کد خبر: ۲۷۶۵۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۶ آذر ۱۳۹۳
رئیس کل گمرک ایران گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی تسویه ترانزیت از ۴۵ روز به ۴ روز کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ؛‌ مسعود کرباسیان معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست مبارزه با فساد و نظام سلامتی اداری اظهار داشت: سازمان گمرک در ارتباط با مردم و تجارت خارجی و ترانزیت است و در تعامل با مردم مقرراتی را که وجود دارد، راستی‌آزمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک و نیم سال پیش پرونده جعل فیش بانکی صورت گرفته بود، گفت: اکنون پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی نیست و دیگر کاغذی نیست، تا دیگر سوء استفاده از این موضوع نشود. اکنون با سیستم الکترونیکی تسویه ترانزیت که 45 روز انجام می‌شده به 4 روز رسیده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه صادرات نسبت به سال قبل رشد 20 درصدی دارد، گفت: اکنون حجم این صادارت به 31 میلیارد دلار رسیده که فاصله 3 میلیاردی با واردات دارد و این موضوع فرایندهای آن به کمتر از 7 روز رسیده است.

  کرباسیان با اشاره به جعل اسناد در دست واردات تصریح کرد: این موضوع در فضای هوشمند تعریف شده تا مراجعات محدود نباشد و هر زمان که واردکنندگان بخواهند بتوانند از طریق سامانه الکترونیکی فرایند کار را انجام دهند و با این سامانه رابطه مستقیم مردم با گمرک به حداقل برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها