ماهی را از آب بگیری خواهد مرد.
 
حاجی بابا در پایان تاکید کرد: اگر یکبار آیین نامه اجرا شود دیگر کسی به خود اجازه عدم حضور نخواهد داد.
 
بحث ورود به تلفیق بودجه به میان آمد که حریری گفت: به شخصه آدم کم هوشی هستم و این که صبح تلفیق را به من می دهند و می‌گویند نظر بده نمی‌توانم نظری بدهم و برای من کار سختی است.
 
وی ادامه داد: اگر قرار بر آن است تا این موضوع  تصویب شود بدون باز کردن تصویب کنیم که با رای اکثریت قرار بر آن شد تا در فرصتی دیگر به بررسی تلفیق بودجه پرداخته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها