کد خبر: ۲۷۷۲۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
دکتر جواد خواجه پور
سال‌ها پيش وقتي دختر امام موسي صدر از صدور حجاب پس از انقلاب اسلامي در ايران به سال 1979 ميلادي، به تمام جهان سخن گفت شايد كمتر كسي تصور مي‌كرد كه زن محجبه در يك فاصله‌ي زماني كوتاه تبديل به بزرگترين پرچم آرماني انقلاب اسلامي ايران شود، كه در نقاط مختلف جهان برافراشته گردد، قيام‌هاي منطقه و حركت بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه بيش‌تر از هر زمان ديگري دربرگيرنده‌ي اين پرچم بزرگ است، البته، زن محجبه‌ در جهان امروز در هرکجای عالم که دیده شود، قبل از حجاب 10 صفت ديگر را دارا شده و سپس مزين به حجاب گشته، که تمام نخبگان جهان اسلام این گونه حجاب راحاصل انقلاب اسلامي در ايران مي‌دانند و معتقدند تا قبل از انقلاب ايران حتي در بين شيعيان، تهاجم فرهنگ غرب آنقدر شيوع پيدا كرده بود كه حجاب رو به فراموشي بود.

حجاب در جهان امروز با توجه به اقيانوس عظيم رسانه‌هاي فاسد و مبلغ فحشا، تنها و تنها بيانگر معجزه بودن دين اسلام و عمق اعتقادات مسلمانان است، حجاب خود به تنهايي اعلام جنگ با نظام سلطه‌ي غرب و سران استكبار عالم است و مخالفت‌ها با حجاب از آن جهت نيست كه اين پوشش بد است بلكه از آن حيث است كه حجاب ضرورتا تمام زندگي و پيرامون خود را متأثر از خود مي‌كند و زن محجبه دهها صفت و ويژه‌گي ديگر را هم به واسطه‌ي حجاب با خود دارد، زن محجبه حريم حياء و عفاف را نگه ميدارد، زن محجبه مانكن و آلت دست توليدكنندگان و تجار بزرگ نمي‌شود، زن محجبه خود را در معرض مردان نامحرم قرار نمي‌دهد زن محجبه دارای دیدگاه های اجتماعی، اقتصادی، قومیتی و سیاسی برابر احكام اسلام است و ... كه تمام اين‌ها يعني ركود اقتصاد كاپيتاليسم، يعني سقوط نظام ظلم و ابرقدرتي، بنابراين حجاب از اين لحاظ مورد حمله در غرب قرار مي‌گيرد چون ريشه‌ي قدرت سران استكبار را مي‌خورد.

بسیاری از مخالفین اسلام در اروپا از حجاب زنان مسلمان به عنوان زنگ خطری بزرگ برای تمدن سکولار باختر در برابر اسلام سیاسی یاد می‌کنند، این دسته از افراد که پس از ناکامی در نابودی حجاب در جوامع اسلامی توسط افرادی چون «کمال مصطفی آتاتورک» در ترکیه و «رضاخان» در ایران با افزایش گرایش زنان مسلمان در جوامع اسلامی و بانوان مسلمان اروپایی به حجاب بسیاری از آرزوهای خود را نقش بر آب می‌بینند، در چند سال اخیر برخوردهای سازمان دهی شده‌ای را برای محدود کردن جلوه حجاب بانوان مسلمان در جوامع اروپایی در صدر راهبردهای خود قرار داده اند. تبليغات گسترده در غرب عليه حجاب به مردم مسائلي را الغا كرده كه به گونه‌اي خاص در غرب به زن محجبه نگاه می‌شود، یا اینکه از آنها به عنوان کسانی یاد می‌شود که از حقوق خود محروم هستند و حتی آنان را به عنوان تهدیدی بالقوه معرفی می‌نمایند، زنان مسلمان اروپا در بسیاری از مواقع فقط به عنوان سوژه‌های پیش پا افتاده‌ای چون قربانیان ازدواج های اجباری، خشونت‌های خانگی یا جنایت‌های شرافتی نشان داده می شوند.

كار سازماندهي شده و منسجم رسانه‌هاي غرب عليه اقلیت ۲۰ میلیونی مسلمانان در جوامع اروپایی، بویژه حجاب بانوان مسلمان در کشورهایی چون فرانسه، بلژیک، ایتالیا، هلند و آلمان، به تشدید حساسیت نسبت به توهم تسخیر اروپا بوسیله مسلمانان منجر شده است.

آنچه امروز در جريان بيداري اسلامي از زنان محجبه در رسانه‌ها منتشر شده، حجاب را به كابوسي براي سران استثمار و قدرت‌هاي تسليحاتي و كمپاني‌هاي مالي و اقتصادي چند مليتيتبديل كرده و بدون ترديد آنها در برخورد با حجاب روند شديدتري را درپيش خواهند گرفت، چرا كه تجربه نشان داده اين خروش‌ها به گونه‌اي مستقيم بر ملل غرب و شهروندان به دنبال حقيقت در غرب تأثير گذار است.

حجاب بانوان مسلمان در جوامع سکولار اروپایی به گونه ای تعجب برانگیز است که: «تیری دوبومن»، روزنامه‌نگار معروف فرانسوی، می‌نویسد: «از زمانی که اسلام را مورد مطالعه قرار دادم، مسئله مسلمان شدن زنان فرانسوی همواره تعجب مرا برمی‌انگیخت؛ بویژه که تعداد زنان مسلمان‌ شده فرانسوی به حدود صد هزار زن رسید. من، همیشه این سوال را می‌کردم که چگونه زن فرانسوی که ثمره تلاش ده ها ساله خود در زمینه آزادی و برابری زنان را به تدریج به‌دست می‌آورد، به دینی روی می‌آورد که طبق گفته غربی ها حقوق زن را پایمال می‌کند؟»

آلما دختر فرانسوي در پاسخ به پدر يهوديش كه درباره مسلمان و محجبه شدن او و خواهرش گفته بود: «انتخاب بچه‌ها، مرا مقداری می‌آزارد؛ من فکر می‌کنم، این یک اشتباه است. فکر می‌کنم، این بدفهمی دنیاست. من نگرانم. زندگی‌ِ یک زن در اسلام ممکن نیست به خودباوری او بینجامد.» محكم مي‌گويد: «اگر اسلام به ما خودباوری نمی‌داد، آن را انتخاب نمی‌کردیم.»

بنابراين در آينده‌اي بسيار نزديك و پس از ثبات نسبي در انقلاب‌ها و حركت بيداري اسلامي در منطقه شاهد موج عظيمي از حجاب در جهان و نيز مناصب گسترده‌اي كه زنان محجبه متكفل آن هستند، خواهيم بود. ان‌شاءالله
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها