کد خبر: ۲۸۰۴۹
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
دمشق – صدها نفر از جوانان سوری عصر پنجشنبه با تجمع در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق از مواضع و حمایت ایران از سوریه در شرایط دشوار كنونی تقدیر كردند.

نبراس مجركش ' مسئول این گروه به خبرنگار ایرنا در دمشق گفت: هدف ما تقدیر از ایران است و ایران نه دوست بلكه برادر ما است.

وی با محكوم كردن اتهام وارده به ایران مبنی بر دست داشتن در طرح ترور سفیر عربستان در آمریكا، حمایت خود را از ایران و برنامه هسته ای صلح آمیز آن اعلام كرد.

مجركش كه صاحب گروه 'شآم' در فیسبوك است ، گفت: این گروه كه در اواخر سال 2010 میلادی تشكیل شد، قصد دارد تا هر بار در برابر یكی از سفارتخانه های خارجی كشورهای دوست برنامه ای مشابه اجرا كند.

وی دیگر هدف گروه را افشای دروغ پردازی رسانه ای علیه سوریه در رسانه هایی مانند شبكه 'الجزیره'، 'العربیه' و 'بی بی سی' اعلام كرد.

'تامر یاغی' از شركت كنندگان در مراسم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آمده ایم تا از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مقام معظم رهبری) به خاطر مواضعشان در قبال سوریه تقدیر كنیم.

وی افزود: ما و ایران یك ملت واحد هستیم و در برابر تهدیدهای اروپا و آمریكا از یكدیگر حمایت می كنم، همچنین از تبلیغات دشمنان درباره حمله به سوریه نمی ترسیم.

یاغی با اشاره به درخواست شماری از مخالفان نظام سوریه برای مداخله نظامی خارجی ادامه داد: هر فردی كه خواستار مداخله خارجی علیه كشورش باشد، خائن است.

تجمع كنندگان در این مراسم شعارهای 'مرگ بر آمریكا'، 'مرگ بر اسراییل'، 'هیهات من الذله' سر داده و از مقام معظم رهبری، رییس جمهوری اسلامی ایران و سید حسن نصرالله تقدیر كردند.

آنان همچنین حمایت خود را از 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه و وحدت داخلی در كشور اعلام كرده و كشورهای عربی ضد سوریه را بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

پس از آن نمایندگان گروه با حضور در داخل سفارت، چهار بسته از خاك سوریه را به عنوان هدیه برای مقام معظم رهبری، رییس جمهوری اسلامی ایران، سفیر و معاون وی در سوریه همراه با یك دسته گل به ' عباس گلرو ' معاون سفیر تقدیم كردند.

آنان نامه ای نیز برای 'محمدرضا رئوف شیبانی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه به گلرو تسلیم كردند كه در آن از مواضع اصولی ایران در حمایت از سوریه تقدیر شده است.

در این نامه آمده است : ما ضمن محكوم كردن حمله تبلیغاتی آمریكا و كشورهای غربی علیه رهبران جمهوری اسلامی ایران، تمسك خود را به خط مقاومت اعلام می كنیم.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است : به رغم فشارهای موجود برای قطع ارتباط عمیق میان دو كشور، به همكاری دو جانبه در برابر چالش های موجود تا پیروزی مشترك ادامه خواهیم داد.

23 آبان ماه نیز شماری از سوری ها با تجمع در برابر سفارت ایران در دمشق از مواضع ایران تشكر و قدردانی كرده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها