کد خبر: ۲۷۶۸۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۱۷ آذر ۱۳۹۳
اعتراضات علیه رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا در سراسر این کشور وارد همراه با درگیری‌هایی وارد روز پنجم شد، زیرا کمیسیونر پلیس نیویورک گفته است که تحقیقات داخلی درباره قتل دستفروش سیاهپوست به مدت چهارماه به طول می‌انجامد.

به گزارش پایگاه 598، اعتراضات سراسری در آمریکا در اعتراض به رفتارهای خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا وارد روز پنجم شد و درگیری‌هایی در دو شهر ساحل غربی آمریکا بعد از آن شدت گرفت که کمیسیونر پلیس نیویورک گفت که تحقیقات درباره مرگ دستفروش آمریکایی چهار ماه به طول می‌انجامد.

کمیسیونر پلیس نیویورک روز یکشنبه (دیروز) به دنبال اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا علیه خشونت پلیس و رفتار تبعیض‌آمیز مقامات قضایی این کشور، اعلام کرد که تحقیقات داخلی در خصوص پرونده خفه کردن «اریک گارنر» دستفروش سیاهپوست آمریکایی توسط افسر سفیدپوست، چهار ماه به طول خواهد انجامید.

*پرونده قاتل دستفروش سیاهپوست بازبینی می‌شود

«بیل براتون» کمیسیونر پلیس نیویورک روز یکشنبه اعلام کرد که نتایج تحقیقات داخلی درباره حادثه ماه ژوئیه قتل گارنر را بازبینی می‌کند تا هرگونه اشتباه مأمور پلیس دخیل در این پرونده را مورد ارزیابی قرار دهد.

*ادامه تظاهرات در شهرهای آمریکا

رویترز گزارش کرد که قرار است تظاهرات‌هایی در چندین شهر آمریکا از جمله «نیویورک»، «شیکاگو»، «فیلادلفیا»، «میامی» و «میناپلیس» برگزار شود.

*اعتراضات در سیاتل و برکلی به خشونت کشیده شد/دستگیری ۱۳ معترض آمریکایی

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که بعد از یک شب آرام در شهر نیویورک، ۱۳ نفر در تظاهرات یکشنبه شب در اعتراضات «سیاتل» دستگیر شدند.

اعتراضات در سیاتل و «برکلی» کالیفرنیا به خشونت کشیده شد و معترضان به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و به سوی آنها حمله‌ور شدند و در همچنین شیشه‌های مغازه‌ها شکسته شد و برخی از معترضان به سمت فروشگاهها حمله‌ور شدند و پلیس نیز به سمت آنها گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

 

اعتراضات شبانه در سراسر آمریکا بعد از آن آغاز شد که هیأت منصفه نیویورک‌، قاتل «اریک گارنر» یک دستفروش سیاهپوست مبتلا به آسم را تبرئه کرد و این در حالی است که افسر سفیدپوست قاتل گارنر دستانش را به دور گردن این دستفروش سیاهپوست حلقه کرده بود و هیچ توجهی به او نداشت که می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم». چند روز بعد از این حادثه گارنر جان خود را در بیمارستان از دست داد.

قتل «اریک گارنر» و «مایکل براون» دو سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی در فرگوسن ایالت «میسوری» و نیویورک، تأکیدی بر رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا با سیاهپوستان می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها