کد خبر: ۲۷۷۳۱۳
زمان انتشار: ۲۰:۴۶     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
همايون شاهرخي مدير سابق تيم‌ملي در دوره فدراسيون محمد دادکان عضو کميته اي است که قرار است صلاحيت مربيان خارجي در رده ملي را مورد بررسي قرار دهند.
به گزارش 598،همایون خان که اصولا علاقه چندانی به گفت‌وگوهای مطبوعاتی ندارد، در مصاحبه با خبرنگار ما از تصمیم کمیته تایید صلاحیت در رد زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی امید دفاع کرد.

مشروح این مصاحبه را بخوانید:

حرف های آقای رغبتی را نشنیدم

من برنامه نود را تماشا نکردم و نمی‌ دانم آقای رغبتی چه موضوعی را مطرح کرده اما نهایتا آنچه که در جلسه هفته گذشته اتفاق افتاد، نتیجه اش، تصمیم جمع بود و قرار بود آقای رغبتی به عنوان نماینده جمع در این باره صحبت کند. ایشان براساس مستنداتی که وجود داشت صحبت کرده و حرف هایش حقیقت است.

وظیفه کمیته تایید صلاحیت

ما در این کمیته به مسائل فنی کاری نداریم. این مساله در حیطه فدراسیون فوتبال است ولی ما مسائل دیگری را که به حوزه فرهنگ و برخی الزامات دیگر نزدیک است را بررسی می‌ کنیم. در مورد آقای کرانچار این حقیقت وجود دارد که ایشان از نظر برخی شعائر و مسائلی که رعایت کردنشان در جمهوری اسلامی ایران واجب است با ما زاویه داشتند.

کرانچار از نظر فنی مربی بزرگی است

آقای کرانچار را به عنوان یک مربی فنی قبول دارم و آنطور که شنیدم ایشان آدم خوبی هم هستند. اما قبول کنید کسی که مربی تیم‌ملی می‌ شود باید از یکسری صافی ها رد بشود. یک نفر که کارمند ساده است، توجه کسی را به خود جلب نمی‌ کند اما اگر این شخص بخواهد وزیر بشود، باید نظر مجلس را هم پرسید.

ظالم و مظلوم نداریم

اساسا در این شرایط طرفی که مورد تصمیم قرار گرفته مظلوم جلوه می‌ کند و طرف مقابل هم ظالم به نظر می‌ آید. من در این روزها خیلی مطالب زیادی خوانده ام درباره اینکه کرانچار وجه المعامله اختلاف فدراسیون و وزارت ورزش است یا فدراسیون با کمیته المپیک اختلاف دارد اما ما به هیچ وجه در این مسائل دخالتی نداریم و فشاری هم روی ما از این بابت وجود نداشت. اینجور نبوده که اختلاف اساس تصمیم گیری ما باشد. ما یک کمیته مستقل بوده ایم.

شواهد قاطع

اینکه می‌ گویید هیچ رفتار غیرطبیعی از کرانچار مقابل دوربین ها دیده نشده، کاملا طبیعی است. به هر حال دوربین ها اصولا در مکان های عمومی روشن هستند. بنده از این چیزها خبر نداشته ام اما در جلسات شواهد و مستنداتی وجود داشت که تصمیم گیری را قطعی می‌ کرد.

برانکو بدون خلافی

در 4 سالی که با برانکو بودم هیچ چیز خلافی از او ندیدم، صرف نظر از اینکه او حسن رفتار و حسن نیت و حسن اخلاق داشت. از او فقط موضوعات فنی را دیدم و البته اگر اتفاقی هم برخلاف این مسائل می‌ افتاد حتما برخورد می‌کردیم.

این تصمیم صددرصد درست بود

خیالتان راحت باشد که هیچ کس به خاطر دشمنی یا عناد این تصمیم را نگرفت. تصمیم ما درست بود و در سلامتش شک نکنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها